معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخهای متمرکز بر پیست با داونفورس بیشتر
هنسی سومین عضو را به خانوادهٔ ونوم F5 اضافه کرده است. این خودرو که F5 روولوشن نام دارد، نسخهای برای پیست بهحساب میآید که هنسی آن را برای افزایش داونفورس و بهبود هندلینگ بازمهندسی کرده است. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که مثل نسخههای دیگر در اینجا هم 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس تک کلاچه اتوماتیک متصل است اما این موتور حالا برای استفادههای پیست کالیبره شده است.
علاوه بر این، F5 روولوشن با وزن زیر 1360 کیلوگرم، از دو برادر دیگر خود سبکتر است. تغییرات بیشتر اما در آئرودینامیک و سیستم تعلیق F5 اعمال شده است. بال بزرگ و قابل تنظیم عقب داونفورس را افزایش داده و به 360 کیلوگرم در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت رسانده است که این رقم در سرعت 400 کیلومتر بر ساعت به 635 کیلوگرم میرسد. هنسی همچنین برای جلوگیری از جریان هوا در زیر خودرو، یک اسپلیتر فیبر کربنی بزرگ را در جلو نصب کرده است درحالیکه دیفیوزر عقب هم هوا را هدایت میکند.
بالههای طرفین دماغه به افزایش چسبندگی در هنگام پیچیدن کمک میکنند و یک دریچهٔ روی سقف هم هوا را به پیشرانه میرساند. در همین حال، سیستم تعلیق دو جناقی خودرو هم تهاجمیتر از قبل تنظیم شده است. هنسی همچنین F5 روولوشن را به کمکفنرهای قابل تنظیم مجهز کرده است که امکان کالیبراسیون آنها در کنار پیست با ابزارهای ساده وجود خواهد داشت. تکمیلکنندهٔ تغییرات بیرونی این ماشین هم تجهیز به رینگهای آلیاژی جدید و بزرگتر است که سطح تماس بیشتری با زمین برقرار میکند و قابلیت پیچیدن و توقف خودرو را افزایش میدهد.
F5 روولوشن با سیستم تلهمتری پیست ارائه میشود که اطلاعاتی مثل لپ تایم پیست، نیروی G در پیچها و... را در اختیار راننده قرار میدهد. این نسخهٔ جدید هایپرکار هنسی چند روز دیگر در رویداد موتورکار میامی برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. از F5 روولوشن تنها 24 دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از 2.7 میلیون دلار آغاز میشود. به گفتهٔ هنسی، بخش عمدهای از این تعداد هماکنون فروخته شده و تنها تعداد انگشتشماری باقیمانده است.