فولکس واگن

نقاط قوت و ضعف فولکس‌واگن تیگوان 2018

فولکس‌واگن تیگوان که در بدو ورود به بازار ایران با استقبال چشمگیر و البته افزایش قیمت عجیبی مواجه شده در دومین نسل خود از پلتفرم جدید استفاده کرده و با رشد ابعاد مواجه بوده است.

فولکس‌واگن تیگوان 2018
اولین نسل تیگوان طول عمر زیادی داشت که غیرعادی جلوه می‌کرد. اولین نسل این خودرو ۱۰ سال کامل در بازار حضور داشت و برخی به‌روزرسانی‌های میانی در آن صورت گرفت اما تا زمانی که نسل دوم آن عرضه نشد هرگز بازطراحی کاملی را تجربه نکرد.

فولکس‌واگن تیگوان 2018
بخش اعظم قطعات زیر پوستی و کاراکتر تیگوان مشابه سال‌های قبل بوده و البته علیرغم وجود برخی نقاط ضعف همچنان کراس اوور قابل محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن تیگوان 2018
نسل دوم تیگوان اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سریعاً دو مشکل نسل قبلی را برطرف نمود: فضای سرنشین کم و تجهیزات استاندارد کم.

فولکس‌واگن تیگوان 2018
جودی لای یکی از نویسندگان نشریه اتوگاید درباره این خودرو می‌گوید: “کراس اوور تیگوان به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک، پایدار و با اعتمادبه‌نفس احساس می‌شود.” او همچنین گفته سواری تیگوان درست همانند گلف بوده که موضوعی خوب است.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف این کراس اوور آلمانی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

ابعاد کاربردی نسل جدید:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌ها که از نسل قبلی تیگوان صورت گرفته بود ابعاد کوچک آن مخصوصاً در مقایسه با رقبا بود. نسل جدید این خودرو کاملاً متفاوت عمل کرده است. طول و فاصله بین محوری این خودرو چند سانتی‌متری افزایش را تجربه کرده و پهنای خودرو نیز رشد قابل‌توجهی داشته که همین امر باعث شده کابین احساس فراخ‌تری داشته باشد. شایان ذکر است فضای بار این خودرو تقریباً در رتبه اول کلاس خود قرار دارد.

فولکس‌واگن تیگوان 2018
طول بیشتر نسل جدید تیگوان همچنین باعث شده نیمکت ردیف سوم به‌صورت استاندارد در مدل‌های دیفرانسیل جلو وجود داشته باشد و در مدل‌های چهار چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن بتوان آن را انتخاب نمود. البته بدانید ردیف سوم تنها برای کودکان کاربرد دارد.

دینامیک سواری فوق‌العاده:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
اولین نسل تیگوان دارای سواری فوق‌العاده نرم و آرام حتی در سرعت‌های بالا بود و میزان صدای ورودی به کابین بسیار پایین ارزیابی می‌شد. این خودرو در عبور از دست‌اندازها نیز عملکرد خوبی داشت. دومین نسل این کراس اوور آلمانی به همین سنت وفادار بوده و سیستم تعلیق مناسب به همراه پلتفرم جدید MQB باعث شده‌اند سواری این خودرو بسیار رضایت‌بخش باشد. این تیگوان سواری خوبی داشته و همه‌چیز پایدار و مطمئن حس می‌شود.

طراحی کابین اروپایی:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
فولکس‌واگن در یک حرکت قابل پیش‌بینی طراحی بالغ و شیکی را برای داشبورد در نظر گرفته است. همچنین کاکپیت مجازی خیال‌انگیز در تریم های فول تر عرضه شده است. در کل طراحی کابین رو به جلو بوده و کاملاً دلپذیر می باشد.

ویژگی‌ها و تجهیزات مناسب:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
ارتباطات مدرن اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم استارت و استاپ، دوربین دنده‌عقب و ترمز پیشگیری از تصادف خودکار تنها بخشی از تجهیزات استاندارد تمامی ‌تریم های تیگوان هستند. در صورت انتخاب پکیج کمک‌راننده تجهیزات بیشتری به دست می‌آورید که از جمله آن‌ها می‌توان به هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیقی و دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

  • نقاط

    ضعف

پیشرانه نسبتاً کم‌توان:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
یک پیشرانه ۲ لیتری توربوی جدید به همراه گیربکس ۸ سرعته جدید فعلاً تنها گزینه موجود برای تیگوان است. اگرچه قدرت ۱۸۴ اسب بخاری آن نسبت به قدرت ۲۰۰ اسبی نسل قبلی کاهش یافته اما گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری آن افزایش قابل‌توجهی دارد؛ اما هنوز هم پیشرانه در زمان نیاز به مانورهای سریع کمی ریلکس عمل کرده و سبقت‌گیری سریع در بزرگراه‌ها برای تیگوان جدید کمی سخت خواهد بود.

طراحی ظاهری ساده شده:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
همه می‌دانیم که محصولات فولکس‌واگن از نظر طراحی ظاهری کاملاً ساده بوده و فاقد پیچیدگی‌های هیجانی برخی خودروهای دیگر می‌باشند. در این خودرو نیز خطوط واضح و حداقل پیچیدگی‌های رادیکال بکار رفته است. برخی افراد این روش را کاملاً می‌پسندند اما دیگران آن را پیش پا افتاده و کلافه کننده می‌دانند.

مصرف سوخت نه چندان جالب:
فولکس‌واگن تیگوان 2018
تیگوان چهار چرخ محرک در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت به ترتیب ۱۱.۲/۸.۷/۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که در یک کلاس بسیار رقابتی باعث بالاتر رفتن رتبه این خودرو نمی‌شود. برای مقایسه باید گفت هوندا CR-V چهار چرخ محرک که پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو دارد کاملاً کم‌مصرف‌تر می باشد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تو دنیا مثل (اغلب)ایرانی حریص و طمعکار و بی فرهنگ کم پیدا میشه!
    قیمت ماشین 350 بود دلالای بی وجود رفتن خریدن قیمتو بردن بالا به 520 میلیون رسید!
    در مورد هاوال h2 ام دقیقا همین اتفاق افتاد , ماشین 92 تومنی آگهی 120 تومنیشو دیدم!!!
    خودمون دلمون برای خودمون نمیسوزه و به هم رحم نمیکنیم انتظار داریم دولت و سازمان ها به فکرمون باشن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      باور کنید اگر در یک کشور نمی گیم جهان اول اما در حال توسعه چنین خیانتی رخ میداد اشخاص بانی این کار رو تبعید می کردن نفسشون رو می بریدن!
      اما در کشور ما دولت کاملا خنثی هست و اوج نقد مردم به موضوع ساختن جوک های بی سر و ته براش هست.واقعا از ماست که بر ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم .
    ماشینی که التماس میکردن بخرن با قیمت ۲۴۰ تومان الان تو بازار قیمت گذاشتن ۵۰۰ میلیون!!!!!
    همون موقعش که قیمت ۲۴۰ گذاشته بودن تو دبی ۱۲۰ میلیون فروخته میشد .
    متاسفم برای وضعیت بازار خودروی کشورمون .

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    این ماشین در نمایشگاه ماشین تهران بود زیبا بود و طراحی داخلی کاملا مشکی جالبی داشت و سقف سانروف بزرگ داشت و صندلیهای قشنگی داشت.ولی ۳ ردیف صندلی برای این ماشین واقعا مسخره هست و تعجب اور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از نقاط ضعفش فقط مصرف بالای سوختش برام مهمه. طراحیش که بنظر من از نقاط قوتشه.
    مهم سواری ماشینه که خودش توضیح داده که مثل گلف خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. liom

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من قیمت این ماشین تا 600میلیون هم دیدم.با دلار 6000تومان اگه حساب کنیم با این پول میشه توی سرزمین کفار s500 خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    خودروهای وارداتی در ایران طبق قیمت جهانی و کلاس خودرو ، ارزشگذاری نمیشه ، بلکه متآسفانه طبق کشور سازنده ارزشگذاری میشه .
    به ترتیب : ۱- آلمانی ۲- ژاپنی ۳- کره ای ۴- چینی(( بهتر از آشغال))
    ۵- وطنی (( خوده خوده آشغال)) .
    از مبحث بالا که بگذریم و در مورد این خودرو ((تیگوان )) باید بگم که اگر توجه کرده باشین و از نزدیک دیده باشینش ، این خودرو هم سایز و هم اندازه ظاهری به میتسوبیشی asx بحساب میاد ، ولی فضای داخلیش که من در اُتو گالریهای خیابان عباس آباد تهران ، داخلش نشستم بیشتر از اسپورتیج و توسان بود و اما کیفیت متریالش که واقعاً عالی و درخور آلمانیها بود و صفحه کیلومترش کلاً دیجیتالیه و خیلی با وضوح بالا و زیبا کار شده .
    اما با مصرف سوخت گفته شده در مطلب کنار نمیام آخه اینهمه برای این موتور و کشور سازندش بنظرم خیلی زیاده (( خدا بداد برسه با این بنزین وطنی ، استهلاک توربو و قطعات گرون آلمانی بودنش)).
    و اما در مورد قیمت باید گفت که واقعا نمیصرفه(( البته پول ما هست که بی ارزشه)).
    فقط یه چیزه دیگه هست اینه که واقعاً سرنوشت خدمات پس از فروش در کشور برای این خودرو به کجا میکشه ، چون من احساس میکنم این شرکت هم به گلرنگ موتور ، ستاره ایران و سیف موتور میپیونده و کلاً دوباره برای چند سال از کشور میره و با دولت بعدی دوباره با کلی تبلیغ و با نامی دیگر برمیگرده و این رِوال ادامه پیدا میکنه و این وسط مثل آئودی Q5 میشه که با تمام وَجَناتش در بازار کشور بسیار بد معامله میشه و اُفت شدیدی نسبت به رقباش داره بخاطر خدمات سردرگم و نامفهوم شرکت وارد کنندش .
    بنظر من که با تمام برترینهایی که این خودرو داره ، ولی خریدار به سمت خودروهای دیگه بره از آسودگی خاطر بیشتری در ایران برخوردار هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ژان وال ژان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    طراحیش و مهندسیش بی‌نظیره
    اما آخه ۵۲۰ میلیون؟!
    اینجا متأسفانه ماشین ها بر حسب کشور سازنده هم قیمت گذاری میشن ! اسم آلمان که روی یک ماشین بیاد قیمتش سر به فلک می‌کشه و تقریبا برای همیشه از دسترس ۹۵ درصد مردم دور میشه ، حتی اگر اون ماشین آلمانی ، جزو ارزان ترین محصولات فولکس واگن باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا