اختلاف نظر و تغییر مدیرعامل آستون مارتین، توبیاس موئرز جای خود را به مدیر سابق فراری داد

جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Tobias-Moers-Leaving-Aston-Martin-1024
شرکت بریتانیایی آستون مارتین اخیرا اعلام کرد که توبیاس موئرز پس از 2 سال فعالیت در این شرکت، از سمت خود دست کشیده است. آستون مارتین از این پس تحت...
تبلیغات

شرکت بریتانیایی آستون مارتین اخیرا اعلام کرد که توبیاس موئرز پس از 2 سال فعالیت در این شرکت، از سمت خود دست کشیده است. آستون مارتین از این پس تحت رهبری «آمِدِئو فِلیسا»، مدیر سابق فراری، به کار خود ادامه خواهد داد.

توبیاس موئرز در ماه مه سال 2020 و پس از مدیریت مرسدس AMG به آستون مارتین پیوست و حال قصد دارد با ترک این برند، از ماه آینده سمت جدیدش را در صنعت اعلام کند. مجموعه «financial times» گزارش داده که مدیر بالارده سابق AMG پس از تضعیف روحیه‌اش بر سر مسائل تجاری این برند قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد. سبک مدیریتی او به نیرومند بودن مشهور است و باعث شده تا شمار زیادی از کارکنان بالارده در زمان مدیریت او آستون مارتین را ترک کنند. خبر کناره‌گیری موئرز ابتدای سال میلادی جاری نیز گزارش شده اما برند یادشده به‌دلیل قطعی‌نبودن این مسئله آن را تکذیب کرد.

آستون مارتین در بیانیه خود درباره کناره‌گیری موئرز اعلام کرد:

آمدئو با تمرکز بر رسیدن به اهداف استراتژیک و مالی پیشروی طبق برنامه برقی‌سازی برند به فعالیت خواهد پرداخت. او برای رسیدن به این اهداف، از معماری مدیریتی جدیدی استفاده خواهد کرد که برروی توسعه تیم فنی تمرکز خواهد داشت و به‌طور همزمان به استعدادهای کنونی که در شرکت فعال هستند، توجه ویژه خواهد کرد. او به اسختدام نیروهای جدید نیز خواهد پرداخت که جزئیات آن در هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

آمدئو فلیسا بین سال‌های 2006 تا 2014 و 2008 تا 2016 به‌ترتیب به‌عنوان مدیر فنی و مدیرعامل فراری مشغول‌به‌کار بود. این مدیر 76 ساله که به‌عنوان پدر فراری لافراری و سایر مدل‌های این خودروساز در آن سال‌ها شناخته می‌شود. با خروج موئرز، «روبرتو فِدِلی»، مدیر اسبق فراری، ب‌ام‌و، آلفارومئو، مازراتی و فاو، به‌عنوان «مدیر ارشد فنی» در آستون مارتین به فعالیت خواهد پرداخت تا این برند را برای برقی‌سازی و ساخت سوپرخودروهای آینده‌اش همراهی کند.

به گزارش «Automotive News Europe» آستون مارتین در برنامه‌ریزی خود و تاخیر عرضه ابرخودروهایی چون والکری به مشکل مواجه شده بود. این شرکت از سال 2018 دوران سختی را سپری می‌کند و امید دارد تا با عرضه DBX، اوضاع خود را بهبود بخشد. «لارنس استرول»، مالک برند آستون مارتین لاگوندا، که ظاهرا با موئرز به اختلاف‌نظر رسیده است می‌گوید:

نخست باید بگویم که از توبیاس به‌خاطر تمام تلاش‌ها و کارهایی که انجام داده است سپاسگزارم. او در دروه‌ای بحرانی به آستون مارتین پیوست و نظم را در عملکرد آن برقرار کرد. نتیجه این کارها، بهبود عملکرد عملیاتی شرکت در ارائه محصولات جدیدمان هویدا و آشکار است.تجارت نیاز دارد تا تحت معماری و یک تیم رهبری جدید به یک فاز جدید از رشد وارد شود و از رسیدن ما به اهدافمان اطمینان حاصل کند. قالب کاری سازمانی جدید ما از شرکت... برای رسیدن به همکاری‌های بزرگ‌تر... مانند همکاران استراتژیکی چون مرسدس‌بنز AG پشتیبانی خواهد کرد و به برنامه‌های انتقال فناوری با تیم فرمول 1 «آستون مارتین آرامکو کوگنیزانت» سرعت خواهد بخشید.

تیم مدیریتی جدید آستون مارتین درپی اعلامیه جدید این شرکت برای برنامه «مسابقات سبز» برروی برقی‌سازی آن کار خواهد کرد. این خودروساز بریتانیایی قصد دارد تا سال 2030 تمام محصولات خود را برقی کند. نخستین خودروی برقی این برنامه نیز در سال 2025 رونمایی خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.