تبدیل دایهاتسو کوپن به نیسان GT-R!

سه‌شنبه 26 تیر 1397 - 09:30
مطالعه 2 دقیقه
Daihatsu-Copen-GT-R-1
هرچند ممکن است نیسان GT-R با توجه به عملکردی که ارائه می‌کند خودروی ارزان‌قیمتی باشد اما درواقع این سوپراسپرت ژاپنی از محدودهٔ قیمتی قابل‌دسترس...
تبلیغات

هرچند ممکن است نیسان GT-R با توجه به عملکردی که ارائه می‌کند خودروی ارزان‌قیمتی باشد اما درواقع این سوپراسپرت ژاپنی از محدودهٔ قیمتی قابل‌دسترس برای اکثر مردم خارج است. حال اما خوشبختانه شرکتی بنام Liberty Walk این مشکل را حل کرده است. این شرکت که طی سال‌های اخیر با تیونینگ سوپراسپرت‌هایی مانند لامبورگینی اونتادور مشهور شده است، در جدیدترین پروژهٔ خود به سراغ خودروی بسیار ارزان‌تری رفته است. این خودرو دایهاتسو کوپن است.

کوپن یک رودستر بسیار کوچک با سقف فلزی جمع شونده است که در کلاس «کی کار» قرار می‌گیرد و به یک پیشرانهٔ 660 سی‌سی سه سیلندر مجهز است. حال Liberty Walk این کی کار کوچک و کم‌توان را به نیسان GT-R تبدیل کرده است! برای این کار، طراحی نمای جلویی کوپن با الهام از GT-R تغییر کرده و در آن جلوپنجره، دیلایت‌های LED ورودی‌های هوایی کاملاً مشابه GT-R کار شده است. البته این اجزا برای تناسب با بدنهٔ کوپن، کوچک‌تر طراحی شده‌اند. در عقب نیز با استفاده از یک بال بزرگ، دیفیوزر تهاجمی و چهار سر اگزوز، نمایی مشابه GT-R ایجاد شده است.

اما این تیونر صرفاً یک کیت بدنه برای کوپن طراحی کرده و تغییری در پیشرانهٔ آن ایجاد نشده است؛ بنابراین در زیر کاپوت این کوپنِ GT-R نما همچنان همان موتور کوچک 660 سی‌سی با 63 اسب بخار قدرت و 92 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم امکان انتخاب یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT وجود دارد. برای این خودرو همچنین دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق Bilstein هم قابل سفارش است که سواری اسپرتی را ارائه می‌کند.

اما ممکن است روی کاغذ تبدیل ظاهری یک کی کار ضعیف سه سیلندر مثل دایهاتسو کوپن به سوپراسپرتی وحشی چون نیسان GT-R ایدهٔ مضحکی به نظر برسد اما نتیجهٔ کار Liberty Walk، خودروی جالبی از آب درآمده است. کیت بدنه‌ای که برای این ماشین طراحی شده نمای بسیار تهاجمی‌تری به آن بخشیده و ظاهر کوپن را نسبت به نسخهٔ استاندارد بسیار جذاب‌تر نموده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.