فولکس واگن

فولکس‌واگن توارگ لَست ادیشن، شام آخر برای پیشرانه 8 سیلندر دیزلی…

فولکس‌واگن به دنبال بازنشسته کردن پیشرانه ۸ سیلندر TDI موجود در شاسی‌بلند توارگ بوده و به همین خاطر اقدام به معرفی نسخه‌ای سفارشی از این خودرو با نام لست ادیشن کرده است.

این خودرو تنها به تعداد ۴۰۰ دستگاه و برای بازار آلمان تولید خواهد شد و قیمت آن پیش از افزودن هرگونه آپشن برابر با ۱۰۴۳۶۱ یورو خواهد بود.

توارگ لست ادیشن ۸ سیلندر با رنگ‌های سفید، قرمز، خاکستری، نقره‌ای، مشکی و سفید اوریکس در دسترس بوده و از سطح تجهیزات R-Line سود خواهد برد. شاسی‌بلند موردبحث همچنین به قوس‌های چرخ مشکی براق، دیفیوزر و دستگیره‌های درب تیره‌رنگ مجهز است. نشان لست ادیشن نیز روی ستون‌های B دیده شده و شماره تولید نیز روی این بخش وجود خواهد داشت.

یک پکیج سفارشی هم ارائه شده که شامل مواردی همچون چراغ‌های جلوی LED، کاکپیت دیجیتال، شاسی تطبیقی و رینگ‌های مشکی ۲۱ اینچی سوزوکا می‌باشد.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزلی این خودرو قدرت ۴۱۵ اسب بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۹۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. این پیشرانه به دو توربو مجهز بوده و توربوی دوم کار خود را از دور ۲۲۰۰ به بعد شروع می‌کند.

این امر به بهبود مصرف سوخت و آلایندگی توارگ کمک کرده به گونه‌ای که شاسی‌بلند موردبحث در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۸.۵/۶.۷/۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۱۹۵ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.

توارگ ۸ سیلندر لست ادیشن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

پس از حذف مدل ۸ سیلندر دیزلی نسخه توارگ R به عنوان پرچم‌دار این خانواده ایفای نقش خواهد کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی قدرت ترکیبی ۴۵۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چقدر خوشگله

    موافقم 22
    مخالفم 4
  2. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    مانیتورش 32 اینچه ؟!! ولی قدرت و طراحی خوبی داره..

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام خیر
      فکر میکنم ۱۶ اینچی باشه اما مطمئن نیستم.

      موافقم 13
      مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۸ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      ۳۲ اینچ خیلی بزرگ میشه قد یه تلویزیون کوچیک میشه
      طراحیش خیلی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    لامصب … خیلی آلمانیه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ای بابا
    نسل موتور های بزرگ داره منقرض میشه…??

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. حسین دهمرد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    جالبه آخه معمولا موتورهای دیزلی پرقدرت رو شیش سیلندر خطی طراحی میکنن تا نرمتر کار کنه مثه نود درصد کشنده ها و اتوبوسها. ولی اینجا بخاطر شتاب بهتر و البته برندینگ بهتر v8 طراحی کردن
    کسی میدونه موتور این مدل طولی نصب میشه یا عرضی؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      طولی.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. بهراد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    کسی میدونه اینجور ماشینا با گازوئیل ایران سازگاری دارن یا خیر؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      قطعا خیر، گازوئیل های ایران موتور کامیون رو هم اذیت میکنه!
      حتی راننده های راننده های سایپا آبی دیزل هم از کیفت افتضاحش
      شاکی ان.

      موافقم 8
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا