آکورا NSX با اگزوز چهارتایی مشابه پاگانی رونمایی شد
آرتا به عنوان یکی از مشهورترین تیمهای مسابقهای ژاپنی از آکورا NSX دگرگون شده خود رونمایی کرد. این خودرو دارای ظاهری اسپورت و سیستم اگزوز با چهار خروجی است که ما را به یاد پاگانی زوندا میاندازد. آرتا محصول خود را Legavelo مینامند و قیمت 25.3 میلیون ین معادل 222348 دلار را برای آن تعیین کرده است. تنها 5 دستگاه از این سوپر اسپورت ژاپنی تولید خواهد شد.
آرتا از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن CFRP برای 65 درصد بدنه Legavelo استفاده کرده است. قطعات تغییر یافته شامل بخش جلو با ورودیهای بزرگ و کاپوت با ورودیهای هوای فراوان است. گلگیرهای جعبهای هم دارای ورودی هوا در بالای خود هستند.
بخش عقب بدنه هم ظاهر زاویهدارتری به خود گرفته و بارزترین تغییر هم به گلگیرها مربوط میشود. یک بال کوچک هم در بخش عقب خودنمایی میکند؛ اما سیستم اگزوز با چهار خروجی یاد شده در زیر سپر جا خوش کرده است و ظاهر NSX را یک پله ارتقا داده است.
این تیم همچنین پانلهای فیبر کربن را برای کابین هم در نظر گرفته است. همچنین پوشش ویژه آلکانترا روی صندلیها، غربیلک فرمان و پانل دربها بکار رفته است.
آرتا اشارهای به تغییرات قوای محرکه NSX کرده است. این خودرو در حالت استاندارد از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو به همراه سه واحد الکتریکی استفاده کرده است و قدرت کلی 573 اسب بخاری دارد.
با پایان سال 2022 شاهد بازنشسته شدن این سوپر اسپورت خواهیم بود. به همین منظور هوندا نسخه سفارشی تایپ S با قدرت 600 اسب بخار را معرفی کرده است. گیربکس 9 سرعته دوکلاچه این محصول هم 50 درصد سریعتر تعویض دنده را انجام میدهد. یک پکیج سبکوزن سفارشی هم وجود دارد که شامل ترمزهای کربن سرامیک، پوشش فیبر کربن پیشرانه و تریم کربن پیشرانه است و وزن خودرو را 26.2 کیلوگرم کاهش میدهد.
تنها 350 دستگاه از NSX تایپ S تولید خواهد شد. از این تعداد 300 دستگاه مختص بازار آمریکا و 30 دستگاه هم مخصوص بازار ژاپن است. قیمت این خودرو در آمریکا از 169500 دلار شروع میشود و با سفارش پکیج سبکوزن قیمتش به 182500 دلار میرسد.