تست داینوی هنسی ونوم F5 را تماشا کنید

جمعه 17 دی 1400 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
hennessey-venom-f5-mojave-gold 9
هنسی تحویل اولین نمونه‌های ونوم F5 به مشتریان را از نوامبر سال پیش شروع کرده و در حال حاضر مشغول تولید 23 نمونه باقی مانده است، خودروهایی که همگی...
تبلیغات

هنسی تحویل اولین نمونه‌های ونوم F5 به مشتریان را از نوامبر سال پیش شروع کرده و در حال حاضر مشغول تولید 23 نمونه باقی مانده است، خودروهایی که همگی قبلاً به فروش رفته‌اند. در همین اثنا هنسی یک نمونه پروتوتایپ از هایپرکار خود را روانه تست داینو کرده تا بتواند آن را محک بزند. این یک فرصت خوب برای شنیدن صدای پیشرانه ملقب به "خشم" بوده چراکه تا دور 8300 می‌توان شاهد غرش‌های وحشتناک آن بود.

این ونوم F5 فاقد قطعات بدنه از پیشرانه 8 سیلندر 6.6 لیتری با دو توربو و ردلاین 8500 سود می‌برد. قطعاً صدای تولیدی پیشرانه جذابیت‌های زیادی داشته و ما منتظر تست حداکثر سرعت آن هستیم، چیزی که بسیار خبرساز بوده است. فعلاً ما می‌توانیم صدای آزاد شدن 1817 اسب بخار و 1617 نیوتون متر گشتاور در تست داینو را بشنویم.

پیشرانه یاد شده اساساً بر پایه نیروگاه 8 سیلندر LS جنرال موتورز شکل گرفته اما بسیار تغییر یافته و از کارتل خشک جدید، سوپاپ‌های تیتانیومی، بلوک آهنی قالب‌گیری شده و انژکتورهای سوخت متفاوت سود می‌برد. سیستم مدیریت پیشرانه نیز جدید بوده و از مسابقات درگ گرفته شده است. جایگزین ونوم GT صدای خام گیرایی داشته و نیروی تولیدی را از طریق گیربکس 7 سرعته تک کلاچه نیمه اتوماتیک به چرخ ها می‌فرستد.

این تیونر مشهور مشکلی با فروش محصول 2.1 میلیون دلاری خود که فاقد ایربگ است ندارد. همین نبود ایربگ باعث شده ونوم F5 فقط بتواند در برخی رویدادها و نمایشگاه‌ها شرکت کند و کارکرد آن در سال نباید بیشتر از 4 هزار کیلومتر باشد.

امسال امیدواریم شاهد تلاش‌های هنسی برای شکستن رکورد حداکثر سرعت باشیم. قاعدتاً جنگ شدیدی بین ونوم F5 و تواتارا رخ خواهد داد هرچند کونیگ زگ هم می‌تواند وارد میدان شود. باید منتظر ماند و دید کدام خودرو اولین بار از مرز سرعت 500 کیلومتر در ساعت رد می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.