آکوراتجربه و آزمایش

اولین تجربه رانندگی با آکورا اینتگرای جدید، یک سیویک با لباس شیک‌تر!

قضاوت در مورد آکورا اینتگرای جدید به نحوهٔ نگرش شما بستگی خواهد داشت. اگر به گذشته نگاه داشته باشید ممکن است اینتگرای جدید ناامیدکننده به نظر برسد زیرا نسل‌های قبلی این خودرو بسیار مورداحترام علاقه‌مندان بودند؛ اما از سوی دیگر، اینتگرای جدید بهترین ویژگی‌های سیویک یعنی پیشرانهٔ ۲۰۰ اسب بخاری Si، گیربکس شش سرعتهٔ دستی و فرم بدنهٔ هاچ‌بک را در پکیجی کمی لوکس‌تر ارائه کرده است که همهٔ این‌ها برای خودرویی که قرار است جایگزین ILX بی‌ادعا باشد بسیار جذاب خواهند بود. البته آکورا زمانی که تصمیم گرفت بجای نام‌های سه‌حرفی معمول محصولات خود نام اینتگرا را احیا کند، خطر همهٔ این انتقادات را به جان خرید.

همچنین هرچند شاید این کار فقط ترفندی برای جلب‌توجه بوده اما به نظر می‌رسد نتیجه داده است زیرا ماه‌ها است که در اینترنت در مورد این خودرو غوغایی به راه افتاده است. آکورا نیز از این موضوع خرسند است زیرا به گفتهٔ این شرکت، تعداد پیش سفارش‌های اینتگرا بیش از انتظارات بوده و نیمی از خریداران نیز گیربکس دستی را انتخاب کرده‌اند. بااین‌همه، اینتگرای جدید نقطهٔ عطفی برای آکورا محسوب نمی‌شود زیرا این خودرو هم از همان فرمول دیگر محصولات چند دههٔ اخیر آکورا استفاده می‌کند یعنی پوشاندن لباسی شیک بر تن قطعات آشنای هوندا و چسباندن یک لوگوی متفاوت روی آن. به همین دلیل، اینتگرا در برابر سدان‌های لوکس آلمانی مثل آئودی A3 و مرسدس بنز CLA که آکورا آن‌ها را هدف قرار داده است، رقیبی ارزان‌تر و با پرستیژ کمتر به‌حساب می‌آید.

خوشبختانه اما استخوان‌بندی و معماری اینتگرا کاملاً تازه است خصوصاً در مقایسه با ILX که از پلت‌فرم قدیمی و پیشرانه‌های تاریخ گذشتهٔ سیویک استفاده می‌کرد. اینتگرا روی همان پلت‌فرم نسل یازدهم سیویک ساخته شده و پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن‌هم از سیویک جدید گرفته شده است. در اینتگرا، این موتور همان ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاوری را تولید می‌کند که در سیویک Si ارائه می‌دهد. البته به گفتهٔ آکورا، بدنهٔ اینتگرا مستحکم‌تر از سیویک بوده و از تنظیمات متفاوتی برای نرم‌افزار پیشرانه، سیستم تعلیق و گیربکس‌ها بهره می‌برد که شامل یک نمونهٔ CVT و یک شش سرعتهٔ دستی می‌شود.

اینتگرا همچنین به کمک‌فنرهای تطبیقی هم مجهز شده که سیویک Si از آن‌ها بی‌بهره است. به نظر می‌رسد هوندا عمداً این آپشن را از نسل جدید سیویک Si حذف کرده تا کمی از اینتگرا فاصله بگیرد. صرف‌نظر از این موضوع، این کمک‌فنرها در اینتگرا ویژگی خیلی خوبی هستند زیرا وقتی روی حالت معمولی یا راحت قرار می‌گیرند، سواری باکیفیت‌تری را نسبت به Si فراهم می‌کنند درحالی‌که در حالت اسپرت موجب می‌شوند اینتگرا به همان اندازهٔ سیویک سرزنده و چابک شود. تنظیم مناسب وزن فرمان، پاسخگویی بالای پدال گاز و دسته‌دندهٔ نرم نیز حس بازیگوشی به سدان جدید آکورا می‌دهند.

به گفتهٔ آکورا، اینتگرا با گیربکس دستی کمتر از ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد که یعنی بیش از صد کیلوگرم از CLA یا A3 سبک‌تر است. این سدان جدید ژاپنی در هنگام پیچیدن تیزتر عمل می‌کند اما متأسفانه آکورا لاستیک‌های تابستانی چسبنده‌تر که در سیویک Si سفارشی هستند را برای اینتگرا ارائه نمی‌کند و صرفاً به لاستیک‌های کانتیننتال چهارفصل بسنده کرده است. همچنین هرچند گیربکس دستی به‌صورت یک آپشن بدون هزینه ارائه می‌شود اما برای بهره‌مندی از آن حتماً باید پکیج A-Spec با قیمت ۲ هزار دلار و پکیج تکنولوژی ۳ هزار دلاری را سفارش داد. البته همراه با گیربکس دستی، دیفرانسیل لغزش محدود هم ارائه می‌شود.

ما با نسخهٔ اتوماتیک اینتگرا هم رانندگی کردیم. گیربکس CVT در اینجا به همان اندازه که در سیویک آرام و غیرتهاجمی است، منحنی گشتاور گستردهٔ موتور را مدیریت می‌کند و با شبیه‌سازی تعویض دنده، از یکنواختی صدای بلند پیشرانه هنگام تخته‌گاز جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، در نسخهٔ اتوماتیک، بدون درگیری بیشتر راننده که گیربکس دستی به همراه دارد، فقدان پالایش کلی اینتگرا آشکارتر می‌شود. هرچند تمرکز روی کاهش وزن به‌جای خاموش کردن سروصدا اقدام قابل‌تحسینی است اما اینتگرا می‌توانست عایق صوتی بهتری داشته باشد زیرا در سرعت‌های بزرگراهی، سروصدای جاده وارد کابین می‌شود. این سروصدای بیشتر می‌تواند کار آکورا برای جلب نظر خریداران آئودی و مرسدس را دشوار کند.

کابین خودرو نیز هرچند دلپذیر و کاربردی است اما تریم‌ها و تزئینات آن خیلی خوب و جذاب نیستند. خودروی آزمایشی ما با پکیج A-Spec تودوزی جذابی دارد که شامل ترکیب چرم و جیر مصنوعی در دو رنگ سفید و مشکی می‌شود اما بااین‌حال، به خاطر کاور مشبک روی دریچه‌های تهویه و تریم مشکی پیانو روی کنسول میانی، فضای کلی کابین بسیار شبیه سیویک احساس می‌شود. البته این موضوع بیشتر سطح بالاتر متریال سیویک نسبت به کلاس خود را نشان می‌دهد. فضای بار اینتگرا سخاوتمندانه است و بخش عقبی هاچ‌بکی خودرو نیز در بین خودروهای لوکس پایه ویژگی منحصربه‌فردی است. صندلی‌های عقب هم جادارند اما فاقد ویژگی‌هایی مثل دریچه‌های تهویه هستند که از یک خودروی لوکس انتظار داریم.

این نوع کابین برای قیمت پایهٔ ۳۱,۸۹۵ دلاری اینتگرا قابل‌قبول است اما جذاب‌ترین ویژگی این خودرو یعنی گیربکس دستی فقط در نسخهٔ فول آپشن ارائه می‌شود که ۳۶,۸۹۵ دلار قیمت دارد. هرچند اینتگرا بسیار مجهزتر از سیویک Si است ولی با توجه به شباهت‌های این دو خودرو، هنوز هم توجیه پرداخت ۸ هزار دلار بیشتر دشوار خواهد بود. همچنین هرچند اینتگرا در مقایسه با محصولات مرسدس بنز و آئودی فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما آکورا باید مراقب خودروهای غیر لوکسی مثل مزدا ۳ توربو هم باشد که قدرت بسیار بیشتری نسبت به اینتگرا دارد و تجربه لوکس‌تری را هم از لحاظ طراحی و پالایش ارائه می‌کند.

بنابراین به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت ما اینتگرا را به‌خودی‌خود دوست داریم زیرا خودرویی کاربردی و چشمگیر با رانندگی جذاب و مصرف سوخت پایین است اما سدان جدید آکورا با وجود قیمت بیشتر، خیلی جذاب‌تر از سیویک Si نیست و به‌اندازهٔ رقبای آلمانی هم لوکس به نظر نمی‌رسد. این آن اینتگرایی نیست که طرفداران آکورا می‌خواستند و برای جلب رضایت آن‌ها، برند لوکس هوندا باید یک نسخهٔ تایپ S را با قدرت بیشتر و لاستیک‌های چسبنده‌تر ارائه کند چراکه توقعات از نام‌های افسانه‌ای قدیمی خیلی بالا است.

مشخصات فنی

Acura Integra 2023

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۷۱۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۲۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۳۵ میلی‌متر
وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۸۰ لیتر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۳۱,۸۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۶,۸۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    این مدل جدید آکورا رو باید جزو ماشینای سفارشی و لوکس این کمپانی بدونیم …… در واقع طراحی بدنه ای جدیدو اسپرتو لوکس که یه سرو گردن بالاتر از بقیه ماشینای ساخت این کمپانی هستش

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      کلاً خودروهای آکورا یه اِستایل باوقار خاصی تو چهرشون دارند که ساخته شده فقط برای مردم آمریکا !

      موافقم 35
      مخالفم 11
      1. زیزیگولو

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        درسته ….. ولی با همه ی این حرفا از بین ژاپنیا من دلم بیشتر با لندکروز و لکسوس RX هستش

        موافقم 25
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          والا دل صاحب مرده‌ی من با همه‌ی ژاپنی‌هاست 😎

          موافقم 24
          مخالفم 0
  2. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه ولی توی لوکس بودن به بنز و آئودی نمیرسه
    ولی خب خوب ماشینیه

    موافقم 29
    مخالفم 12
    1. کافر مقدس

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      اینایی که بهشون میگی لوکس همه entry level ن . سگمنت لوکس بنتلی و دوستان هستن

      چه ربطی به لوکس بودن داره دقیقا! خوده اینتگرا هم انتری لول آکوراست

      Integra is an entry-level model in the Acura lineup

      کجا این ماشین ادعا لوکس بودن که کرده که در لوکس بودن به مابقی برسه یانه با 36هزار دلار ! با همون 36هزار تا کی دقیقا همچین کیفیت داره ؟

      https://www.acura.com/future-vehicles/integra

      موافقم 14
      مخالفم 19
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        مرد مومن
        تو رنج خودش میگم😐
        معنی لوکسم که هر آدمی میدونه:/
        تو رنج خودش آلمانیا لوکس ترن
        منظورم که این نبود این ماشین کیفیت در حد بنتلی داره://

        موافقم 16
        مخالفم 9
    2. KSH

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      بنظرم اگه یک پلت فرم کوپه داشت بجای سدان عالی میشد
      حس سرزندگیش بیشتر میشد

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. Jdm باز

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    ماشین خوب و مناسبیه ولی هممون اینو میدونیم کسی که پول بنز و ائودی داشته باشه احتمالش کمه که سراغ اینتگرا بره

    موافقم 27
    مخالفم 6
  4. AMANTE

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اکورا به نظرم کمپانی که از نظر هویت گم هست، در واقع یک برند لوکس اقتصادی درست مثل لکسوس در گذشته است، ولی برعکس لکسوس که اومد خودش رو نزدیک کرد به آلمانی ها اکورا میترسه اینکار رو انجام بده و همچنان دوست داره با ترفند ارزون تر نگه داشتن محصولات اش نسبت به آلمانی ها فروش داشته باشه که جواب میده ولی نه زیاد.

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. M

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (174 ديدگاه)

      نه تنها اکورا بلکه همه برند های لوکس اسیایی مثل لکسس و جنسیس نزدیک المانیها قیمت گذاری نمیکنن چون باید ی مزیت رقابتی داشته باشند نسبت به المانیها. جالبه فروش لکسس ls قبل از نسل (XF40) زیاد تر از اس کلاس و سری هفت بود و بلافاصله فروشش افت زیادی کرد چون قیمت پایه رو زیاد کردن(دقیقا کاری که الان داره هیوندایی با جنسیس میکنه قیمت پایین ,کیفیت خوب ی خورده برندشون جا بیفته حاشیه سود رو زیاد می کنن)
      همین الان تشریف ببری ی نگاهی بندازی قیمت پایه لکسس و جنسیس از قیمت تمام ماشین های المانی هم رده کمتره در حالی که آپشن های استاندارد بیشتری نسبت به المانیها دارن بی ام و ترمز سرامیکیش فقط نزدیک 9 هزار دلاره تو لکسس و جنسیس سگمنت ماشین عوض میشه با این قیمت.
      از نظر من تنها لکسس و جنسیس قابل رقابت هستند چون واقعا سبد محصولات خوبی دارند و کمپانی های مادر پول خوبی براشون خرج میکنن و جدیدا هم اکورا ی کارایی داره میکنه اینفینیتی نیسان فقط یک مدل کاملا جدید داده و ی خونه تکونی اساسی میخواد

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. javadhy

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ماشین خیلی جذابیه هم از درون هم از بیرون و همونطور که توی مطلب گفته شد رانندگی باهاشم خوبه ولی a3 و cla هم هستن به خصوص a3 با قیمت پایه ۳۳هزار دلاری چون بنز حتی مدل پایشم یکم گرونه (cla 250حدود ۳۸ هزار دلار ) خودم بودم شخصا با اون پول بنزو بخاطر علاقم میگرفتم ولی با ۳۳ هزار دلار کادیلاک ct4 تیپ لاکچری با ۲۳۷ اسب هم خیلی ماشین جذابیه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. قاطر فروش

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    اکورا و اینفینیتی کپی های نامفقی از روی دست لکسوس بودن
    بنظرم منحلشون کنن سنگینترن

    موافقم 6
    مخالفم 33
    1. mos

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      دوست عزیز آکورا سال ۱۹۸۶ تاسیس شد یعنی ۳ سال زودتر از لکسس، و اینفینیتی هم همزمان با لکسس در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد.

      بعدشم چرا باید برندی که سال قبل فقط با ۵ تا محصول (که ۳ تاش سدان و سوپرکار هستن) بیش از ۱۵۷ هزار فروش داشت و ششمین لوکس ساز پرفروش بازار آمریکاست منحل بشه؟
      چرا در مورد چیزی که نمیدونید اظهار نظر می‌کنید؟

      موافقم 37
      مخالفم 2
      1. Jdm باز

        ۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        جواب قاطعانه و درست
        اقا مصطفی واقعا یکی از ژاپنی باز ترین های سایت هستن
        فقط نمیدونم‌چرا دیگه کامنت زیاد نمیزارن که بتونیم از اطلاعاتشون استفاده کنیم

        موافقم 15
        مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    یعنی مثلا یه نفر سری ۲ گر کوپه رو بی خیال میشه اینو میخره😐

    موافقم 4
    مخالفم 7
  8. ali-mg

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اینفینیتی نیسان قرار بود یه چیزی مثل لکسس تویوتا بشه ولی الان لکسس کجاست و اینفینیتی کجا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. MAHDI_GERMANY

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    از چه چیز هایی حمایت میکنید، لوکس باشه و کیفیت نداشته باشه چیه ، خودرو لوکس = خودرو آلمانی

    موافقم 3
    مخالفم 10
  10. مهردادکمال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    سدان با گیربکس دستی تو این زمان که همه دنبال شاسی بلند و گیربکس اتوماتن حکم یه هوای تازه برای عاشقان اتوموبیل که روش های قدیمی رو می پسندن، رو داره اما ای کاش موتور درگیر کننده تر و قوی تری داشت یعنی بجای اینکه لباس لوکس رو توی تن این سدان ۱۴۰۰ کیلویی میذاشتن قدرت موتور رو بیشتر میکردن اون وقت یه رقیب جدی تری برا ژرمن ها می شد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. sina

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    طراحی جدید محصولات اکورا واقعا جذاب هست
    اینتگرا میتونه جانشین خوبی برا ILX باشه ولی میطلبید کمی چاشنی لوکس بودن و قدرتش بیشتر باشه تا بتونه مثل TLX رقابت کنه با المانی ها
    در مجموع با چهار تا خودروی اینتگرا و TLX و RDX و MDX اکورا حضور خوبی تو بازار لوکس ها داره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. Hadi

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    مدل تایپ S این ماشین هم قراره بیاد و احتمالا موتور سیویک تایپ R رو میزارن روش👌🏼
    آکورا چند وقتیه که پر قدرت بر گشته و داره خیلی قویتر کار میکنه…
    اینتگرا جدید اگه مثل قدیمیش مدل کوپه هم داشت معرکه بود هرچند همینش هم خیلی عالیه و دوسش دارم 👌🏼😍

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. Mustang shelby gt 350

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    کلا چون آکورد تو آمریکا ساخته میشه یکم محصولاتش مفهوم تر و زیبا تره چون به طراحی ساده تر آمریکایی نزدیک تره

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا