آلفا رومئو

آلفارومئو جیولیا QV برقی با 1000 اسب بخار قدرت تولید خواهد شد!

ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو اعلام کرد آلفارومئو جیولیا در آینده به عنوان یک خودروی برقی با حداکثر قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار در نسخه QV و شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر تولید خواهد شد.

جیولیا جدید که قرار است تکامل یابد و از سدانی سنتی به دیگر کلاس‌ها ورود کند ظاهراً اواسط دهه جاری میلادی تولید خواهد شد و دیگر خبری از قوای محرکه درون‌سوز در آن نخواهد بود زیرا ایتالیایی‌ها به شدت دنبال برقی ساختن سبد محصولات خود تا سال ۲۰۲۷ هستند. قدرت مدل پایه آلفارومئو جیولیا برقی حدود ۳۴۵ اسب بخار خواهد بود درحالی‌که مدل قوی‌تر ولوچه خروجی حدود ۷۹۰ اسب بخار خواهد داشت. همچنین تولید نسخه گیرای آلفارومئو جیولیا QV با قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخار تائید شده است. درصورتی‌که چنین خودرویی رنگ واقعیت به خود بگیرد شاهد افزایش دو برابری قدرت محصول برقی آلفارومئو نسبت به مدل کنونی مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی بنزینی با ۵۰۳ اسب بخار قدرت خواهیم بود.

قوی‌ترین نسخه از جیولیا برقی احتمالاً دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. جیولیا QV برقی می‌تواند از تنظیمات مشابه با مازراتی گرن توریسمو فولگور استفاده کند، خودرویی که به سه پیشرانه برقی (یک پیشرانه در اکسل جلو و دو پیشرانه در اکسل عقب) مجهز است و عملکرد هدایت گشتاوری نیز دارد. ایمپاراتو علاوه بر تائید اهداف جاه‌طلبانه خود برای جانشین جیولیا درون‌سوز اعلام کرده است جیولیا برقی حداکثر شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری خواهد داشت و بنابراین خریداران می‌توانند چنین خودرویی را به عنوان جایگزینی برای مدل‌های فعلی تصور کنند نه انتخابی اجباری. شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری با برد جانشین برقی شاسی‌بلند پژو ۳۰۰۸ برابری خواهد کرد، خودرویی که از پلتفرم مشترک STLA سود خواهد برد. ایمپاراتو روی اهمیت برقی سازی سریع آلفارومئو تأکید می‌کند و می‌گوید:

برقی ساختن سبد محصولات ما باید انجام شود. در غیر این صورت آلفارومئو از بین می‌رود. ما در یک حالت جایگزینی واقعی تغییر خواهیم کرد. البته که من نمی‌خواهم مشتریان به خاطر برقی سازی سبد محصولات ضرر کنند. من می‌خواهم مشتریان چنین محصولات جدیدی را دوست داشته باشند

ایمپاراتو به طراحی آلفارومئو جیولیا برقی نیز اشاره کرده است و می‌گوید این خودرو شبیه همان چیزی خواهد بود که می‌خواهیم. مدیرعامل این برند ایتالیایی طراحی نسخه فعلی خودرو را نیز بسیار جذاب می‌داند. او قبلاً گفته بود جانشین جیولیا از شکل سنتی مدل فعلی فاصله خواهد گرفت و احتمالاً مرز بین خودروهای سدان و استیشن را کم‌رنگ‌تر کند و به دنبال جلب نظر مشتریان بیشتری باشد. ایمپاراتو همچنین تائید کرده است جیولیا برقی از معماری ۸۰۰ ولتی سود خواهد برد و بنابراین می‌توان ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در عرض ۱۸ دقیقه شارژ کرد. او می‌گوید:

ما نمی‌خواهیم شما چندین ساعت را صرف شارژ خودروی خود کنید

هنوز مشخص نیست از چه نوع باتری و با چه ظرفیتی در خودروی موردبحث استفاده خواهد شد اما کانسپت اینسپشن کوپه پژو که اخیراً معرفی شد از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی برای شعاع حرکتی حدود ۸۰۵ کیلومتری استفاده می‌کند و بنابراین احتمال به‌کارگیری چنین مجموعه‌ای در جیولیا برقی نیز وجود دارد. ایمپاراتو همچنین برنامه‌های آتی شرکت را به‌روزرسانی کرده است و می‌گوید شاسی‌بلند کلاس B آلفارومئو که احتمالاً با نام برنرو شناخته خواهد شد در سال آینده از راه می‌رسد و به عنوان اولین خودروی برقی این برند انجام‌وظیفه می‌کند.

البته باید گفت برنرو در کنار مدل برقی با پیشرانه درون‌سوز هیبریدی نیز تولید خواهد شد. هرچند باید گفت مدیران آلفارومئو تائید نکرده‌اند که نسخه هیبریدی برنرو در کدام کشورها و بازارها عرضه خواهد شد زیرا خودروی موردبحث از نظر فنی با جیپ اونجر اشتراکات زیادی خواهد داشت. شایان ذکر است اولین خودروی منحصراً برقی آلفارومئو یک سال بعد از برنرو و به‌صورت سدان یا شاسی‌بلند تولید خواهد شد و پس از آن نیز دومین محصول برقی در همان کلاس خودرویی اما با شکلی متفاوت در دسترس خواهد بود. احتمالاً این خودرو جانشین برقی شاسی‌بلند استلویو خواهد بود و در سال ۲۰۲۶ به عنوان برادر جیولیا برقی عرض‌اندام خواهد کرد. نهایتاً باید گفت یک سدان برقی بزرگ‌تر نیز برای رقابتی احتمالی با خودروهایی همچون پورشه تایکان یا تسلا مدل S در سال ۲۰۲۷ تولید خواهد شد تا محبوبیت آلفارومئو در بازارهایی همچون آمریکا و چین را افزایش دهد. ایمپاراتو می‌گوید سرمایه لازم برای توسعه این خودروها قبلاً از سوی استلانتیس تأمین شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    میتونم بگم این رینگ هاش به شدت خفنه و یه جورایی میشه گفت که امضای این شرکته
    🤍🇮🇹🍀🇮🇹🤍
    🤍♥️🤍

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. GT

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امضای آلفا ، جلو پنجره مثلثیشه .

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. مهردادکمال

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    حدس میزنم الکتریکی سازی باعث احیای سدان ها بشه چون هم جرم کمتری داره و هم ایرودینامیک بهتر که این دو مولفه ضروری برای برد بیشتر محصولات برقی هستن

    موافقم 21
    مخالفم 4
  3. TESLA

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت روی جیولیا 😍🚀🚀 احتمال میدم صفر تا صدش زیر ۲/۵ باشه 🇮🇹🇮🇹⚡️⚡️

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. علی

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    آلفارومئوی با اصالت ، بحث فنی اش به کنار ، از نظر من زیباترین ماشین ها را میسازه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. Hadi

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (585 ديدگاه)

    واقعا عالیه اگه شبیه کانسپت اولی باشه 👌🏼
    کاش میشد هیبرید بشه و ۱۰۰۰ اسب قدرت داشته باشه…

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. Hamilton1970

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (532 ديدگاه)

    واقعا آلفا فوق‌العاده اصیله و لایق بهترینها همیشه بوده و هست و خواهد بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
  7. R/T

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    اصالت ازش میباره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. وی

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (348 ديدگاه)

    نمیدونید چقدر با ناراحتی متنو خوندم💔

    موافقم 4
    مخالفم 5
  9. Alfa Kingdom

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه خوبه که این برند داره جون میگیره .
    واقعا برند جذاب و کاربلدیه آلفا

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. parhamiof

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    این جزو اون ماشین برقیاست که اصلا خسته کننده نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا