نظرات صریح جان هنسی درباره رکوردشکنی SSC تواتارا

یک‌شنبه 18 آبان 1399 - 07:30
مطالعه 4 دقیقه
Hennessey-Venom-F5-John-Hennessey
رکورد اخیر SSC تواتارا هنوز هم محل بحث‌وجدل‌های فراوانی است. تواتارا پس از دو تست سرعت در جهت‌های مخالف توانست رکورد سرعت متوسط 508.5 کیلومتر در...
تبلیغات

رکورد اخیر SSC تواتارا هنوز هم محل بحث‌وجدل‌های فراوانی است. تواتارا پس از دو تست سرعت در جهت‌های مخالف توانست رکورد سرعت متوسط 508.5 کیلومتر در ساعت را بر جای بگذارد و حتی در یک تست به سرعت فوق‌العاده‌ی 532.6 کیلومتر در ساعت نیز دست یافت.

اما آیا واقعاً این‌گونه بوده است؟ تحلیل‌های زیادی درباره عدم همخوانی داده‌ها با ویدئوی منتشر شده وجود داشته و حتی خود SSC نیز به این موضوع اعتراف کرد که ویدئوی یاد شده درست نبوده است. همه‌ی دوستداران خودرو شخصیت جان هنسی مدیرعامل کمپانی تیونینگ هنسی پرفورمنس را می‌شناسند. او فردی است که نظرات و تفکرات خود را بی پرده بیان می‌کند و در پادکست اخیر خود نیز به رکورد اخیر SSC اشاره‌ای کوتاه داشته است. او بدون نام بردن از SSC رکورد این شرکت را کاملاً زیر سوال برده و حتی گفته که SSC شرکت جدی‌ای نیست.

او گفته است:

افراد جدی تنها برای نمایش و بازی به بزرگراه یا بونویل نمی‌روند و فقط با برخی تجهیزات و دوربین‌ها حاضر نمی‌شوند و نمی‌گویند که اوه ما فایل را داریم اما نمی‌توانیم آن را به شما نشان دهیم چون آن را گم کرده‌ایم! اما به ما اعتماد کنید ما سرعت 643 کیلومتر در ساعت را ثبت کردیم! این بی‌معنی است.

او همچنین گفته هیچ‌کس برای خودنمایی به بزرگراه نمی‌رود تا رکورد سرعت را در اولین یا دومین تست با اختلاف 80 کیلومتر در ساعتی بشکند. هنسی تأکید کرده این اتفاق (رکوردشکنی SSC) رخ نداده است.

اما در مقابل باید گفت SSC فقط برای نمایش به نوادا نرفته است. این خودروساز از تجهیزات سرعت ماهواره‌ای که ساخت شرکت دیترون بوده استفاده کرده و هنوز هم بر درستی رکورد خود پافشاری می‌کند. البته تناقضات زیادی وجود دارد زیرا دیترون داده‌های جمع آوری شده توسط SSC را تائید نکرده است.

هنسی در پادکست خود همچنین به آزمایش‌ها و تست‌های مفصل ونوم GT در دست‌یابی به سرعت 435 کیلومتر در ساعت پرداخته و گفته که برای رسیدن به چنین سرعتی شاهد نقص‌های فنی زیاد و تست‌های بی‌شماری بوده است. البته SSC هم تواتارا را یک شبه نساخته و فرایند توسعه آن حدود یک دهه طول کشیده است.

ما از SSC طرفداری نمی‌کنیم و این شرکت حتماً در آینده توضیحات بیشتری را ارائه خواهد کرد. همچنین ثبت رکورد یاد شده با لاستیک‌های استاندارد میشلین نیز کاملاً قابل‌توجه است. البته شاید برخی افراد به خود هنسی هم خرده بگیرند که ونوم F5 را هنوز به‌صورت تولیدی رونمایی نکرده است.

در همین اثنا کونیگ زگ نیز در حال کار روی جسکو ابسولوت است و SSC هم گفته دوباره با تواتارا اقدام به ثبت رکورد جدید خواهد کرد تا خط بطلانی بر روی تمامی شک و تردیدها بکشد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.