برنامه آئودی برای استفاده از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی
آئودی از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولت در خودروهای آیندهٔ خود استفاده خواهد کرد که کاملاً فراتر از سیستم ۱۲ ولتی استاندارد مورد استفاده در صنعت خودرو خواهد بود. عامل حرکت آئودی به سمت سیستم با ولتاژ بالاتر، به گفته آئودی، این است که سیستمهای کنونی ۱۲ ولتی توانایی تأمین انرژی تجهیزات الکترونیکی خودروهای مدرن را ندارند.
پرفسور اولریش هاکنبرگ، عضو کمیته توسعه فنی آئودی در این زمینه میگوید:
استفاده از این سیستم باعث میشود که انرژی بیشتری را در اختیار داشته باشیم. در نتیجه راه برای تکنولوژیهای جدید باز میشود و خودروهای ما را اسپورتیتر، مقرون بهصرفهتر و با کاربرد سادهتر میکند.
در خودروهای آینده آئودی، در سیستم الکتریکی ۴۸ ولت از یک باتری لیتیومی و یک ژنراتور جریان متناوب جدید که میتواند بهعنوان استارتر موتور عمل کند، استفاده میشود. یک مبدّل مخصوص نیز برای المانهای مشخصی از خودرو، برق ۱۲ ولت تأمین خواهد کرد. همچنین خودرو باتری ۱۲ ولتی را برای عملکردهای معیّن حفظ خواهد کرد. آئودی در این زمینه میگوید که طراحی ژنراتور جریان متناوب بهگونهای است که میتواند تا ۱۰ کیلووات انرژی را در زمان ترمزگیری در سرعتهای بالا، بازیابی کند. در نتیجه، در زمینه سوخت، صرفهجویی نسبتاً خوبی انجام خواهد شد.
بزرگترین تأثیر سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی، استفادهٔ آئودی از قدرت بیشتر در توربو شارژرهای الکتریکی است. این توربو شارژرها به سرعت موتور وابسته نیستند و بنابراین میتوانند کارکرد سریعتری داشته و تأخیر اولیه را کاهش دهند.
سال گذشته، جورج کاچر، از رؤسای اروپایی کمپانی، گزارش داد که آئودی برنامه دارد که یک موتور ۳ لیتری دیزل V6 با توربوهای دوقلو معرفی کند که دارای یک توربو شارژر سوم الکتریکی خواهد بود. این کمپانی قبلاً خودروهای کانسپت با این طراحی موتور در اروپا به نمایش گذاشته است. مدل RS5 TDI یکی از نمونههای آن است که با اینکه هنوز زمان تولید آن مشخص نشده، ولی به خط تولید آئودی بسیار نزدیک شده است.
آئودی میگوید که سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی امکان استفاده از سیستم کنترل دینامیکی شاسی و تکنولوژیهایی از این دست را فراهم میکند. سیستمهای تعلیق که برای برخی از عملکردهای خود نیاز به انرژی الکتریکی زیادی دارند، میتوانند با استفاده از سیستم ولتاژ بالاتر کارایی بهتری داشته باشند.