با حالت‌های سواری متنوع ریویان R1T 2022 آشنا شوید

یک‌شنبه 24 بهمن 1400 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Rivian
قوای محرکه وانت الکتریکی ریویان R1T از هشت مد قابل انتخاب تشکیل شده است و همین موضوع باعث شده است R1T قابلیت مانور بالایی در مسیرهای مختلف داشته...
تبلیغات

قوای محرکه وانت الکتریکی ریویان R1T از هشت مد قابل انتخاب تشکیل شده است و همین موضوع باعث شده است R1T قابلیت مانور بالایی در مسیرهای مختلف داشته باشد. ریویان می‌گوید این وانت از حالت‌های سواری مختلفی سود می‌برد تا مالک با اطمینان خاطر بیشتری حرکت کند. این شرکت آمریکایی یک ویدئوی جدید از هشت حالت رانندگی R1T را منتشر کرده است که چهار حالت برای جاده و چهار حالت هم برای مسیرهای خارج از جاده است. علاوه بر رفتار متفاوت R1T در حالت‌های مختلف انتخابی، ما اطلاعاتی از تنظیمات مرتبط با هر حالت رانندگی را نیز دریافت می‌کنیم. این ویدئو با حالت اسپرت شروع می‌شود، چیزی که معمولاً از یک وانت انتظارش را نداریم؛ اما خب R1T یک وانت الکتریکی با قدرت 835 اسب بخار است و استفاده از حالت اسپرت در آن خالی از لطف نخواهد بود.

در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق برابر با 10.5 اینچ است و سیستم تعلیق بادی نیز در سفت ترین حالت قرار دارد. سیسم کنترل پایداری الکترونیکی در حالت آرام تر قرار دارد و تنظیمات ترمز نیز روی حالت استاندارد است. واضح است که گشتاور پیشرانه‌ها به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود و نتیجه نهایی نیز شتاب گیری خاص و جذاب این وانت است. حالت بعدی آفرود دریفت نام دارد که باعث افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به 11.9 اینچی می‌شود. در این حالت سفتی سیستم تعلیق فرقی نمی‌کند اما کنترل پایداری کاملاً خاموش می‌شود و ترمزها نیز در حالت گیراتر قرار می‌گیرند. در این حالت R1T استایلی مشابه خودروهای باجا پیدا می‌کند و می‌تواند دریفت های زیادی در مسیرهای خاکی و گلی بزند.

حالت همه‌منظوره هم چیزی است که می‌تواند در جاده‌های هموار انتخاب شود. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد، کیفیت سواری خودرو نرم است و ترمزها و کنترل پایداری هم در حالت استاندارد هستند. در حالت آفرود اتو ارتفاع خودرو به 13.5 اینچ می‌رسد اما کیفیت سواری در حالت نرم قرار دارد و ترمزها نیز استاندارد هستند. در این حالت سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. در ویدئویی که ریویان منتشر کرده است شاهد حرکت خودرو با این حالت در جاده‌های گلی و بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی هستیم. برای مسیرهای خشن‌تر می‌توان حالت آفرود راک کراول را انتخاب کرد که برای عبور از موانع و صخره‌ها تعبیه شده است. در این حالت ترمزها در حالت گیراتری قرار دارند و کنترل پایداری نیز روشن است و ارتفاع خودرو در سطح بالایی تنظیم شده است. این حالت گیراترین حالت آفرود R1T محسوب می‌شود.

به حالت آفرود رالی می‌رسیم که ارتفاع خودرو در وضعیت استاندارد قرار دارد و کنترل پایداری نیز آرام تر شده است تا خودرو بتواند با سرعت بیشتری از مسیرهای ناهموار عبور کند. کیفیت سواری و ترمزها نیز در حالت‌های سفت و گیراتر قرار دارند. سپس به حالت حفظ شارژ می‌رسیم که معنی‌اش کاملاً مشخص است. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق به کمترین میزان یعنی 9.9 اینچ می‌رسد، کیفیت سواری نرم است و سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. برخلاف تمامی حالت‌های قبلی گشتاور پیشرانه‌ها فقط به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. نهایتاً به حالت یدک کشی می‌رسیم که ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد اما کیفیت سواری خودرو سفت و ترمزها نیز گیراتر شده‌اند و کنترل پایداری هم روشن است. گشتاور پیشرانه‌ها نیز به تمامی چرخ ها می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.