سایر خودروهای آمریکایی

تحلیل شارژ سریع خودروهای لوسید ایر در مقایسه با تسلا مدل اس

لوسید ایر نه‌تنها با قابلیت پیمایش شگفت انگیزش با هر بار شارژ می‌تواند دلبری کند، بلکه در معیارهایی چون شارژ سریع نیز مزیت‌های قابل‌توجهی نسبت به سایر رقبا ازجمله تسلا مدل اس پلاد دارد.

لوسید ایر

لوسید ایر می‌خواهد یک خودروی الکتریکی جدید و پیشرفته با بهترین قابلیت‌های شارژ در جهان باشد. در این مقایسه، تسلا مدل اس پلاد آورده شده که البته مدل‌های برتر پورشه تایکان، آئودی ای-ترون و مرسدس EQS نیز می‌توانند مورد قیاس قرار گیرند.

برای این آزمون از نسخه دریم لوسید ایر با باتری‌های پیش تهویه شونده و ایستگاه‌های شارژ سریع الکتریفای امریکا استفاده شده که تا ۳۵۰ کیلووات (سازگار با باتری‌های ۸۰۰ ولتی) را ارائه می‌کند.

با توجه به داده‌های به دست آمده در تست صفر تا صد SOC، قدرت شارژ تقریباً بلافاصله پس از شروع افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ کیلووات در عرض چند ثانیه می‌رسد. حداکثر توان شارژ بیش از ۳۰۲ کیلووات بوده که در SOC شش درصد ثبت می‌شود. این در حالی است که متوسط شارژ بالای ۳۰۰ کیلووات نیز حفظ می‌شود.

پس از رسیدن به شارژ ۱۷ درصد، قدرت شارژ به آرامی کاهش می‌یابد. به گونه‌ای که در شارژ ۴۱ درصد SOC این میزان تا ۲۰۰ کیلووات کاهش یافته و در شارژ ۷۳ درصدی هم حتی به ۱۰۰ کیلووات می‌رسد.

کل انرژی تحویل شده به خودرو طبق نمایشگر ایستگاه شارژ، ۱۳۴ کیلووات ساعت است. که همان گونه که پیش از این هم در پدال مطرح کردیم، قسمتی از آن برای خنک‌سازی و سایر موارد تلف می‌شود.

جلسه شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درمجموع ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه طول کشیده است. اما مقادیر مهم‌تر شارژ تا ۸۰ و ۹۰ درصد می‌باشند که به شرح ذیل زمان نیاز دارند:

شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد ۳۴.۲ دقیقه
شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد ۳۱.۳ دقیقه
شارژ ۱۰ تا ۹۰ درصد ۴۵.۷ دقیقه
شارژ ۲۰ تا ۹۰ درصد ۴۲.۹ دقیقه

این نشان می‌دهد که مثلاً شارژ از ۸۰ تا ۹۰ درصد حدود ۱۱ دقیقه زمان نیاز دارد.

لوسید می‌گوید که ظرفیت باتری ایر دریم ادیشن ۱۱۸ کیلووات ساعت است. اما جزئیاتی چون مقدار در دسترس و قابل استفاده را توضیح نمی‌دهد. بنابراین می‌توان حدوداً ظرفیت کل باتری این خودرو را ۱۲۲ کیلووات ساعت حدس زد.

در حال حاضر ما برای لوسید ایر دریم ادیشن، پیمایش با رتبه‌بندی استاندارد EPA را با چرخ‌های ۱۹ اینچی داریم.. برد ترکیبی این نسخه ۸۳۷ کیلومتر اعلام شده و بنابراین با توجه به ظرفیت مفید ۱۱۸ کیلووات ساعتی می‌توانیم به مصرف انرژی ۱۴۱ وات‌ساعت در کیلومتر برسیم.

با توجه به سرعت مؤثر شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد می‌توانیم ۱۸.۲ کیلومتر مسافت قابل پیمایش به ازای هر دقیقه شارژ را در نظر بگیریم. درحالی‌که طبق استاندارد EPA این خودرو در حالت پیک شارژ می‌تواند در هر دقیقه، برای ۳۶ کیلومتر مسافت، شارژ ذخیره کند. در چنین حالتی با ۳ دقیقه شارژ شما می‌توانید شعاع حرکتی خود را ۱۰۰ کیلومتر اضافه کنید که بسیار عالی است.

مقایسه قدرت شارژ

نگاهی به محنی‌های شارژ تسلا مدل اس پلاد و لوسید ایر نشان می‌دهد که این دو خودرو بسیار نزدیک‌تر از چیزی هستند که تصور می‌کنیم. لوسید با شدت بیشتری شروع به شارژ می‌کند و به سطوح بالای ۳۰۰ کیلووات می‌رسد درحالی‌که تسلا روی ۲۵۰ کیلووات (حداکثر مقدار سوپرشارژرهای V3) محدود شده و البته باتری کوچکتری هم دارد. این تفاوت مربوط به خروجی ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا است. با این وجود، میانگین سطح توان شارژ در لوسید ۱۵۴ و در تسلا ۱۳۹ کیلووات است.

باتری‌های کوچکتر تسلا سریع‌تر پر می‌شوند و پر کردن ۸۰ درصد ظرفیت آن‌ها تنها ۲۷.۵ دقیقه زمان نیاز دارد. تسلا با توجه به ظرفیت باتری، سریع‌تر از لوسید شارژ می‌شود اما باید به مهم‌ترین معیار از دیدگاه مصرف‌کننده بپردازیم که برد خودرو است.

اگر منصف باشیم باید تسلا مدل اس با چرخ‌های ۱۹ اینچی را در برابر لوسید با این سایز چرخ قرار دهیم. درحالی‌که نسخه استاندارد اس پلاد از چرخ‌های ۲۱ اینچی سود می‌برد. تسلا مدل اس لانگ رنج (برد بلند) از چرخ‌های ۱۹ اینچی برخوردار است. برد مدل لانگ رنج بر اساس ارزیابی EPA به‌طور متوسط ۶۵۱ کیلومتر اعلام شده است.

نمودارها نشان می‌دهند که لوسید ایر نسبت به تسلا مدل اس برتری قابل‌توجهی دارد، کمی کارآمدتر است و البته هزینه اضافی هم دارد. تسلا با هر بار شارژ می‌تواند به‌طور میانگین ۱۵.۲ کیلومتر مسافت بیشتری راه برود که در برابر لوسید به‌مراتب کمتر است. این بدان معناست که لوسید ایر حدود ۲۰ درصد سریع‌تر شارژ شده و با توجه به باتری‌های بزرگ‌تر، برد بیشتری هم دارد. بنابراین در یک زمان شارژ یکسان، با لوسید می‌توان شارژی بیشتر برای طی مسافتی طولانی‌تر دریافت نمود.

نتیجه این آزمون نشان می‌دهد که لوسید ایر دریم ادیشن مدل ۲۰۲۲ به احتمال زیاد، سریع‌ترین شارژ خودروی الکتریکی بازار را دارد. حتی حدس می‌زنیم که این خودرو پتانسیل برای بهبود بیشتری را هم دارد.

در مقابل، تسلا مدل اس یک رقیب قوی است که باتری آن با نرخ C بیشتر (قدرت بالاتر در مقایسه با ظرفیت کل) شارژ می‌شود و در شارژ ۳۰ تا ۱۰۰ درصد هم قابل مقایسه با لوسید است.

نکته آخر اینکه دمای شارژ می‌تواند روی عملکرد و سرعت شارژ باتری‌ها تأثیر بگذارد. ما اطلاعاتی هم از دمای باتری در ابتدا و انتهای فرایند شارژ نداریم. همچنین بعد از یک رانندگی پرفشار هم تا زمانی که دمای باتری‌ها به سطح ایده آلی برنگردند، شارژ غیر ممکن خواهد بود.

درمجموع می‌توان گفت که با یک شارژ ۳۴ دقیقه‌ای در سفرهای طولانی، برد کافی برای رسیدن به استراحت گاه بعدی را خواهید داشت و البته با حدود ۹ دقیقه شارژ هم می‌توانید این میزان را ۲۴۰ کیلومتر دیگر افزایش دهید. مثلاً برای شروع یک سفر هزار کیلومتری، با باتری‌های پر تنها یک شارژ بین راهی زیر ۱۰ دقیقه‌ای کفایت خواهد کرد که برای اکثر مردم و نیازها کافی است.

منبع
insideevs

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ابر بهاری

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برقی فقط تسلا. بقیشون سوسول بازیه….!

    موافقم ۹
    مخالفم ۴۸
    1. امین

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (368 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👏

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۶
  2. ارین صاحب جمعی

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (339 ديدگاه)

    برقی فقط آلمانی ناموسا بدون تعصب میگم از نظرم هم قابل اعتمادترن هم بهترن هم تکنولوژی فوق العاده ای مثل تغییر رنگ بدنه دارند این لوسید خودشم بکشه هیچکی نمیبره تا حداقل ۵ یا ۶ سال تسلا هم خوبه ولی کیفیت اشغالش رو اعصابمه و خیلی چیزای مزخرف دیگش کره ای ها هم عالین ژاپنی ها هم که اومدن یک دالی دادن تو برقی ها تسلا خوب اومد ولی داره زود میره وقتی پای خودروسازهای بزرگ بیاد وسط تسلا اشغالی از نظر کیفی و کمی و خیلی چیزای دیگه نیست

    موافقم ۷
    مخالفم ۳۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4475 ديدگاه)

      منم موافقم واقعاً توی این موضوع برقی ها آلمانیا از هرنظر بهترن…

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۸
    2. Nima

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1265 ديدگاه)

      داداش یکم آرومتر!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
    3. Love Lockheed Martin

      ۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (976 ديدگاه)

      باشه باباجان یه خورده تعصب رو کمتر کن

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    4. Hosein

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (58 ديدگاه)

      من از لحن تند خود در برخورد با شما عذر میخواهم ‌‌‌‌و علتش دوتا چیز هست اول اینکه از دست وضعیت بازار خودرو خسته شدیم و یا این قیمت ها خیابون ها شده موزه خودرو دوم اینکه درسته کیفیت تسلا یا جنسیس به پای بی ام دبلیو نمی‌رسه اما خوب طرفدارای خودشون رو دارن و این برخورد شما با محصولات این برند درست نیست.ضمنا حساب Ht یک حساب فیک بود که به احترام شما امروز بسته میشود به شرطی که دیگر به محصولات تسلا و هیوندای خرده نگیرید و تا ایران هستید یه سری به تولیدات داخلی بزنید تا قدر کیفیت تسلا و هیوندای رو بدونید. بازم شرمنده.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. Ali_x76

    ۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    با این میزان برد و سرعت شارژ، عملا از نظر کارایی برای افراد عادی به سطح ماشین های بنزینی رسیده.
    بند اخر که نوشته برای سفر ۱۰۰۰ کیلومتری، فقط ۱۰ دقیقه شارژ بین راهی کفایت میکنه موید این نکته ست.
    ۱۰۰۰ کیلومتر با متوسط سرعت ۱۰۰، میشه ۱۰ ساعت. حداقل در این بین باید دو بار برای خوردن نهار و شام و توالت و خستگی در کردن ایستاد که خیلی بیشتر از اون ۱۰ دقیقه‌ی مورد نیاز میشه.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا