آکورا

معرفی آکورا اینتگرا تایپ S با 320 اسب بخار، سیویک تایپ R با لباس شیک‌تر

سدان اسپرت و جذاب آکورا اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد که یکی از آن‌ها پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت است.

پس از انتشار تیزرهای مختلف سرانجام آکورا از اینتگرا تایپ S رسماً رونمایی کرده است. این خودرو اما در اصل یک سیویک تایپ R است که لباس شیک‌تری بر تن کرده زیرا اشتراکات فراوانی با هاچ‌بک اسپرت هوندا دارد. این یعنی زیر کاپوت اینتگرا تایپ S همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را می‌بینیم که ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم افزایش ۵ اسب بخاری را نسبت به سیویک تایپ R نشان می‌دهد اما گشتاور بدون تغییر مانده و همچنان ۴۲۰ نیوتن متر است.

آکورا اینتگرا تایپ S

هرچند اینتگرا ۱۴ کیلوگرم سنگین‌تر از سیویک است اما برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. اشتراکات تایپ S با تایپ R اما فراتر از پیشرانه و گیربکس بوده و این دو خودرو حتی فاصلهٔ محوری یکسانی داشته و فاصلهٔ عرضی چرخ‌های آن‌ها از هم نیز با یکدیگر برابر است. کمک‌فنرهای تطبیقی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر قطعاتی است که اینتگرا از همتای هوندای خود قرض گرفته است.

آکورا اینتگرا تایپ S

بنابراین، در تایپ S دیسک‌های ترمز جلو ۱.۵ اینچی بزرگ‌تر، لاستیک‌های ۲۶۵ میلی‌متری آن ۳۵ میلی‌متر پهن‌تر. فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها در جلو و عقب به ترتیب ۴۸ و ۸۹ میلی‌متر بیشتر از اینتگرای معمولی خواهد بود. همچنین آنتی‌رول آر جلو هم ۲ میلی‌متر بزرگ‌تر شده و اصلاحاتی روی سیستم فرمان صورت گرفته تا تأثیر گشتاور روی فرمان کاهش پیدا کند. بااین‌حال، به‌طورکلی اینتگرا تایپ S شخصیت کمی آرام‌تری نسبت به سیویک تایپ R داشته و برای استفاده‌های معمول خودروی راحت‌تری خواهد بود اما در پیست سیویک چراغ‌های عقب خود را به برادر لوکس‌تر نشان خواهد داد.

آکورا اینتگرا تایپ S

تجهیزات استاندارد سدان اسپرت آکورا شامل گرم‌کن صندلی‌ها، نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، سیستم صوتی ۳۵۰ واتی با ۱۶ بلندگو و پکیج ایمنی AcuraWatch می‌شود. این خودرو همچنین برخی ویژگی‌هایی که سیویک تایپ R را از نسخه‌های معمولی متمایز می‌کند مثل غربیلک فرمان سه پره با روکش آلکانترا را هم قرض گرفته است. بااین‌حال، تایپ S از صندلی‌های اسپرت معمولی‌تری استفاده می‌کند که از نمونه‌های تهاجمی تایپ R راحت‌تر هستند.

آکورا اینتگرا تایپ S

اینتگرا تایپ S در بیرون با بچه گلگیرهای جدید که رینگ‌های ۱۰ پره جذاب الهام گرفته از NSX تایپ S را پوشش می‌دهند، دریچهٔ روی کاپوت، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و سه سر اگزوز مرکزی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند با سفارش پکیج فیبر کربن که شامل اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی و روکش مسی‌رنگ رینگ‌ها می‌شود ظاهر خودروی خود را تهاجمی‌تر کنند. فروش آکورا اینتگرا تایپ S از ماه ژوئن آغاز خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، ازآنجایی‌که قیمت سیویک تایپ R از ۴۳ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمت پایهٔ حدود ۴۵ هزار دلار برای تایپ S محتمل خواهد بود.

آکورا اینتگرا تایپ S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Amir mahdi @-1387

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    واقعا سدان خوشگلی کاشکی این ماشین همه بتونن سوار شن
    خیلی خوش رنگه

    موافقم 71
    مخالفم 4
  2. Reza-a

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (427 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی عالی، فنی عالی، جذابیت محصولات آکورا هرروز داره بالاتر میره

    موافقم 63
    مخالفم 1
  3. محسن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مونده به النترا N برسی

    موافقم 5
    مخالفم 116
    1. phonix

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      کامنت خیلی لوسی بود جناب

      موافقم 24
      مخالفم 3
    2. کرگدن باواریا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      اون رقیب دنا توربوعه

      موافقم 22
      مخالفم 3
  4. AMANTE

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    از نظر رقبای آلمانی به نظرم فقط Audi S3 میتونه با ایشون رقابت جذابی داشته باشه و دو آلمانی دیگه شانس کمی دارن.

    موافقم 37
    مخالفم 10
    1. MohammaD

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      اگه منظور cla35 و m235i هست حرفتون درسته ولی cla45 و rs3 قطعا بهترین رقبا هستند و بالاتر از اینتگرا . به لحاظ ظاهری هم تو این چارتا ، آئودی بهتر از بقیه عمل کرده بنظرم.

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. AMANTE

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1855 ديدگاه)

        حرفتون درست ولی CLA45 و RS3 از نظر قدرت و قیمت با اینتگرا تایپ S خیلی تفاوت دارن.

        موافقم 8
        مخالفم 2
  5. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی خوبه. ساده، شیک و کاربردی!

    موافقم 37
    مخالفم 1
  6. سالار فصل

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بینهایت زیباست
    قیمت رقابتی و مناسبی هم داره برای این کلاس
    آکورا و هوندا دو برند دوست داشتنی

    موافقم 37
    مخالفم 0
  7. sina

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    چقد زیباست لعنتی
    فقط کاش با گیربکس اتوماتیک هم عرضه میشد برای استفاده افراد عادی تر
    جایی اشاره نکرده دیفرانسیل جلوست یا چهارچرخ متحرک؟

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      این ماشین دقیقا مثل همون سیویک تایپ R هست و دیفرانسیل جلوئه، تو متن هم ذکر شده، برای ماشینی که میخواد با آئودی S3، مرسدس CLA35 و ب‌ام‌و M235i رقابت کنه واقعا گیربکس اتوماتیک لازمه، خیلی عجیبه که ارائه نکردن، هر سه رقیب آلمانی هم AWD هستند

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. R/T

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (962 ديدگاه)

        دقیقا آقای دهقان

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. datsun

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (3502 ديدگاه)

        Awd نیست ولی پرفورمنس خیلی خوبی داره مثل اینکه فراموش‌ کردی سیویک تایپ آر چه هاچ‌بک وحشیه و چه تایم های ثبت کرده

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. امیر دهقان

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (695 ديدگاه)

          AWD واجب نیست ولی برای یه سدان لوکس اسپرت 45 هزار دلاری که قصد رقابت با آلمان‌ها رو داره گیربکس اتوماتیک بشدت ضروریه

          موافقم 13
          مخالفم 3
      3. sina

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        عدم عرضه awd و گیربکس اتوماتیک واقعا عجیبه:/
        انتظار داشتم تو تایپ s این برطرف بشه

        موافقم 9
        مخالفم 1
  8. کاوه

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    چقدر خوشگله خدایا.چقدر نازه طراحیش فوووووووق العاده رنگ هاش خییییییلی جذابه طراحی داخلی اون سه تا اگزوز خفن اش واقعا ماشین تاپیه.من طراحی های اکورا و کوپرا رو خیلی میپسندم.مخصوصا اکورا.فقط به نظرم باید نسخه اتومات هم ارائه میکردن یکم عجیبه فقط دستیه.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. R/T

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Hamilton1970

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    حقیقتا من شخصا توقع چهارچرخ محرک یا حداقل دیفرانسیل عقب داشتم ولی دیفرانسیل جلو هم جالبه…
    به امید روزی که این ماشین و امثالش زیر پای جوونامون باشن…

    موافقم 7
    مخالفم 3
  11. حسین دهمرد

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    یکم قیمتش تنده.رقبای قدری داره تو این قیمت.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. phonix

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    نا امیدم کرد در برابر سیویک اصلا ارزش خرید نداره
    باید چهار چرخ متحرک میبود قدرت بیشتری میداشت و اوتوماتیک میبود و یکم هم بزرگ تر از سیویک
    واقعا اونی که اینو میخره یک مصرف گرای پولداره که احتمالا دوست نداره بگه هوندا سوار میشم

    موافقم 3
    مخالفم 10
  13. Reza Waffen SS

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عاشق قسمت عقبش شدم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دندش دستیه ؟ اگر اتومات نباشه برای خانواده کاربردی نیست بدرد جوانان اندرزگو میخوره

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا