آلفارومئو جیولیا QV برقی با 1000 اسب بخار قدرت تولید خواهد شد!
ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو اعلام کرد آلفارومئو جیولیا در آینده به عنوان یک خودروی برقی با حداکثر قدرت 1000 اسب بخار در نسخه QV و شعاع حرکتی 700 کیلومتر تولید خواهد شد.
جیولیا جدید که قرار است تکامل یابد و از سدانی سنتی به دیگر کلاسها ورود کند ظاهراً اواسط دهه جاری میلادی تولید خواهد شد و دیگر خبری از قوای محرکه درونسوز در آن نخواهد بود زیرا ایتالیاییها به شدت دنبال برقی ساختن سبد محصولات خود تا سال 2027 هستند. قدرت مدل پایه آلفارومئو جیولیا برقی حدود 345 اسب بخار خواهد بود درحالیکه مدل قویتر ولوچه خروجی حدود 790 اسب بخار خواهد داشت. همچنین تولید نسخه گیرای آلفارومئو جیولیا QV با قدرت حدود 1000 اسب بخار تائید شده است. درصورتیکه چنین خودرویی رنگ واقعیت به خود بگیرد شاهد افزایش دو برابری قدرت محصول برقی آلفارومئو نسبت به مدل کنونی مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی بنزینی با 503 اسب بخار قدرت خواهیم بود.
قویترین نسخه از جیولیا برقی احتمالاً دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. جیولیا QV برقی میتواند از تنظیمات مشابه با مازراتی گرن توریسمو فولگور استفاده کند، خودرویی که به سه پیشرانه برقی (یک پیشرانه در اکسل جلو و دو پیشرانه در اکسل عقب) مجهز است و عملکرد هدایت گشتاوری نیز دارد. ایمپاراتو علاوه بر تائید اهداف جاهطلبانه خود برای جانشین جیولیا درونسوز اعلام کرده است جیولیا برقی حداکثر شعاع حرکتی 700 کیلومتری خواهد داشت و بنابراین خریداران میتوانند چنین خودرویی را به عنوان جایگزینی برای مدلهای فعلی تصور کنند نه انتخابی اجباری. شعاع حرکتی 700 کیلومتری با برد جانشین برقی شاسیبلند پژو 3008 برابری خواهد کرد، خودرویی که از پلتفرم مشترک STLA سود خواهد برد. ایمپاراتو روی اهمیت برقی سازی سریع آلفارومئو تأکید میکند و میگوید:
برقی ساختن سبد محصولات ما باید انجام شود. در غیر این صورت آلفارومئو از بین میرود. ما در یک حالت جایگزینی واقعی تغییر خواهیم کرد. البته که من نمیخواهم مشتریان به خاطر برقی سازی سبد محصولات ضرر کنند. من میخواهم مشتریان چنین محصولات جدیدی را دوست داشته باشند
ایمپاراتو به طراحی آلفارومئو جیولیا برقی نیز اشاره کرده است و میگوید این خودرو شبیه همان چیزی خواهد بود که میخواهیم. مدیرعامل این برند ایتالیایی طراحی نسخه فعلی خودرو را نیز بسیار جذاب میداند. او قبلاً گفته بود جانشین جیولیا از شکل سنتی مدل فعلی فاصله خواهد گرفت و احتمالاً مرز بین خودروهای سدان و استیشن را کمرنگتر کند و به دنبال جلب نظر مشتریان بیشتری باشد. ایمپاراتو همچنین تائید کرده است جیولیا برقی از معماری 800 ولتی سود خواهد برد و بنابراین میتوان 10 تا 80 درصد باتری را در عرض 18 دقیقه شارژ کرد. او میگوید:
ما نمیخواهیم شما چندین ساعت را صرف شارژ خودروی خود کنید
هنوز مشخص نیست از چه نوع باتری و با چه ظرفیتی در خودروی موردبحث استفاده خواهد شد اما کانسپت اینسپشن کوپه پژو که اخیراً معرفی شد از باتری 100 کیلووات ساعتی برای شعاع حرکتی حدود 805 کیلومتری استفاده میکند و بنابراین احتمال بهکارگیری چنین مجموعهای در جیولیا برقی نیز وجود دارد. ایمپاراتو همچنین برنامههای آتی شرکت را بهروزرسانی کرده است و میگوید شاسیبلند کلاس B آلفارومئو که احتمالاً با نام برنرو شناخته خواهد شد در سال آینده از راه میرسد و به عنوان اولین خودروی برقی این برند انجاموظیفه میکند.
البته باید گفت برنرو در کنار مدل برقی با پیشرانه درونسوز هیبریدی نیز تولید خواهد شد. هرچند باید گفت مدیران آلفارومئو تائید نکردهاند که نسخه هیبریدی برنرو در کدام کشورها و بازارها عرضه خواهد شد زیرا خودروی موردبحث از نظر فنی با جیپ اونجر اشتراکات زیادی خواهد داشت. شایان ذکر است اولین خودروی منحصراً برقی آلفارومئو یک سال بعد از برنرو و بهصورت سدان یا شاسیبلند تولید خواهد شد و پس از آن نیز دومین محصول برقی در همان کلاس خودرویی اما با شکلی متفاوت در دسترس خواهد بود. احتمالاً این خودرو جانشین برقی شاسیبلند استلویو خواهد بود و در سال 2026 به عنوان برادر جیولیا برقی عرضاندام خواهد کرد. نهایتاً باید گفت یک سدان برقی بزرگتر نیز برای رقابتی احتمالی با خودروهایی همچون پورشه تایکان یا تسلا مدل S در سال 2027 تولید خواهد شد تا محبوبیت آلفارومئو در بازارهایی همچون آمریکا و چین را افزایش دهد. ایمپاراتو میگوید سرمایه لازم برای توسعه این خودروها قبلاً از سوی استلانتیس تأمین شده است.