معرفی کامل آستون‌مارتین والهالا همراه با نمایش فضای داخلی

جمعه 4 شهریور 1401 - 03:46
مطالعه 6 دقیقه
aston_martin_valhalla_selection_r_photo_max_earey_032
آستون‌مارتین حدود یک سال پیش نسخهٔ تولیدی سوپرکار والهالا را رونمایی کرد اما حالا این خودرو به‌طور کامل معرفی شده و فضای داخلی آن‌هم به نمایش...
تبلیغات

آستون‌مارتین حدود یک سال پیش نسخهٔ تولیدی سوپرکار والهالا را رونمایی کرد اما حالا این خودرو به‌طور کامل معرفی شده و فضای داخلی آن‌هم به نمایش درآمده است. والهالا یک سوپرکار موتور وسط هیبریدی است که رقیبی برای فراری SF90 استراداله خواهد بود. به گفتهٔ آستون، والهالا به‌عنوان اولین محصول پلاگین‌هیبریدی این شرکت، تعریف جدیدی از آستون‌مارتین خواهد بود. این خودرو همچنین از طراحی جسورانه‌ای هم بهره می‌برد که تا سال 2024 در بیش از 10 محصول آستون‌مارتین مثل ونکوئیش جدید هم بکار خواهد رفت.

والهالا برخلاف کانسپت سال 2019 که قرار بود از یک پیشرانهٔ V6 اختصاصی ساخت خود آستون‌مارتین استفاده کند، به پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز شده که 750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اختصاصی کاملاً جدید به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این گیربکس هم در محصولات آیندهٔ آستون استفاده خواهد شد. مثل AMG GT بلک سریز، این موتور V8 در اینجا هم به میل‌لنگ تخت مجهز است و گفته شده بالاترین پرفورمنس و پاسخگویی یک موتور هشت سیلندر که تاکنون روی آستون‌مارتین نصب شده است را ارائه می‌کند. این پیشرانه به سیستم اگزوز سبک‌وزنی مجهز شده که خروجی‌های آن از روی بخش عقبی خودرو بیرون آمده و به فلپ‌های قابل تنظیمی مجهز است که شخصیت صدای اصیل آستون‌مارتین را فراهم می‌کند.

در همین حال، دو موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که یکی درست پشت موتور V8 روی محور عقب نصب شده و دیگری در جلو قرار گرفته است. این موتورها مجموعاً 204 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و مجموع خروجی سیستم را به 950 اسب بخار می‌رسانند که فقط 50 اسب بخار از فراری SF90 کمتر است. به گفتهٔ آستون، به لطف این نیرو، والهالا ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را با زمان 6 دقیقه و 30 ثانیه خواهد شکست.

والهالا برای حالت تمام الکتریکی خود فقط از موتور برقی جلو استفاده می‌کند که می‌تواند خودرو را تا 13 کیلومتر با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت به پیش ببرد. قوای محرکهٔ این خودرو در محفظه‌ای فیبر کربنی قرار گرفته که کمک می‌کند وزن خشک والهالا به 1550 کیلوگرم برسد. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این سوپرکار در کلاس خود نسبت قدرت به وزن بی‌رقیبی خواهد داشت. در همین حال، عناصر آئرودینامیکی خودرو مثل کانال‌های ونتوری در کف و اسپلیتر و اسپویلر فعال جلو و عقب که به سبک والکری طراحی شده‌اند، در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت 600 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. والهالا در جلو از تعلیق پوشراد و در عقب چند اتصالی استفاده می‌کند که برای کاهش وزن غیر فنر سوار، کمک‌فنرهای آن در داخل نصب شده‌اند. این تعلیق برای عبور از روی دست‌اندازها قابلیت افزایش ارتفاع خواهد داشت.

با استفاده از عناصر ظریف‌تری برای تولید داون‌فورس، طراحان آستون‌مارتین آزادی بیشتری برای شکل دادن به نمای کلی والهالا داشته‌اند زیرا دیگر برخلاف والکری نیازی به ورودی‌های هوا و بال‌های عظیم نبوده است. در جلوی خودرو بیش از همه جلوپنجرهٔ نمادین آستون‌مارتین جلب‌توجه می‌کند که در کل دماغه کشیده شده و زیر چراغ‌های LED ماتریکسی بزرگ‌تر از والکری قرار گرفته است. رینگ‌های این ماشین در جلو 20 و در عقب 21 اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ پوشیده شده‌اند. به‌طورکلی، هرچند میراث والکری به‌وضوح در والهالا قابل‌مشاهده است اما این سوپرکار جدید طراحی بالغ‌تری دارد.

والهالا در داخل فضای بسیار ساده‌ای دارد که متمرکز بر راننده است. در اینجا هم مثل والکری شاهد غربیلک فرمان مربعی اما بدون نمایشگر مرکزی هستیم. سوپرکار جدید آستون همچنین با برخورداری از نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده، جادارتر و شهری‌تر از والکری است.

قرار است والهالا در نیمهٔ دوم سال 2023 به بازار عرضه شود و از رانندگان تیم فرمول یک آستون‌مارتین یعنی لنس استرول و سباستین فتل خواسته شده بازخوردهای خود در مورد پرفورمنس و پویایی آن را ارائه کنند. فعلاً قیمت این سوپرکار جدید بریتانیایی مشخص نیست اما به گفتهٔ اتوکار، قیمت یک میلیون پوندی که قبلاً در نظر گرفته شده بود حالا به حدود 600 تا 700 هزار پوند کاهش یافته است. هرچند آستون‌مارتین این خودرو را مدلی تولید محدود نمی‌داند اما انتظار نمی‌رود بیشتر از هزار دستگاه از آن ساخته شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.