تجربه و آزمایشسایر خودروهای آمریکایی

نگاهی به ویژگی‌های جذاب لوسید ایر، رقیب شیک و چشمگیر تسلا

طی یک بررسی دقیق و موشکافانه، نگاهی به ویژگی‌های جالب سدان الکتریکی لوسید ایر داشته‌ایم که شاید تاکنون ندیده باشید.

لوسید ایر یکی از جالب‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار محسوب می‌شود و حالا این استارتاپ آمریکایی یک دستگاه ایر گرند تورینگ پرفورمنس ۱۸۰ هزار دلاری را برای بررسی در اختیار ما قرار داده است. بهترین ویژگی‌های این خودرو سرعت وحشیانه، برد ۷۲۰ کیلومتری و ماساژورهای فوق‌العادهٔ صندلی هستند. البته در سال ۲۰۲۳ خودروهای الکتریکی متنوع و هیجان‌انگیز زیادی برای فروش عرضه می‌شوند اما تعداد اندکی از آن‌ها به‌اندازهٔ ایر هیجان‌انگیز هستند.

صرفاً همین‌که لوسید موفق به ساخت و تحویل خودرو به خریداران شده قابل‌تحسین است زیرا در صنعتی که تحت سلطهٔ غول‌های صدساله است، راه‌اندازی یک خودروسازی جدید بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، ایر به‌عنوان اولین محصول یک استارتاپ نوپا بسیار چشمگیر است. در طول این بررسی، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های ایر شگفت‌زده شدیم و قصد داریم این تجربه را با شما به اشتراک بگذاریم.

ایر صندوق بار بزرگی با درب زیبایی دارد که شیوهٔ باز شدن آن فوق‌العاده جالب به نظر می‌رسد. البته لبهٔ صندوق کمی بلند و پهن است که می‌تواند در بارگیری اشیاء بزرگ کمی مشکل ایجاد کند اما از سوی دیگر، یک محفظهٔ مخفی زیر کف صندوق تعبیه شده است و با تا کردن صندلی‌ها نیز امکان حمل اشیاء درازی مثل چوب اسکی فراهم می‌شود. علاوه بر این، در جلوی خودرو هم یک صندوق بار تعبیه شده که با برداشتن پانل کف به یکی از جادارترین صندوق‌های جلو در خودروهای الکتریکی تبدیل می‌شود.

کابین شیک ایر که پر از چوب، آلکانترا و چرم نرم است، به‌تنهایی یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند دلیل خرید این خودرو باشد. با ورود به داخل ایر یکی از اولین چیزهایی که جلب‌توجه می‌کند سقف شیشه‌ای بزرگ است. همچنین شیشهٔ جلو هم فوق‌العاده بزرگ بوده که روی سر راننده کشیده شده و آفتاب‌گیرهای جالبی را پدید آورده است. این ویژگی کابین بسیار دل‌باز و روشنی را فراهم کرده اما از سوی دیگر وقتی خورشید در وسط آسمان قرار دارد می‌تواند سرنشینان را مثل غذا در قابلمه بپزد.

یکی دیگر از ویژگی‌های لوکس ایر درهایی است که به‌صورت نرم بسته می‌شوند. در این خودرو فقط کافی است در را کمی به سمت خود بکشید تا به‌طور خودکار بسته شود. نمایشگر منحنی ۳۴ اینچی ایر هم ظریف و واضح به نظر می‌رسد اما جالب‌ترین ویژگی آن در گوشهٔ سمت چپ این نمایشگر به چشم می‌خورد. در اینجا مجموعه‌ای از دکمه‌های لمسی تعبیه شده‌اند که هرگز تغییر نمی‌کنند و از این طریق به‌راحتی می‌توان به عملکردهای مهم دسترسی داشت.

علاوه بر این، یک نمایشگر تبلت مانند هم روی کنسول مرکزی جای گرفته استو  تمام تنظیمات خودرو از گرم‌کن صندلی‌ها گرفته تا حالات رانندگی از طریق آن صورت می‌گیرد؛ اما جالب‌ترین ویژگی این نمایشگر امکان جمع شدن آن به داخل داشبورد است که محفظهٔ بزرگی را برای قرار دادن اشیاء آشکار می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر مذکور امکان نمایش چند تصویر است که هنگام پارک کردن، هم نمای بالا و هم نمای عقب را به‌طور هم‌زمان در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ایر مورد آزمایش ما به ماساژور صندلی‌های جلو با تنظیمات مختلف مجهز بود. این ماساژور حتی باسن سرنشینان را هم ماساژ می‌دهد که شاید در ابتدا کمی مزاحم به نظر برسد اما در رانندگی‌های طولانی کارایی مفید خود را نشان می‌دهد.

علاوه بر همهٔ این‌ها، ایر عملکرد بسیار چشمگیری دارد و برد بی‌نظیری را هم ارائه می‌کند. برد ایر گرند تورینگ ۸۳۰ کیلومتر اعلام شده که در نسخهٔ آزمایشی ما یعنی گرند تورینگ پرفورمنس به ۷۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. برای مقایسه، دوربردترین نسخهٔ تسلا مدل S با هر بار شارژ می‌تواند نهایتاً ۶۴۵ کیلومتر را طی کند درحالی‌که برد معمول اکثر خودروهای الکتریکی بازار بین ۳۷۰ تا ۴۸۰ کیلومتر است.

سرعت ایر گرند تورینگ پرفورمنس واقعاً ماورایی بوده و شبیه قطار سریع‌السیر احساس می‌شود. این ماشین با دو موتوری که ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند، ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و آن‌قدر نرم و بدون مشکل به جلو شلیک می‌شود که گویی بی‌نهایت قدرت دارد. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این سدان الکتریکی اما سرعت شارژ ۳۰۰ کیلوواتی آن است که از همهٔ خودروهای الکتریکی حال حاضر بازار بیشتر است.

در طول آزمایش، ۱۲ دقیقه برای شارژ متوقف شدیم و ۲۵۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه شد که برای چندین ساعت رانندگی دیگر در بزرگراه کافی بود. به گفتهٔ لوسید، در بهینه‌ترین شرایط، با ۱۲ دقیقه شارژ ۳۲۰ کیلومتر به برد ایر افزوده خواهد شد.

بدون شک، لوسید ایر خودروی خارق‌العاده‌ای است اما آیا آن‌قدر برای خریداران جذابیت خواهد داشت که بتواند در بازار رقابتی خودروهای لوکس الکتریکی پابه‌پای بازیگران بزرگی مثل مرسدس بنز و ب‌ام‌و پیش برود؟ فقط زمان می‌تواند پاسخ این سؤال را مشخص کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای
منبع
AutoBlog

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    با اینکه بیشتر طرفدار خودرو های درونسوز هستم ولی خیلی این ماشین رو دوست دارم مخصوصا طراحی بیرونش.ولی خب قیمتش یخورده کهکشانی و خا ج از دسترس خیلی از مردمه.ای کاش برای شروع تو رنج قیمت تسلا s تولیداتشو شروع میکرد.امیدوارم بازم برگرده به اوج و ارزش واقعیش رو پیدا کنه

    موافقم 83
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10156 ديدگاه)

      یه حِسی به من میگه دست‌های پشت‌پرده از طرف تسلا هدف تخریب برند لوسید را داره !

      لوسید ۱۰۰ هیچ از هر نظر نسبت به تسلا ارزشمندتره !

      موافقم 40
      مخالفم 5
  2. AMANTE

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    در بین سدان های الکتریکی لوکس از نظر من اول بی ام و، لوسید و بنز به همین ترتیب طراحی های خوبی دارن و از نظر کیفیت و تکنولوژی دو آلمانی برتر ان و بعد لوسید.
    ولی در آینده برند های دیگه ای مثل پورشه، کادیلاک، رولزرویس و…. هم مدل های خودشون رو به بازار میفرستن.

    موافقم 46
    مخالفم 16
  3. R@min

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    فراری و کوروت برنده لمان شدن.

    موافقم 41
    مخالفم 0
    1. JDM سابق

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (374 ديدگاه)

      عجب رقابتی این اواخر بین فراری و تویوتا سر گرفته بود
      کوروت هم تو کلاسGT چهار پنج ساعت اخر کلا اول بود
      بعد کوروت هم پورشه و بعدش فراری دوم و سوم شدن
      کادیلاک هم خوش درخشید یه موقع هایی اول هم بود

      موافقم 27
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        به معنای واقعی کلمه کوروت و فراری پاره شدن تا قهرمان شن. بهترین مسابقه 10 سال اخیر بود. اون خرابی بد موقع تویوتا کار دستش داد البته فراری ماشینی ساخته که کاملا پا ب پای تویوتا اومد. خرابی و مشکلات کوروت اوایل یه جورایی همه رو مطمئن کرده بود مسابقه براشون تموم شده اما امسال عزمشون جزم بود برای جبران ناکامی پارسال.

        موافقم 27
        مخالفم 1
    2. ف.م

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      کجا نشون میده نگاه کنیم

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. مازیار

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    خیلی شیک و چشمگیره و به عنوان یه استارت آپ واقعا قابل تحسین

    موافقم 29
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    به جز قیمت وحشتناک هیچ ایرادی نمیشه گرفت طراحی فوق العاده ای داره.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  6. elonlion

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پتانسیل و توانایی های لوسید درس های زیادی برای شرکت های اروپایی داره
    یه کلاس درس واسه سه گانه آلمانی !

    موافقم 15
    مخالفم 34
    1. بهزاد

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2405 ديدگاه)

      ببینید لوسید میتونه تا ۱۰ سال آینده سر پا بمونه بعد درس دادنش پیشکش!
      این شرکت در نهایت خوش بینی در یک مجموعه ی بزرگتر حل میشه و در حالت عادی بعد از بالا رفتن بدهی ها اعلام ورشکستگی میکنه.

      موافقم 8
      مخالفم 6
  7. Tesla

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    اگه رقیب تسلا هست ، پس چرا تو سال ۲۰۲۲ یک بیستم فروش مدل s رو هم نداشته !!؟ 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪

    موافقم 4
    مخالفم 78
    1. aryan 25

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (108 ديدگاه)

      میگم توی پست های قبلی خیلی دوستان سراغتو میگرفتن
      داشتی برای امتحان های دوم دبستانت درس میخونی؟😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    وقتی اعداد و ارقام بازدهی Air و model S رو کنار تازه وارد های آلمانی قرار میدی ، میبینی آلمانیا غیر چرم کاری و نصب نمایشگر هیچ کار دیگری انجام ندادن…

    کاش لوسید کارشو در کلاس model 3/y شروع میکرد…
    امیدوارم بتونه سرپا بمونه.

    موافقم 19
    مخالفم 44
    1. حسین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      اتفاقاً با همین کارایی که تو مسخرشون میکنی تو جهان خیلی محبوبترن تا تسلا

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1850 ديدگاه)

        محبوب بودن هیچ اهمیتی نداره مشخصات ماشینه که مهمه

        موافقم 2
        مخالفم 3
  9. درود

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    لوسید شاه الکتریکی هاست

    موافقم 26
    مخالفم 3
  10. محی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    فقط اونجاش که نوشته ماساژورش باسن رو ماساژ میده،اولش خوشت نمیاد ولی بعدش خوشت میاد

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. مجتبی .

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1155 ديدگاه)

      فکرکنم اون قسمتش طراحش یک هموطن غیور ازاستان قهرمان پرور قزوین هستش که رضایت مشتری رودردراز مدت جلب میکنه

      موافقم 5
      مخالفم 16
  11. GMA

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای الکتریکی جهان
    شاهکار طراحیه، بهترین طراحی الکتریکی ها رو داره

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1187 ديدگاه)

    همه جاش اوکیه فقط غیر از صندوق عقب اصلا جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. AMIN JAFARI

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    شتاب یهتر از بوگاتی داره ولی کاملا خانوادگی هستش و4 درب
    این یعنی اوج مهندسی و طراحی
    قیمتشم خیلی کمتر ار سوپر اسپرت هاست

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. کاوه

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      چه ربطی به مهندسی و طراحی داره شتاب اولیه اش؟؟؟؟؟؟شتاب اولیه اش از بوگاتی بیشتره چون برقیه.ماشین های برقی از دم همشون شتاب صفر تا صد اشون خیییییلی سریعه.مگه ماشین بنزینیه که بگیم بخاطر مهندیسش سریعه؟!؟؟ماشینای برقی کلا همینن رفیق شتاب سریعشون بخاطر گشتاور انی که تا پاتو میذاری روی گاز بهت تحویل میده.همین.

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا