استون مارتین DBX707 سریعترین شاسی بلند جهان معرفی شد

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 - 16:00
مطالعه 6 دقیقه
آستون مارتین DBX 707
محصول جدید استون مارتین، نسخه‌ای تقویت‌شده از  DBX با قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر است. این کراس‌اوور، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر...
تبلیغات

محصول جدید استون مارتین، نسخه‌ای تقویت‌شده از  DBX با قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر است. این کراس‌اوور، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/3 ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعت دارد.

طی سال‌های اخیر، پورشه کاین توربو S و لامبورگینی اوروس، جدالی نزدیک برای رسیدن به عنوان سریع‌ترین شاسی بلند جهان را داشتند. در نهایت، پورشه توانست با رکوردزنی در نوربرگ رینگ، برتری خود را ثابت کند؛ اما حالا رقیب تازه از انگلیس، کاین توربو S و اوروس را به چالش کشیده است.

نسخه‌ی استاندارد از استون مارتین DBX پیشرانه‌ی ۴ لیتر V۸ ساخت مرسدس AMG دارد. این مدل، قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. DBX  در زمان 3/9 ثانیه از سکون به سرعت‌ صد کیلومتر برساعت می‌رسد و آستانه قیمت ۱۸۰ هزار دارد.

مدل جدید DBX، قدرت ۶۹۷ اسب بخار (۷۰۷ اسب بخار در سیستم متریک بریتانیا) و ۹۰۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. این پیشرانه از نظر حجم و فناوری، مشابه مدل معمولی است اما توسط مهندسان مرسدس AMG و  استون مارتین، ارتقا داده شده است. توربوشارژها، سیستم هوارسانی، اگزوز و پردازنده ECU برای  DBX۷۰۷ متفاوت از مدل استاندارد هستند. به همین دلیل صدای پیشرانه‌ی V۸ نیز بلندتر شده است.

استون مارتین DBX707 ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/3 ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر برساعت ۷/۴ ثانیه دارد. بنابر مصاحبه‌ی توبیاس موئرز، رئیس شرکت استون مارتین، DBX707 تنها شاسی بلند دنیا با سیستم شروع حرکت مشابه خودروهای مسابقه‌ای (Race Start) است و در این حالت می‌تواند از دور موتور ۴ هزار RPM شتاب‌گیری را آغاز کند.

بهینه‌سازی DBX707 به پیشرانه خلاصه نمی‌شود. جعبه‌دنده‌ی این مدل، نسخه‌ی جدید ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ تَر (کلاچ روغنی :wet-clutch) و قابلیت تعویض دستی است. سیستم کنترل الکتریکی دیفرانسیل عقب نیز، عملکرد سریع‌ترین نسبت به DBX معمولی دارد. استون مارتین DBX707 مجهز به فناوری دو دیفرانسیل دائمی با تقسیم نیروی هوشمند، باتوجه به شرایط رانندگی خواهد بود. این تجهیزات، فرمان‌پذیری خودرو در پیچ‌های تند یا مسیرهای لغزنده را بهبود می‌دهند.

شاسی DBX707 تقویت شده است. همچنین سیستم تعلیق و فنرهای بادی هم تنظیمات جدید دارند تا تعادل خودرو بهتر شود. فناوری مدیریت تعادل الکترونیک در استون مارتین (Electronic Active Roll Control) که با نام اختصاری eARC شناخته می‌شود؛ تنش‌های ناگهانی بدنه و خطر واژگونی را کنترل می‌کند. فرمان برقی با تنظیمات جدید، ترمزهای کربن سرامیک بزرگ و چرخ‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچ، دیگر امکانات خاص DBX۷۰۷ هستند.

فضای داخلی و بیرونی استون مارتین DBX707 هم تفاوت‌هایی با مدل اصلی دارد. در کابین، صندلی‌های اسپرت با خط روشن در وسط، اتاق DBX707 را متمایز نشان می‌دهند، همچنین ادوات فیبرکربن در این خودرو نیز، بیشتر از نمونه‌ی استاندارد است. کلیدهای مورد نیاز برای انتخاب حالت رانندگی و صدای خروجی اگزوز هم مخصوص DBX707 طراحی شده‌اند. در نمای بیرونی، کیت بدنه‌ی ویژه با ادوات فیبرکربن برای سپرها، کاسه چراغ، رکاب، سقف، بال عقب و آینه بغل وجود دارد.

برای خرید جدیدترین محصول استون مارتین، آستانه قیمت ۲۳۲ هزار دلار وجود دارد. هزینه‌های مرتبط با حمل خودرو به مقصد خریدار در کشورهای مختلف و مالیات‌های خاص مدل‌های لوکس یا پرمصرف،  به قیمت DBX707 اضافه می‌شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.