فولکس واگن

معرفی رسمی T-Cross، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن

پس از انتشار تیزرهای فراوان، سرانجام فولکس‌واگن رسماً پرده‌ها را از کوچک‌ترین کراس‌اوور خود یعنی T-Cross کنار زد. این خودرو هم‌زمان در آمستردام، شانگهای و سائوپائولو به نمایش درآمده است. طراحی T-Cross ترکیبی از سایر کراس‌اوورهای فولکس‌واگن است به‌گونه‌ای که در نمای جلویی به لطف چراغ‌هایی که تا درون جلوپنجره کشیده شده‌اند، همانند یک توآرگ کوچک به نظر می‌رسد درحالی‌که شباهت‌هایی با مدل T-Roc هم در استایل آن دیده می‌شود.

نمای جانبی T-Cross نیز با وجود خط شانهٔ برجسته تا حد زیادی مدل تیگوآن را یادآوری می‌کند. بخش عقبی این کراس‌اوور جدید اما طراحی منحصربه‌فردی دارد که تاکنون در دیگر ساخته‌های فولکس‌واگن دیده نشده است. در اینجا چراغ‌های مربع شکلی کار شده که با یک نوار پهن به هم متصل شده‌اند و T-Cross را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

T-Cross روی نسخهٔ A0 از پلت‌فرم ماجولار MQB مشترک با هاچ‌بک پولو، آئودی A1، سئات ایبیزا و سئات آرونا ساخته شده که امکان تغییر فاصلهٔ محورها در آن وجود دارد. به همین دلیل اکسل جلو تا حد امکان به سمت جلو کشیده شده و درنتیجه شاهد فاصلهٔ محوری زیادی نسبت به طول کلی خودرو هستیم. درحالی‌که T-Cross تنها ۴.۱۱ متر طول دارد، فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲.۵۶ متر است.

به همین دلیل، به گفتهٔ فولکس‌واگن، این خودرو از کابین جاداری برخوردار است که فضای کافی برای حمل پنج نفر را ارائه می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب T-Cross از نوع کشویی بوده و قابلیت جابجایی تا ۱۴ سانتیمتر را دارند. این ویژگی بسته به نیاز، امکان افزایش فضای پا یا حجم صندوق بار را فراهم می‌کند. صندوق بار T-Cross ظرفیتی بین ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر دارد اما اگر این کافی نباشد، امکان خواباندن صندلی‌های عقب هم وجود دارد که حجم صندوق را به میزان قابل‌توجه ۱۲۸۱ لیتر افزایش می‌دهد.

در طراحی داخلی این ماشین اما هیچ شگفتی‌ای وجود ندارد زیرا طراحی داشبورد تا حد زیادی به هاچ‌بک پولو شباهت دارد. در اینجا تنها غربیلک فرمان جدید است و تفاوت‌هایی در رنگ و تریم‌ها نیز با پولو دیده می‌شود. T-Cross به ویژگی‌های اتصالی شامل جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فولکس‌واگن، شارژر القایی گوشی‌های هوشمند و چهار پورت USB هم مجهز شده است.

برای T-Cross سه پیشرانهٔ مختلف توربو ارائه شده که دو نمونهٔ آن‌ها بنزینی و یک نمونه دیزلی بوده و همگی از پولو گرفته شده‌اند. موتور بنزینی اول یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخار ارائه می‌شود. قوی‌ترین موتور بنزینی هم از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است. پیشرانهٔ دیزلی این کراس‌اوور آلمانی نیز یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

تمامی این موتورها با آخرین استانداردهای آلایندگی یورو ۶d-TEMP مطابقت دارند. بسته به نوع پیشرانه، انتقال نیرو در این کراس‌اوور کوچک نیز توسط گیربکس‌های پنج سرعته یا شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ اما با توجه به اینکه T-Cross روی پلت‌فرم مشترکی با هاچ‌بک پولو ساخته شده است، صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد و سامانهٔ چهارچرخ محرک حتی به‌صورت سفارشی هم برای آن ارائه نشده است.

تیپ پایهٔ T-Cross از تجهیزات استاندارد کم و ساده‌ای مثل رادیو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و پنجره‌های برقی برخوردار است اما با وجود این تجهیزات پایه، تمامی تیپ‌های T-Cross به‌صورت استاندارد به سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ زیادی شامل هشدار خروج از خط، سیستم پایش نقاط کور، سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری شهری، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها، سیستم فعال حفاظت از سرنشینان و هشدار ترافیک عقب مجهز شده است که برای چنین خودروی کوچکی شگفت‌انگیز است.

علاوه بر این، تجهیزات ایمنی دیگری چون سیستم هشدار راننده، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک پارک هم برای T-Cross قابل سفارش هستند. در تیپ‌های بالایی این ماشین نیز تجهیزات رفاهی بیشتری شامل غربیلک فرمان چندمنظوره و چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلوی LED، نورپردازی داخلی، صندلی‌های اسپرت جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های ۱۷ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و… هم ارائه می‌شود. فولکس‌واگن T-Cross در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما از سال آینده با قیمت پایهٔ ۱۷,۹۷۵ یورو در اروپا عرضه خواهد شد. تولید این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن نیز امسال در اسپانیا، آمریکای جنوبی و چین آغاز می‌شود.

 

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    زیاد هم کوحیک نیستا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش بخصوص در نمای عقب از نظر من خیلی شیکه و در کل تناسب خیلی در همه ابعاد داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بیاد ایران بالای سیصد آب میخوره
    هییی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (221 ديدگاه)

      مطمئنی 300 ؟؟؟؟؟؟الان کپچر سیصد وبیست و داستر اونم مال 2017 سیصد قیمت خورده به نظرم بیاد بالای 450 رو شاخشه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش مزدا سه نسل قبل جک اس الان دویست خورده ای قیمتشون هست انتظار داری این کمتر از سیصد باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کوچولوی جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هماهنگی زیاد جلوپنجره و چراغ های محصولات فولکس رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم همینطور.اگر توجه کنی می بینی که فولکس در طرح این مدل توازن دقیقی بین سطح به کار رفته برای شیشه ها با سطح بدنه آن به وجود آورده و فضای داخل ماشین یک فضای خفه کننده نیست.کلا طراح های جدید فولکس واگن هم خیلی زیباست و هم خیلی فنی و دقیق.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Amin

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    چقدر خوبه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    میشه گفت دقیقا تو مایه های ساندرو استپ وی از نظر ابعادی قرار داره اما بروز بودن، کیفیت موتوری و زیبایی آن صد چندان. خصوصا با موتور 1.5 توربو 150 اسبی.
    همچنین اندازش کاملا مناسب شهر هست و اصلا کوچیک نیست. یه لول بزرگتر از T-CROSS میشه T-ROC و بعد میشه Tiguan و بعد Touareg.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دربرار ساندرو رقابت را واگذار می کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا