سایر خودروهای اروپایی

معرفی آرِس S پروجکت، سوپراسپرتی 700 اسبی بر اساس کوروت C8

شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design) جدیدترین پروژهٔ خود که S پروجکت نام دارد را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده اما در ظاهر هیچ شباهتی بین آن و سوپراسپرت آمریکایی دیده نمی‌شود زیرا آرس دیزاین اتاق کاملاً جدیدی را برای این خودرو طراحی کرده است.

S پروجکت بدنهٔ سیال و نرمی دارد که دماغهٔ کوتاه و گلگیرهای برجسته از ویژگی‌های آن هستند. روی سقف خودرو دریچه‌ای برای رساندن هوا به پیشرانه تعبیه شده و روی گلگیرهای عقب هم کرکره‌هایی به چشم می‌خورد. طراحی عقبی S پروجکت شباهت زیادی به بوگاتی دارد اما سر اگزوزهایی که به‌صورت عمودی از بخش پشتی خودرو بیرون آمده‌اند نمای منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. در اینجا شیشهٔ عقبی دیده نمی‌شود اما یک دوربین عقب می‌تواند مشکل دید را حل کند.

شاسی، پیشرانهٔ V8 و گیربکس دوکلاچهٔ S پروجکت همگی از کوروت C8 گرفته شده‌اند اما گفته شده موتور ۶.۲ لیتری LT2 کوروت در اینجا ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد؛ بنابراین واضح است که این پیشرانهٔ استوک و استاندارد کوروت نیست و مطمئناً تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ اما رئیس آرس دیزاین «دنی باهار» که در مورد S پروجکت با تاپ گیر گفتگو کرده، نمی‌گوید چه تغییراتی در این موتور صورت گرفته است. وی دراین‌باره گفته است:

این رازی بین ما و تأمین‌کنندهٔ موتور در ایالات‌متحده است. البته همهٔ تغییرات مکانیکی هستند و شما نمی‌توانید این کار را از طریق نرم‌افزار انجام دهید. صدایی که این موتور تولید می‌کند از پیشرانه‌های V10 قدیمی فرمول یک الهام گرفته است

استخراج ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر از پیشرانهٔ LT2 کوروت و حفظ حجم ۶.۲ لیتر و تنفسِ طبیعی آن یک چالش واقعی است. بعلاوه، ردلاین ادعاشدهٔ ۹ هزار rpm نیز ۲۵۰۰ rpm از موتور استاندارد بیشتر است؛ بنابراین، این مشخصات اعلامی حاکی از بازنگری گسترده‌ای در موتور کوروت است. آرس دیزاین قصد دارد طی دو سال ۲۴ دستگاه از S پروجکت تولید کند که هرکدام ۵۰۰ هزار یورو قیمت خواهند داشت. به گفتهٔ این شرکت، تحویل اولین نمونه‌های این سوپراسپرت ممکن است در پایان سال جاری صورت گیرد. این اتاق‌ساز ایتالیایی همچنین قصد معرفی نسخه‌های مختلفی از S پروجکت را هم دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    بیرون از کنار ببینی یه ماشین بود تو جی تی ای وی اونجا مثل این بود

    موافقم 31
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دوستانی که خواهان شنیدن صدای موتور هستند برن صدای نسکار رو گوش بدن.سادست از تکنولوژی انجینهای نسکار بهره بردن.موتورهای نسکار5.8لیتر طبیعی کاربراتوری حداکثر ردلاین 10هزار دور در دقیقه.البته قدرت نسکار فراتر از اینه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. رامین

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    شیرون + کونیگزگ + 918 + اسپارک اُل = آرس. چه کپی ناشیانه ای :/

    موافقم 19
    مخالفم 65
    1. SFXSuperFast

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اتفاقا فوق العاده زیباست
      نام زیبایی هم براش انتخاب کردن:آرس خدای جنگ یونان باستان!
      بعد اینکه بدون تغییر در حجم و یا گذاشتن توربو ۲۰۰اسب به یه ماشین اضافه کنی کار هر کسی نیست
      صدای وی۸ آمریکایی خودش ارضا کننده روحه چه برسه به اینکه ردلاینش رو ۹هزار باشه!
      امیدوارم هرچه سریعتر ویدیوها ازش بیان بیرون و صداشو بشنویم

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. رامین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        حاضرم شرط ببندم اگه این ماشین چینی بود همه اینجا میومدن می گفتن این آشغال کپی چیه؟؟ خجالت نمی کشن چینیای کپی کار و به نظرم فوق العاده زشته که هر تیکه یه ماشینو برداری کنار هم بچسبونی بعدم اسمشو بزاری طراحی

        موافقم 10
        مخالفم 19
    2. MAF

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      پشتش هیچ ربطی به شیرون نداره عزیز
      پورشم فق بخاطر اگزوزاش گفتی ک اینم ربطی نداره
      اسپارکم نمیدونم از کجا دراوردی ولی کونیگ زگو باهات موافقم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        بخاطر چراغای جلوش، راستم میگه خیلی شبیه شده..

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. رامین

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        چراغ جلوهاشو برو مقایسه کن با اسپارک owl

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAF

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          اره یذره شبیهه
          ولی مطمئنم اسکی نیس

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    ظاهر اصلیه c8 همینه
    خودشو موش نشون میده?

    موافقم 20
    مخالفم 10
  4. تحت پیگرد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    قیمت یه پلق تنده

    موافقم 7
    مخالفم 15
  5. مهرداد كمال

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    ایتالیا محکوم شده شاهکار بسازه از مس طلا ساخته

    موافقم 33
    مخالفم 14
  6. z

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    موتورش جز قویترین تنفس طبیعیه! گشتاور بی نظیر انجین های شوی حرفی برای گفتن نمیذاره

    موافقم 38
    مخالفم 2
  7. ehsan

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    سلام دوستان این عبارت رو سرچ کنید تا پی ببرید از کجا کش رفتن
    porsche electric le mans 2035 prototype
    امیدوار بودم پورشه تولید کنه این طرح زیبا رو ولی الان دیگه طرح رو کش رفتن

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. Abbas.Lambo

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      این که خوده خودش بود لامصب?

      موافقم 25
      مخالفم 3
    2. امین

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      متقلب ها؛ کار بدیه عجب طراحی داره این پورشه که گفتی

      موافقم 14
      مخالفم 5
  8. Hussein

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    از نمای جلو شبیه پاگانیه اگزوز ها از پورش 918 پشت هم که بوگاتیه

    موافقم 7
    مخالفم 11
  9. hamid

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    امکان نداره موتور تنفس طبیعی ۶.۲، ۹۷۰ تا گشتاور تولید کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. علیx76

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      کار نشد نداره
      عملا توی نسبت گشتاور به حجم ، رکورد دار تمام بنزینی های تنفس طبیعیه
      بخش عمده ای از قیمت این خودرو ، بخاطر مهندسی سنگینیه که روی موتورش انجام شده
      البته میتونست با هزینه ی خیلی کمتر ، با استفاده از پرخوران ، همین عملکرد رو داشته باشه
      اما به اندازه ی تنفس طبیعی ، با ارزش نبود

      موافقم 18
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بیشترین گشتاور تولیدی موتور بدون پرخورن ۱۲۰.۳ نیوتون متره تو فراری ۴۵۸
      جالبه این همه دیسلایک گرفتی‌ و اونی‌ که گفته کار نشد نداره این همه لایک

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. مانی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      گشتاور موتور‌های ۳ لیتری V10فصل ۲۰۰۴ فرمول یک هم در حد فراری ۴۵۸

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Hadi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این موتور احتمالا موتور Z06 جدیده…
    ولی عجب رخی داره ?
    رینگاش هم احتمالاً ۲۴ اینچیه…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. Hadi

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این موتور احتمالا موتور Z06 جدیده…
    ولی عجب رخی داره ?
    رینگاش هم احتمالاً ۲۴ اینچیه…
    ارتفاع ماشینم زیر ۱ کاره…
    رد لاین ۹۰۰۰!!
    جون میده یه باند خالی پیدا کنی و…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. حالا یکی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    طراحی بی نقص
    بسیار زیباست.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Mahdi911Turbos

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      طراحی از پورشه
      موتور از کوروت
      ولی اسمش آرِس
      خجالت هم نمیکشن میگن خودمون طراحی کردیم

      موافقم 7
      مخالفم 12
  13. R

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    جلوش کونیگزگ عقبش بوگاتی اتاقشم که رفته تو شاسی ??چیکار کردن اینا افتضاح

    موافقم 7
    مخالفم 9
  14. Hamidreza

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    پدال جان کامنت رو حذف نکن خدایی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. MAF

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    خوشگله
    فق از بغل شبیه وزغ/:

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا