فولکس واگن

وقتی همکاری با فورد ناجی فولکس آماروک می‌شود!

فولکس‌واگن و فورد تمامی جزئیات مربوط به همکاری جوینت ونچر خود را اعلام کرده‌اند. می‌دانیم که نسل دوم پیکاپ آماروک در سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. این خودرو توسط فورد توسعه یافته و در کارخانه این شرکت در آفریقای جنوبی تولید خواهد شد. این خودرو از همان پلتفرم نسل آتی رنجر سود خواهد برد؛ اما آنچه نمی‌دانستیم این بود که آماروک در صورت عدم همکاری با فورد وضعیت بسیار متفاوتی می‌داشت.

در بیانیه خبری مجزایی که این هفته توسط بخش خودروهای تجاری فولکس‌واگن منتشر شده توماس سدران مدیرعامل این شرکت موضوع مهمی را افشا کرده است:

نهایتاً این مصرف‌کنندگان ما هستند که از این جوینت ونچر سود خواهند برد زیرا بدون این همکاری ما نمی‌توانستیم نسل جدید آماروک را بسازیم.

به عبارت دیگر، آماروک که امسال دهمین سالگرد تولیدش جشن گرفته خواهد شد بدون همکاری با فورد آینده‌ای تیره و تار داشت.

اما همکاری این دو غول خودروسازی فقط به آماروک و رنجر محدود نمی‌شود زیرا در آینده ون شهری فورد هم بر پایه نسل جدید فولکس کدی شکل خواهد گرفت. این خودرو نیز از سال ۲۰۲۱ در لهستان تولید خواهد شد.

همچنین فورد رهبری پروژه ۱ تن را بر عهده می‌گیرد که شامل خودروهای تجاری سبک است. محصول الکتریکی فورد نیز که قرار است در سال ۲۰۲۳ از راه برسد از پلتفرم MEB فولکس استفاده خواهد کرد. جدای از توسعه خودروها و پیکاپ های مشترک، این دو خودروساز روی تکنولوژی خودران هم کمک خواهند کرد.

فورد و فولکس‌واگن گفته‌اند:

این همکاری به مثابه ادغام نیست و تمامی خودروها به‌صورت مستقل بازاریابی خواهند شد. اتحاد فولکس‌واگن/فورد شامل مالکیت متقابل دو خودروساز نیست و هر دو آن‌ها در بازار به‌صورت رقابتی حضور خواهند داشت.”

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حسین دهمرد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2431 ديدگاه)

    پژو و فیات هم اگر میخوان با رگلاتور ها درگیر نشن فعلا باید از همین روش استفاده کنن تا رقابت حفظ بشه. بعد ها میتونن ادغام بشن. حیف اینهمه برند پرسابقه که دست فیات مافیایی افتاده. هرچند پژو هم شیر بی یال و کوپال شده ولی فعلا که تصمیمشون اینه. شاید اگه داستان دیزل گیت پیش نمیومد فولکس یکی دو تا ستاره از زیر مجموعه ی فیات کرایسلر به کهکشانش اضافه میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا