فولکس واگن

بررسی تخصصی فولکس‌واگن ID.4 مدل 2021

زیر برند تمام الکتریکی فولکس‌واگن با سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد و کراس‌اوور جدید ID.4 به تازگی روانه بازار شده است. این خودرو پس از هاچبک ۵ درب ID.3 دومین محصول از این خانواده بوده اما ظاهری متمایزتر و شیک‌تری را ارائه می‌کند.

فولکس‌واگن ID.4

با قیمت پایه ۳۷۸۰۰ پوندی برای تریم فرست ادیشن (پس از اعمال مشوق‌ها) و با توجه به اینکه ID.4 موردبحث با باتری بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری و تجهیزات زیاد موجود، به نظر می‌رسد محصول پاک فولکس‌واگن قیمت نسبتاً مناسبی دارد. این موضوع به ویژه زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما هزینه‌های پایین شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن را با نمونه‌های بنزینی یا حتی هیبریدی مقایسه کنید.

فولکس‌واگن ID.4

استفاده از شارژر خانگی ۷.۲ کیلووات ساعتی برای شارژ باتری هزینه ۱۱.۰۹ پوندی داشته و زمان بیش از ۱۲ ساعت را طلب می‌کند؛ اما این خودرو با شارژر سریع ۱۲۵ کیلوواتی نیز هماهنگ بوده و ۸۰ درصد باتری را می‌تواند در حدود ۳۵ دقیقه شارژ کند. فولکس‌واگن مدعی است شما در نیم ساعت می‌توانید برد حدود ۳۲۰ کیلومتری را به دست آورید.

فولکس‌واگن ID.4

شعاع حرکتی کل این خودرو بر پایه تست‌های WLTP برابر با ۴۹۹ کیلومتر اعلام شده که ما در یک روز سرد و با روشن بودن برخی تجهیزات به برد حدود ۳۸۰ کیلومتر رسیدیم. البته متوجه شدیم که برد پیش بینی شده ID.4 به همان اندازه مسافت طی شده کاهش می‌یابد.

فولکس‌واگن ID.4

این خودرو در زمان حرکت وضعیت ریلکسی دارد. علیرغم اینکه مدل فرست ادیشن از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند اما سواری و هندلینگ آن خوب می‌باشد. در جاده‌های مستقیم یا پر پیچ و خم وضعیت خودرو پایدار بوده و تنها چاله‌های بزرگ می‌توانند آرامش آن را خدشه‌دار کنند. برای کنترل وزن بیش از ۲ تنی فولکس سواری باید اندکی سفت باشد اما سفتی آن به اندازه‌ای نیست که انتظارش را دارید. عملکرد اولیه سیستم تعلیق نرم‌تر و پایدار بوده بنابراین دست اندازهای کوچک به خوبی جذب می‌شوند و چاله‌های بزرگ هم لرزش‌های زیادی را روانه کابین نمی‌کنند. برخی تکان ها در بدنه دیده می‌شوند که قطعاً بیشتر از یک شاسی‌بلند خانوادگی عادی نیستند.

فولکس‌واگن ID.4

فرمان ID.4 نیز جزو نقاط قوت این خودرو بوده و توازن خوبی بین راحتی و پایداری برقرار کرده است. علیرغم وزن نسبتاً بالایی که ID.4 دارد شما حس خوبی نسبت به شاسی خواهید داشت بنابراین تکان های خودرو به اندازه‌ای نیست که فکرش را می‌کنید. فرمان هم دقیق بوده و در کل دقت کافی برای تغییر جهت‌های سریع را دارد.

فولکس‌واگن ID.4

باید به این نکته اشاره کرد علیرغم وجود قدرت مناسب و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری، ID.4 هرگز به اندازه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه‌ای ادعایی سریع حس نخواهد شد.

فولکس‌واگن ID.4

ما همواره گشتاور آنی خودروهای الکتریکی را تحسین می‌کنیم اما احساس می‌شود فولکس‌واگن به‌طور ویژه پیشرانه الکتریکی ID.4 را مجبور به عملکرد نرم‌تر کرده است. این امر باعث ایجاد رفاه زیادی در کابین شده اما شتاب گیری آن طبق انتظارات نیست.

فولکس‌واگن ID.4

همچنین ترمز احیا شونده این خودرو نیز در حالت B به اندازه برخی رقبا گیرا نیست. برخلاف رقبایی همچون مرسدس EQA، فولکس‌واگن ID.4 تنها دو حالت برای انتخاب این سیستم دارد.

فولکس‌واگن ID.4

حالت استاندارد به گونه‌ای است که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز کاهش اندک سرعت رخ می‌دهد اما اگر در شهر باشید حالت دوم نیز برای رانندگی تک پدالی کفایت نخواهد کرد. ما دوست داشتیم یک حالت قوی‌تر دیگر برای رانندگی راحت‌تر در شهر وجود می‌داشت.

فولکس‌واگن ID.4

البته باید گفت به خاطر نصب پیشرانه در عقب، دایره گردش خوبی وجود دارد. علیرغم برخی کاستی‌ها در قوای محرکه، ID.4 همچنان پرفورمنس کافی را برای اکثر خریداران داشته و توانایی‌های گسترده‌ای را نشان می‌دهد.

فولکس‌واگن ID.4

دیگر نقطه قوت این خودرو تکنولوژی‌های بکار رفته است به گونه‌ای که شاهد صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی، ناوبری، اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، AEB، دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و داشبورد دیجیتال خواهید بود.

فولکس‌واگن ID.4

خود صفحه‌نمایش روشن و تیز است و به سرعت به دستورات پاسخ می‌دهد.

یکی از موارد قابل‌ذکر سیستم‌های ارتباطی ID.4 است. مالکان سه سال اشتراک سرویس کانکت پلاس فولکس‌واگن را دریافت خواهند کرد که با آن می‌توانید به ۱۵۰ هزار جایگاه شارژ در اروپا دسترسی پیدا کنید.

به غیر از این موارد ID.4 همان چیزهایی را دارد که شما از یک خودروی عادی می‌خواهیم. پلتفرم MEB باعث شده فضای کابین و بار خوبی وجود داشته باشد. شاسی‌بلند الکتریکی فولکس جادار بوده و خبری از تونل مرکزی در کابین نیست و سه نفر در بخش عقب کابین مشکل چندانی نخواهند داشت.

همچنین فضای سر و پا نیز خوب بوده و تنها شیشه‌های عقب نسبتاً کوچک باعث می‌شوند کمی احساس تنگی به وجود آید. فضای بار ۵۴۳ لیتری نیز کاملاً پاسخگوی یک خانواده است.

فولکس‌واگن ID.4 یک خودروی الکتریکی بسیار خوب است که در قامت شاسی‌بلند خود بهتر از مدل کوچک‌تر ID.3 ظاهر شده است. ما دوست داریم سیستم ترمز احیا شونده بهتر و برد واقعی بیشتری را شاهد باشیم اما دومین عضو خانواده ID فولکس‌واگن امیدوار کننده ظاهر شده است. این خودرو جذاب‌ترین محصول این برند می‌باشد.

مشخصات فولکس‌واگن ID.4 فرست ادیشن پرو پرفورمنس

  • قیمت: ۳۷۸۰۰ پوند (پس از اعمال مشوق‌ها)
  • باتری: ۷۷ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۱۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۵۹ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۹۹ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Ramin

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فولکس واگن ID.4

    37 هزار پوند میشه 42 هزار دلار.
    حداکثر سرعت 160 کیلومتر. شتاب 0 تا 100 = 8.5 ثانیه
    میزان پیمایش = 499 کیلومتر
    .
    بزارید یه نگاهی به شرق بی اندازیم !

    BYD تانگ مدل برقی.

    25 الی 34 هزاردلار
    حداکثر سرعت 195 کیلومتر . شتاب 0تا 100 = 4.5 ثانیه.
    میزان پیمایش = 515 کیلومتر.
    ( تکنولوژی خودران سطح 2 + اتو پارک هم اضافه کنیم )

    نمیدونم مبلغ 42 هزار دلار به ID.4 بدم که شتابش کنده میزان پیمایش کمتر میره
    ولی برنده…

    یا 34 هزار دلار به تانگ بدم که شتابش خوبه. میزان پیمایش خوبه. قیمتشم مفته.
    ولی برند معرفی نیست…

    خودتون قضاوت کنید…
    برند بودن ولی میزان پیمایش و تکنولوژی کم…
    نابرند بودن ولی میزان پیمایش و تکنولوژی بالا….

    موافقم 9
    مخالفم 46
    1. Amirreza

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      اینو فراموش نکن که اون بی وای دیه ولی این فولکسه

      موافقم 40
      مخالفم 4
    2. کوشا

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (220 ديدگاه)

      باهات موافقم آقای رامین. خیلی عجیبه چون اگه سابقه ی کامنتام رو نگاه کنی تقریبا یک چهارم کل نظراتم کل کل باهات بوده:))) در هر حال نکته دیگه ای که خیلی مهم هم است اینه که فولکس واگن دیر تر شروع کرده به الکتریکی ساختن و byd تو این زمینه خیلی جلو تره و دیگه مثل بنزینی ها نمیشه سابقه ی کم چینی ها رو زد تو سرشون!!! اگه همین الآن قرار باشه انتخاب کنم احتمالا byd رو انتخاب می کنم( خدا منو ببخشه!!!) ولی احتمالا تا چند سال دیگه شرایط طور دیگه ای هست..‌‌. چون vw سرمایه گذاری سنگینی رو الکتریکی ها کرده! شاید بگی چینی ها دست رو دست نمی زارن ولی باید بدونی که هزینه ی تحقیق و توسعه ی vw چند برابر کل درآمد خالص byd و هونگکی و چانگان و … هست!!! و آلمانی ها هم ثابت کردن که هیچ وقت نمی ذارن کسی تو صنعت حداقل بهتر از اونا باشه. یه نکته ی دیگه هم هست و اونم اینه که طراحی فولکس واگن کمِ کم حداقل ده سال از تانگ جلوتره..‌. حتی ماشین های ده سال پیش vw هم از تانگ خوشگل ترن! اینم نکته ی خیلی تعیین کننده ای میتونه باشه!!!

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای کوشا… حرف شما Byd خب درسته…
        NIO رو چی میگی ؟
        ES8 با برد 545 کیلومتر شتاب 4.8 ثانیه. تازه خیلی جذابه. ( البته قیمتش 55 هزار دلاره!) ES6 هم خوبه. NIO et7 هم که با هر بار شارژ 1000 کیلومتر میره. ?

        NIO و X peng خیلی خودرو هاشون خفنه.
        X peng p7 با هر بار شارژ 707 کیلومتر میره. ?

        چین با سرمایه گذاری عظیم رو برقی ها داره میتازه مخصوصا خودرو های برقی ارزان.

        البته همه چیز را زمان مشخص میکنه…

        موافقم 8
        مخالفم 6
    3. Mahdi

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      دوست عزیز برند بی دلیل بزرگ نمیشه زحمت باید کشید مثل یه درخت می مونه که باید براش زحمت کشید ماشین چینی توی اروپا فروش آنچنانی نداره من واقعا تا حالا تو خیابون ماشین چینی ندیدم ولی فولکس مثل پراید می مونه

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. Reza

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    از هر نظر عالیه فقط کاش شعاع حرکتیش یکم بیشتر بود . فعلا نئو چین با ۱۰۰۰ کیلومتر یا هربار شارژ مقام اول رو در اختیار داره.

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. MahyarM.A.R

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      گرون تر هم هست دوست عزیز اگه برد اینو و برد تسلا ایکس رو در نظر بگیری با قیمت کاملا خودت متوجه میشی ولی اگه سرعت رو مقایسه کنی واقعا اندازه پولش و حتی بیشتر هم سرعت میده ولی من کلا از برقی خوشم نمیاد ولی شاید اینو به تسلا ترجیح بدم

      موافقم 6
      مخالفم 5
  3. Sina10

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قیافه ی زیبا
    کابین بسیار زیبا
    برد متوسط ، توی متن هم گفته برد واقعیش خیلی کمتره ( این مورد توی اکثر برقیا هست)
    قیمت خیلی مناسب
    حداکثر سرعت خیلی کم( این مورد نقطه ضعف همه ی برقیاست)
    شتاب و قدرت ضعیف
    جادار و کاربردی
    با توجه به این بررسی نمره اش تقریبا میشه ۷.۱ از ۱۰

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (216 ديدگاه)

    با سلام خدمت تحریریه محترم سایت پدال امروز چند بار در ساعات مختلف با مرورگر کروم خواستم وارد سایت بشم هر بار با پیغامی مواجه شدم(به زیان لاتین ) که نوشته شده سایت مورد نظر غیر ایمن هست و کنار آدرس سایت علامت مثلث خطر نمایش داده میشه.بعد از کلی تلاش وقتی به سختی وارد سایت میشم مطالب کامل لود نمیشه بخصوص عکسها.هم با وای فای و هم با ال تی ای این مشکل رو دارم.لطفاً سرور یا قسمتهای مربوطه رو برسی کنید.با تشکر و آرزوی موفقیت.

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      ان شالله در اسرع وقت درست میشه.
      تشکر از شما

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2366 ديدگاه)

        سلام شاهین جان.
        فکر کنم تو این دو ماه اخیر حداقل ده بار هیستوری گوگل را پاک کردیم تا وارد سایت پدال بشیم و الانم دو روزه پیغام غیر ایمن بودن میده.
        خیلی از اوقات هم کامنت ثبت نمیشه و ارور میده.
        با تشکر از تیم خوب پدال.

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (764 ديدگاه)

          درود بر شما
          این موضوع تاشی از پایان لایسنس https سایت هست و مشکلی که در ثبت لایسنس جدید ایجاد شده. امیدواریم ظرف چند ساعت آینده حل شود.
          ممنون از حوصله و تحمل شما همراهان همیشگی
          ارادت

          موافقم 10
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4492 ديدگاه)

          سلام وقت بخیر همونطور که اقای سردبیر فرمودن مشکل حل شده. ارادتمند همه عزیزان

          موافقم 7
          مخالفم 0
  5. Amirreza

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    چقد طراحیش بامزه و فانتزیه ، به عنوان یه کراس اور شهری واقعا طراحی جذابی داره ، داخلشم طبق معمول زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Mahdi

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دوستان اگه شما بودید بین تسلا ۳ مدل استاندارد و ID.4 کدومو انتخاب می کنید می دونم کلاس ها با هم فرق داره ولی قیمت دوتاشون در یه حده
    ممنون میشم اگه دلیل انتخابتونو هم بگید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مریم

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا چرا byd ؟؟ همین برادر کوچک تر iD4 یعنی فولکس واگن iD3
    فولکس واگن iD3
    شتاب 0 تا 100 = 3/7
    برد = 430 مایل
    قیمت = 34 هزار و 995 یورو

    هم مارک میخری با پول ماشین چینی و هم طراحی زیبایی داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    یه ماشین کوچیک و جمع و جور و شهری و ساده اما همه خیلی دوسش دارن این ماشین هم خیلی ماشین به راحتی هست و
    فولکس واگن هم باید همچین ماشینی تولید کنه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا