سایر خودروهای آمریکایی

با حالت‌های سواری متنوع ریویان R1T 2022 آشنا شوید

قوای محرکه وانت الکتریکی ریویان R1T از هشت مد قابل انتخاب تشکیل شده است و همین موضوع باعث شده است R1T قابلیت مانور بالایی در مسیرهای مختلف داشته باشد. ریویان می‌گوید این وانت از حالت‌های سواری مختلفی سود می‌برد تا مالک با اطمینان خاطر بیشتری حرکت کند. این شرکت آمریکایی یک ویدئوی جدید از هشت حالت رانندگی R1T را منتشر کرده است که چهار حالت برای جاده و چهار حالت هم برای مسیرهای خارج از جاده است. علاوه بر رفتار متفاوت R1T در حالت‌های مختلف انتخابی، ما اطلاعاتی از تنظیمات مرتبط با هر حالت رانندگی را نیز دریافت می‌کنیم. این ویدئو با حالت اسپرت شروع می‌شود، چیزی که معمولاً از یک وانت انتظارش را نداریم؛ اما خب R1T یک وانت الکتریکی با قدرت ۸۳۵ اسب بخار است و استفاده از حالت اسپرت در آن خالی از لطف نخواهد بود.

در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق برابر با ۱۰.۵ اینچ است و سیستم تعلیق بادی نیز در سفت ترین حالت قرار دارد. سیسم کنترل پایداری الکترونیکی در حالت آرام تر قرار دارد و تنظیمات ترمز نیز روی حالت استاندارد است. واضح است که گشتاور پیشرانه‌ها به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود و نتیجه نهایی نیز شتاب گیری خاص و جذاب این وانت است. حالت بعدی آفرود دریفت نام دارد که باعث افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به ۱۱.۹ اینچی می‌شود. در این حالت سفتی سیستم تعلیق فرقی نمی‌کند اما کنترل پایداری کاملاً خاموش می‌شود و ترمزها نیز در حالت گیراتر قرار می‌گیرند. در این حالت R1T استایلی مشابه خودروهای باجا پیدا می‌کند و می‌تواند دریفت های زیادی در مسیرهای خاکی و گلی بزند.

حالت همه‌منظوره هم چیزی است که می‌تواند در جاده‌های هموار انتخاب شود. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد، کیفیت سواری خودرو نرم است و ترمزها و کنترل پایداری هم در حالت استاندارد هستند. در حالت آفرود اتو ارتفاع خودرو به ۱۳.۵ اینچ می‌رسد اما کیفیت سواری در حالت نرم قرار دارد و ترمزها نیز استاندارد هستند. در این حالت سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. در ویدئویی که ریویان منتشر کرده است شاهد حرکت خودرو با این حالت در جاده‌های گلی و بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی هستیم. برای مسیرهای خشن‌تر می‌توان حالت آفرود راک کراول را انتخاب کرد که برای عبور از موانع و صخره‌ها تعبیه شده است. در این حالت ترمزها در حالت گیراتری قرار دارند و کنترل پایداری نیز روشن است و ارتفاع خودرو در سطح بالایی تنظیم شده است. این حالت گیراترین حالت آفرود R1T محسوب می‌شود.

به حالت آفرود رالی می‌رسیم که ارتفاع خودرو در وضعیت استاندارد قرار دارد و کنترل پایداری نیز آرام تر شده است تا خودرو بتواند با سرعت بیشتری از مسیرهای ناهموار عبور کند. کیفیت سواری و ترمزها نیز در حالت‌های سفت و گیراتر قرار دارند. سپس به حالت حفظ شارژ می‌رسیم که معنی‌اش کاملاً مشخص است. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق به کمترین میزان یعنی ۹.۹ اینچ می‌رسد، کیفیت سواری نرم است و سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. برخلاف تمامی حالت‌های قبلی گشتاور پیشرانه‌ها فقط به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. نهایتاً به حالت یدک کشی می‌رسیم که ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد اما کیفیت سواری خودرو سفت و ترمزها نیز گیراتر شده‌اند و کنترل پایداری هم روشن است. گشتاور پیشرانه‌ها نیز به تمامی چرخ ها می‌رسد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (937 ديدگاه)

    بهترین پیکاپ برقی : هامر ev بقیه بچه بازین دیروز تو یوتوب داشت توضیح می‌داد اصلن یک چیزی بود

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۷
    1. heshmat021

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      فاکتور قیمت این وسط چیه

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    2. 🤍Tesla cybertrack🤍

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      پیکاپ الکتریکی بهترین سایبرتراک می تونه باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۱۰
  2. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این کلیپ بدون موزیک با صدای لاستیک و پرنده خیلی زیر پوستی نشون داد یه خودرو برقی بدون غرش پیشرانه هم میتونه هیجان انگیز باشه. تبلیغ جالبی بود.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  3. iman

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    ماشین خوبیه . فقط یه سوال اگه با یه پیکاپ برقی بری آفرود کوهستان . راه گم کنید بعد باطریش تموم شه باید چکار کرد ماشین بنزینی تماس میگیری براش بنزین میارن برقی رو باید چکار کرد زنگ میزنی میگی یه گالن برق بیارن ؟

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
    1. GMA

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1660 ديدگاه)

      زنگ میزنی از ریویان میپرسی🙃 خودش بهت میگه

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
    2. heshmat021

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ریویان ها همدیگه رو شارژ میکنن
      یکسری پاور بانک هم هست برا ماشین ، سایزشون هم مثل گالن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    3. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (69 ديدگاه)

      ماشین‌هایی که با امکانات و تبلیغات افرود ساخته می‌شوند خیلی زیاد هستند، اما ماشینی که بخواهی با آن بزنی به دل کویر و جنگل طوری که صدها کیلومتر با شهر و روستا فاصله داشته باشن بصورت استاندارد بین خودروهای بنزینی خیلی کم هستند.

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  4. Nima

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    جساراتا خط اول نوشتین ٨ پیشرانه (۴ تاست) ولى ٨ حال رانندگى داره.
    تنها مشکل! پیکاپ هاى برقى براى آفرود برد کم هست . اگر ١٠٠٠-١۵٠٠ باشه برد توى حالت عادى که توى آفرود بشه ٣٠٠-۵٠٠ عالى هست (بنزینى ها هم به ٣٠٠-۵٠٠ نمیرسن! بیشتر از اینم نیاز نیست برد
    شما ١ هفته کویر هم برى یا جنگل نهایت ١٠٠-٢٠٠ کیلومتر مسافت برى! نهایت نهایت!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. شاهین

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4102 ديدگاه)

      سلام ممنون از دقت نظر شما.

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  5. Nima

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    براى مشکل شارژ تخلیه شدن توى بیابون ٢ راه هست.
    ١. سولار پنل هاى ٣ کیلووات هستن تاشو و عالى ! که الان پاور استیشن هاى جَگِرى رو پر میکنن. (خیلى راحت)
    ٢. اگر از سرما باترى ١٢ ماشین بخوابه که جامپ استارتر جواب میده.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. مازیار

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1316 ديدگاه)

    خوبه آقا قبول
    ریویان همه جوره خوب بنظر میرسه ظاهر و عملکرد
    در مورد کامنت ایمان عزیز که قبلا هم دوستان زیادی بهش اشاره داشتن و من درک نمیکنم که این اصرار برای چی هست؟
    همون طور که پیمایش و میزان مصرف بنزین رو میشه مدیریت کرد (البته کلمه مدیریت شاید برای یه محاسبه خیلی کوچیک یکمی بزرگ باشه اما بهرحال) خوب راجع به برقی ها هم میشه دیگه حالا خوبه که میزان پیمایش برقی با بنزینی با شارژ یا باک پر تقریبا تو یه محدوده هست
    حالا بحث آف روده؟ مصرف بالاتره؟ ایستگاه شارژ دورتره؟ خوب همه اینها رو میشه پیش بینی کرد و با یه آمپر کوچیک که جلوی چشم قرار داره مدیریت😅 کرد دیگه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. iman

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (154 ديدگاه)

      من قبول دارم میشه مدیریت کرد . ولی شما یه ماشینی بنزینی سوار میشی ۴تا گالن بنزین میزاری داخلش با خیال راحت میزنی چند روز میری جنگل و کوهستان من حرفم اینه والا ماشین برقی به طور کامل نمیتونه جای ماشین درون سوز رو بگیره . شاید این همه اسرار به خاطر عشق به صدای موتور باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۵
      1. مازیار

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1316 ديدگاه)

        ایمان جان عشق به صدای موتور به جای خود
        اما بجز موارد استثنائی که خوب تمهیدات لازم خودش رو می طلبه، شما نمی تونی چندصد کیلومتر تو مسیرهای آف رود برونی و به هیچ آبادی برخورد نکنی مگه اینکه یه مسیر رو بارها و بارها تکرار کنی
        آف رود که از دم در خونه شروع نمیشه
        شما فرض کن یه مقدار مشخصی حالا هرچقدر که هست تو جاده اصلی می رونی و حوالی محدوده خروجی از جاده اصلی شارژ میکنی (یا بنزین میزنی) و خود مسیر آف رود که پر مصرف هست هم بندرت از صد یا دویست کیلومتر بیشتر میشه (بجز موارد استثنائی که عرض کردم) پس آف رود اساسا نباید مشکل حادی داشته باشه

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
  7. امین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (291 ديدگاه)

    تا سوار ماشینی نشید نمیشه گفت خوب یا بد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا