SSC روی نسخه هیبریدی چهارچرخ محرک تواتارا کار میکند
چندی پیش، شرکت SSC از برنامههایی برای ساخت محصولی پایه بهعنوان برادر کوچکتر تواتارا خبر داد اما این تنها خودرویی نیست که در برنامههای آیندهٔ این شرکت وجود دارد زیرا مدیرعامل SSC «جرود شلبی» در گفتگویی با موتور آتوریتی اظهار داشته است که این شرکت روی توسعهٔ نسخهای هیبریدی از تواتارا کار میکند که در جلو به موتورهای الکتریکی درون چرخی مجهز میشود. در این نسخه هم سامانهٔ چهارچرخ محرک فراهم میشود و هم پرفورمنس خودرو بهبود پیدا خواهد کرد.
هرچند فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات این نسخه زده نشده است اما به گفتهٔ شلبی، هیبریدی شدن تواتارا آن را به خودرویی بهتر و متعادلتر تبدیل خواهد کرد و به بهبود شتاب و پویایی خودرو هم کمک میکند. هرچند این نسخهٔ هیبریدی بر اساس تواتارا ساخته میشود اما ممکن است با نام دیگری معرفی شود. از این خودرو تعداد اندکی تولید خواهد شد که البته مشمول تولید 125 دستگاهی تواتارا نخواهد بود اما هنوز تصمیم قطعی در مورد تعداد تولید آن گرفته نشده است. فعلاً زمان معرفی و آغاز تولید این خودرو هم مشخص نیست.
با توجه به گفتههای شلبی، بهاحتمالزیاد در این هایپرکار هیبریدی از همان پیشرانهٔ 5.9 لیتری V8 توئین توربوی تواتارا استفاده خواهد شد که هنگام استفاده از سوخت E85 یا متانول تا 1750 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. به لطف این نیروی عظیم، تواتارا اخیراً توانست در مرکز آزمایشی جانی بومر به سرعت 475 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و رکورد قبلی خود را بشکند. در همین حال، به گفتهٔ شلبی، تواتارا استرایکر در ماه آگوست برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. این نسخه سال گذشته در کنار نسخهٔ مخصوص پیست تواتارا اگرسور معرفی شد.
استرایکر که از هواپیماهای جنگندهٔ چندمنظوره الهام گرفته است، از یک پکیج آئرودینامیکی گسترده بهره میبرد که شامل یک بال عقب فعال به همراه اسپلیتر جلو، بالههای جلو، رکابهای آئرودینامیک و یک دیفیوزر بزرگ میشود. به لطف همهٔ این ویژگیها، داونفورس تواتارا سه برابر افزایش پیدا کرده و در سرعت 260 کیلومتر بر ساعت به حدود 500 کیلوگرم رسیده است.