لغو برنامههای فیسکر برای تولید باتریهای حالتجامد
این خودروساز چند سالی بود که روی باتریهای حالتجامد کار میکرد و در سال 2018 اعلام کرد سدان Emotion به زودی با باتری حالتجامد روانه بازار خواهد شد. ظاهراً بهبود این تکنولوژی بسیار سخت بوده و فیسکر عطای آن را به لقایش بخشیده است.
هنریک فیسکر گفته است:
این نوعی از تکنولوژی است که وقتی حس میکنید 90 درصد راه را رفتهاید و تقریباً کار به پایان رسیده، میفهمید 10 درصد باقی مانده بسیار سختتر از 90 درصد اول است؛ بنابراین ما کاملاً برنامه توسعه باتریهای حالتجامد را در این مرحله متوقف کردیم زیرا نمیتوانیم آن را تجاری سازی کنیم.
او در ادامه میافزاید:
به همین خاطر به همان اندازه که ما به پایان سال نزدیک میشویم بیشتر درباره این تکنولوژی میفهمیم. ما فهمیدیم که توسعه باتریهای حالتجامد بسیار سختتر از پیشبینیها و انتظارات ما در ابتدا بود. در حقیقت ما در برخی از مراحل توسعه این تکنولوژی بسیار هیجانزده بودیم.
طبق گفته هنریک فیسکر، این کمپانی اواخر سال 2019 یا اوایل 2020 فهمید که دستیابی به باتریهای حالتجامد بسیار سخت است و دسترسی به تولید انبوه این تکنولوژی حداقل 7 سال طول میکشد.
از زمان لغو برنامه تولید سدان Emotion و باتری حالتجامد، فیسکر تمرکز خود را روی شاسیبلند 37,500 دلاری اوشن معطوف کرده است، خودرویی که از باتری لیتیوم-یونی استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین در مراحل اولیه توسعه محصولی ارزانقیمتتر است که میتواند صنعت خودروهای الکتریکی را دگرگون کند.