دوئل بیوک انکلیو و آکورا MDX

یک‌شنبه 23 مهر 1396 - 09:00
مطالعه 8 دقیقه
Buick-Enclave-VS-Acura-MDX
در یکی دیگر از قسمت‌های دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، نوبت به گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد...
تبلیغات

در یکی دیگر از قسمت‌های دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، نوبت به گروه کراس‌اوورهای بزرگ لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت آئودی Q7 و ولوو XC90 بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد 1965 رأی به ثبت رسیده است که سهم آئودی از این میزان، تعداد 1223 رأی و سهم ولوو 742 رأی است؛ بنابراین در این دوئل ارباب حلقه‌ها با کسب 62 درصد از کل آراء پیروز میدان شده است. حال امروز در دوئل سوم گروه کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ لوکس بیوک انکلیو و آکورا MDX به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

بیوک انکلیو

آکورا MDX

لندروور دیسکاوری

لکسس GX

؟

لندروور دیسکاوری

ولوو XC90

آئودی Q7

اینفینیتی QX60

لینکلن MKT

آئودی Q7

؟

بیوک انکلیو

بیوک برای نخستین بار مدل انکلیو را در نمایشگاه دیترویت 2006 رونمایی کرد. این کراس‌اوور فول سایز در سبد محصولات بیوک به‌عنوان جایگزینی برای سه خودروی مختلف در نظر گرفته شده بود که شامل SUV رینیر (Rainier)، کراس‌اوور Rendezvous و مینی‌ون ترازا (Terraza) می‌شدند. نسل اول انکلیو روی پلت‌فرم لامبادای جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای فول سایز این گروه شامل شورلت تراورز، ساترن اوت‌لوک و جی‌ام‌سی آکادیا مشترک بود. نسل نخست این ماشین برای مدل 2013 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه نیویورک 2012 معرفی گردید اما سرانجام این نسل امسال به پایان عمر خود رسیده و نسل دوم انکلیو در نمایشگاه نیویورک 2017 رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که بازهم با شورلت تراورز مشترک است. همچنین بیوک به‌تازگی زیربرندی بنام اونیر را برای عرضهٔ نسخهٔ لوکس‌تری از محصولات خود تأسیس کرده است. اولین محصولی که نسخهٔ اونیر آن ارائه شد همین کراس‌اوور انکلیو بود که در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی متفاوت از نسخهٔ معمولی متمایز شده است. انکلیو اونیر هم‌اکنون بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین کراس‌اوور جنرال موتورز محسوب می‌شود. این کراس‌اوور سه ردیفهٔ لوکس آمریکایی تنها با یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه می‌گردد که 310 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. نسل دوم انکلیو در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود. بیوک انکلیو از سال 2007 تا پایان سال 2016 فقط در ایالات‌متحده بیش از نیم میلیون دستگاه فروش داشته است.

آکورا MDX

MDX سابقهٔ بیشتری نسبت به رقیبش در این دوئل دارد چراکه پیشینهٔ آن به سال 2000 و معرفی نسل اول بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم میان سایز جهانی هوندا شکل گرفته بود که با خودروهایی چون هوندا آکورد، هوندا اودیسه و آکورا TL مشترک بود. MDX در اصل به‌عنوان جایگزینی برای مدل SLX در نظر گرفته شده بود. آکورا SLX یک SUV با ساختار بدنه روی شاسی بود که بر اساس ایسوزو Trooper ساخته شده و فقط در ایالات‌متحده عرضه می‌شد اما فروش چندانی نداشت. در اکتبر سال 2006 نیز نسل دوم MDX در ایالات‌متحده رونمایی شد. این نسل که بر روی پلت‌فرم مشترکی با هوندا پایلوت ساخته شده بود، از لحاظ طراحی کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده بود؛ اما سرانجام نوبت به معرفی نسل سوم این کراس‌اوور لوکس ژاپنی رسید که در نمایشگاه نیویورک 2013 صورت گرفت و همچنان در حال تولید است. این نسل نیز مانند نسل قبلی بر روی پلت‌فرم مشترکی با هوندا پایلوت و ریج‌لاین ساخته شده است. MDX یکی از پرفروش‌ترین محصولات آکورا است تا جایی که به گفتهٔ هوندا این خودرو پرفروش‌ترین کراس‌اوور سه ردیفهٔ دنیا محسوب می‌شود و در ایالات‌متحده هم بین سال‌های 2000 تا 2016 بیش از 840 هزار دستگاه فروش داشته است. نسل سوم MDX برای مدل 2017 فیس‌لیفتی را تجربه کرده و برای اولین بار زبان طراحی جدید آکورا را نشان داد. همراه با این فیس‌لیفت یک نسخهٔ هیبریدی جدید هم ارائه شده که مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 بنزینی به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع خروجی 325 اسب بخار قدرت است ولی ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 آن‌را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

بیوک انکلیو

آکورا MDX

پیشرانه

3.6 لیتری V6

3.5 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

310 اسب بخار

290 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن متر

360 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

6.5 ثانیه

6 ثانیه

مسافت 400 متر

15.2 ثانیه

14.7 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر/ساعت

190 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

11.2 لیتر (ترکیبی)

10.7 لیتر (ترکیبی)

وزن

1975 کیلوگرم

1925 کیلوگرم

ظرفیت بکسل

2270 کیلوگرم

1590 کیلوگرم

طول

5.19 متر

4.98 متر

فاصلهٔ محوری

3.07 متر

2.82 متر

حجم صندوق بار

668/1642/2763 لیتر

424/1087/1937 لیتر

ظرفیت سرنشین

7 نفر

7 نفر

قیمت پایه

40,000 دلار

45,000 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9852042]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.