نسخه تولیدی آرِس مودنا S1 پروجکت معرفی شد، سوپرکاری بر اساس کوروت

چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
Ares-Modena-S1-Project-14
کمپانی آرس مودنا که قبلاً با نام آرس دیزاین شناخته می‌شود نسخه تکامل یافته S1 پروجکت را معرفی کرد. این خودرو نسخه‌ای تولیدی معدود از سوپرکاری 8...
تبلیغات

کمپانی آرس مودنا که قبلاً با نام آرس دیزاین شناخته می‌شود نسخه تکامل یافته S1 پروجکت را معرفی کرد. این خودرو نسخه‌ای تولیدی معدود از سوپرکاری 8 سیلندر است که بر اساس شورولت کوروت C8 شکل گرفته است و در نسخه‌های اسپیدستر با سقف تارگا و اسپایدر با سقف بازشونده عرضه می‌شود.

هر دو خودرو در وب‌سایت رسمی آرس مودنا به نمایش درآمده است و این خودرو در مقایسه با کانسپت های سال 2020 کاملاً نزدیک به خط تولید به نظر می‌رسند زیرا تغییراتی در بدنه و کابین آن‌ها اعمال شده است. در نظر داشته باشید که از آرس خاطر کپی کردن طراحی کانسپت دیجیتالی پورشه الکتریک لمانز 2035 انتقاد شده بود. آن خودروی مفهومی توسط گیلسانگ پارک و به عنوان پروژه‌ای که حمایت پورشه را با خود داشت معرفی شده بود.

اگرچه طراحی S1 پروجکت تعدیل شده است اما همچنان پروفایل مشابه کونیگ زگ، دم الهام گرفته از بوگاتی و خروجی‌های اگزوز دوبل مشابه مک لارن 600LT را حفظ کرده است. کل بدنه از فیبر کربن ساخته شده است و به نظر می‌رسد علیرغم دارای زیرساخت مشترک با کوروت، پانل بدنه مشترکی وجود ندارد. معمولاً چنین خودروهایی شیشه جلو، پنجره‌ها و مکانیسم درب محصولات اصلی را حفظ می‌کنند زیرا طراحی قطعات خاص برای این خودروها بسیار پیچیده است.

آنچه در کابین جلب‌توجه می‌کند طراحی سه نمایشگر با پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سوم سمت سرنشین است. شکل داشبورد مشابه نسخه‌های پیشین کوروت است تا نسل هشتم و فرمان نیز برخی دکمه‌ها را از کوروت پیشرانه وسط قرض کرده است. چرم ناپا باکیفیت نیز به همراه آلکانترا و فیبر کربن در کابین بکار رفته است.

از نظر ابعاد باید گفت S1 پروجکت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4684/2009/1214 میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به 2722 میلی‌متر می‌رسد. به‌این‌ترتیب خودروی موردبحث اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از کوروت C8 است اما فاصله بین محوری یکسانی با آن دارد. رینگ‌های آلیاژی سفارشی نیز ابعاد 20 و 21 اینچی در جلو و عقب دارند.

پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری نصب شده در وسط خودرو از جنرال موتورز گرفته شده است و ظاهراً تغییری ندارد. البته آرس سیستم اگزوز خودش را روی خودرو نصب کرده است. قدرت و گشتاور تولیدی این نیروگاه آهنین هنوز معلوم نیست هرچند گفته می‌شود اگزوز جدید به‌طور قابل‌توجهی پرفورمنس پیشرانه را بهبود بخشیده است. این پیشرانه با گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود همکاری می‌کند. آرس مودنا قیمت این سوپرکار را اعلام نکرده است اما می‌گوید فقط 24 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.