آئودی برخی جزئیات اولیه از نسخه فیس لیفت S3 مدل ۲۰۲۵ را منتشر کرد. این خودرو از پیشرانهای با ۳۳۰ اسب بخار قدرت سود میبرد.
حدود ۴ سال از معرفی نسل فعلی آئودی S3 میگذرد و زمان بهروزرسانی آن فرا رسیده است. این محصول پرفورمنس و کامپکت که با پوشش اسپرت و سنتی آئودی به چشم میخورد در دو نسخه هاچبک و سدان تولید خواهد شد و نکته سورپرایز کننده اینکه تغییرات فنی قابلتوجهی برای یک فیس لیفت عادی دیده میشود.
در قلب آئودی S3 فیس لیفت ۲۰۲۵ نسخه ارتقا یافته از پیشرانه ۲ لیتری توربو قرار دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر TFSI هماکنون ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که نسبت به مدل قبلی ۲۳ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد. به این ترتیب S3 بهروز شده از نظر مشخصات فنی کاملاً مشابه فولکسواگن گلف R 333 سفارشی خواهد بود.
این پیشرانه پرتوانتر با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه بازنگری شده همراه میشود. ژرمنها گیربکس یاد شده را به گونهای که اصلاح کردهاند که زمان تعویض کمتری داشته باشد. شاید مهمترین تغییر S3 فیس لیفت را بتوان اضافه شدن تقسیم کننده گشتاور عقب برگرفته از مدل RS3 دانست. اگرچه این سیستم فاقد حالت دریفت مخصوص است اما باعث میشود S3 در زمان فشار زیاد راننده به خودرو سواری جذابتری در پیچها داشته باشد. رانندگان احتمالاً به خاطر چسبندگی بیشتری که ناشی از تقسیم بهینه گشتاور بین چرخهای عقب است اعتمادبهنفس بیشتری در پشت فرمان خواهند داشت.
ارباب حلقهها به منظور هماهنگی بیشتر خودرو با قدرت بالاتر پیشرانه ترمزهای بزرگتری را روی اکسل جلوی S3 فیس لیفت نصب کرده است. این ترمزهای فولادی ۱۸ اینچی قطر ۳۵۷ میلیمتری دارند و ۴ میلیمتر ضخیمتر از قبل هستند. دیسکهای جلو با کالیپرهای دو پیستونه جدید همراه شدهاند و لنتهای بزرگتر نیز اصطکاک بیشتری را ایجاد میکنند. آئودی با کمپانی فالکن نیز جهت استفاده از لاستیکهای چسبندهتر ۲۳۵/۳۵ روی رینگهای ۱۹ اینچی همکاری کرده است.
در اکسل جلوی آئودی S3 فیس لیفت جدای از ترمزهای قویتر، قطعات جدید و سفتتری نیز برای سیستم تعلیق نصب شده است. این برند لوکس ادعا میکند تغییرات رخ داده به همراه فرمان بهینه شده و دامپرهای بازنگری شده باعث تیزتر شدن خودرو نسبت به هر زمان دیگری شدهاند. رونمایی کامل S3 بهروز در ماههای آینده و همزمان با فیس لیفت کل خانواده A3 انجام خواهد شد و احتمالاً تغییرات رخ داده مشابه فولکسواگن گلف فیس لیفت خواهند بود. آئودی RS3 هم ارتقا خواهد یافت و احتمالاً پیشرانه ۵ سیلندر آن بدون استفاده از سیستم هیبریدی توان تولیدی بیشتری خواهد داشت. ژرمنها میگویند قدرت این پیشرانه ۲.۵ لیتری شاید به فراتر از ۴۰۰ اسب بخار برسد.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ بهمن ۱۴۰۲شیک وجذاب
parhamiof
۲۵ بهمن ۱۴۰۲واقعا برازنده لقب ارباب حلقه هاست.
ارسلان
۲۵ بهمن ۱۴۰۲فعلاً مهم نیست بنز و بی ام و و ائودی و…چکار میکنند ، مسیولین دارند شرکت های چینی و از ورشکستگی نجات میدند و باید آشغال های چینی وارد کنند ، مثل بازار مسکن که قراره چینی ها به دستش بگیرند ، دقیقا زمانی که چین با بحران در املاک مواجه شده و شرکت های ساخت و سازش یکی یکی دارند ورشکسته میشند!!!
امین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲از ماشینهای چینی وارداتی خوشت نمیاد قبول . برند مطرح میخوای ، آره حقته . امیدوارم واسه همه مردم درست شه.
اما بعضی حرفهای طنز نزنید که اونقدر از واقعیت دوره که سطح کامنتهای پدال پایین بیاره
کلا در ایران چندتا ماشین چینی در سال فروخته میشه که بخواد خودرو ساز چین از ورشکستگی نجات بده.
جایگاه ایران و بازارش کلا چقدر هست که بخواد در بازار بین المللی تعیین کننده باشه. اونم برای کشوری که در آمار دوم جهان هست .
بقول بزرگی که گفت در رقابت و دشمنی تون نگذارید احساساتتون تصمیم گیرنده باشه.
تنفر تون از چین یا هر کشور دیگه ای حالا به هر دلیلی باعث نشه که از فکت دور بشید.
ارسلان
۲۵ بهمن ۱۴۰۲صدالبته که چین داره سواری میگیره ولی نمیدونم چرا فقط فکر میکنید فقط چین سواری میگیره !! برای مثال در زمان تحریم های ترامپ که سفت و سخت ترین تحریم ها بودن که حتی شرکت های دره پیتی مثله داچیا هم از ایران رفته بودن سانگ یانگ ورشکسته اومد توی ایران تیولی 2018 و رکستون 2018 مونتاژ میکردن و در بازار سرگردنه ی ایران تا دسته فرو میکرد توی پاچه مردم ایران تا بتونه از ورشکستگی فرار کنه
یا سریلانکا اومد از ایران نفت گرفت پولشو با اشغال چایی داد و حسابی سود کرد امریکا و انگلیس هم که در زمینه ی سواری گرفتن از ایران پدرخوانده و پیشکسوت حساب میشن
خیلی از کاربرای پدال یادشون نمیاد ولی دهه شصتی های عشق ماشین که اخبار ماشین رو با مجله ماشین دنبال میکردن میدونن یه زمانی کره ی جنوبی هم داشت صنعت خودروش ورشکست میشد و توی تمام بازار های بین الملی به بن بست خورده بودن و از دوو شروع شد که برسه به کیا هیوندای و سانگ یانگ که کیا که برای نجات از ورشکستگی با هیوندای ادغام شد که مسولین ایران اومدن کره ای ها رو از ورشکستگی نجات دادن اون زمان یعنی اوایل دهه هشتاد 80-81 بود که با آب و تاب تبلیغ سانگ یانگ موسو از تلویزیون ملی ایران پخش میکردن و کلی نوشابه براش باز میکردن به سبک این رپورتاژهای فونیکس که الان میبینید
خلاصه کره ای ها حسابی حال کردن و بعدا با مسولین قراردادهای پشت پرده ای امضا کردن (توی مایه های قرارداد 25 سال ی چین) و انحصار 70-80 درصدی بازار خودرو ایران رو دادن به کره و ایران رو کردن پر از زباله های کره ای و ایرانی ها شدن موش آزمایشگاهی کره ای ها تا زمانی که کلی پول مفت جمع کنن و بتونن باهاش از بحران خارج بشن و چار تا کاردان از اروپا استخدام کنن و برگردن به بازار های بین المللی از صنعت خودرو شروع شد و به صنعت لوازم خانگی هم رسید / مستند ساید بای ساید رو برید نگا کنید مفصل و مستند (با سند) نشون داده
دیدید الان میگن چرا همش آشغال چینی میارن بجای برند معتبر اون زمان ما هم همینو در باره ی کره ای ها میگفتیم و برامون سوال بود که چرا بچای پورشه و بنز و بی ام و و آئودی و لکسوس و تویوتا میرن برند ناشنختای کره ای داغون میارن برای همین وقتی هر وقت میشنوم یکی به کره میگه برند معتبر خندم میگیره همونطوری که ممکنه چن سال یا چن دهه دیگه به چری بگن برند معتبر و شماها خنده تون بگیره
همین شیوه ی حال بهم زن انحصار در بازار و ساخت زباله ی بیکیفیت برای کمتر شدن قیمت تمام شده ی محصول و مانور روی آپشن های یه بار مصرف نیم سوز همین روش رو چینی ها از کره ای ها یاد گرفتن فقط چینی ها استارت کار رو اینطوری زدن و این شیوه رو پیشرفته تر کردن و بجای اینکه تا ابد زباله تولید کنن شدن بلعنده ی منابع طبیعی کشورهای فلک زده یا به عبارتی قیمت رو در مواد اولیه مفتی کنترل میکنن وگرنه نیروی کاره ارزان رو که خیلی وقته دارن
خلاصه ی کلام وقتی روی چاردست و پا راه بری هر کی ببینه میگه برم سوار شم چین و کره هم نداره تقریبا 99 درصد کشورها همینطورن
تنها کشورهایی که تا حالا با ایران تا این لحظه مثله ادمیزاد رفتار کردن یکی ژاپن هست یکی هم آلمان زمان نازی ها وگرنه هر کی اومده سواری شو گرفته رفته
Clear
۲۵ بهمن ۱۴۰۲بیخ گوش خود ما تو عمان این ماشین رونمایی شده
ما هم یه زمان کادیلاک مونتاژ میکردیم
این زمستان را نبین ما هم بهاری داشتیم 🫠
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/audi-s3-sportback-restyling-2024-il-prototipo-camuffato-3.jpg
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۲به شدت زیبا و خوشگل نسبت به کارایی اش
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این واسه اونا مثل جک s3 میمونه و واسه ما مانند چیزی که تو عمرمون فقط از پشت مانیتور بهش نگاه میکنیم🤔♥️
رامتین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲البته RS3 با موتور 2.5 لیتری 400 اسبی عملا بی رقیبه.
آرین
۲۵ بهمن ۱۴۰۲بی رقیبه ولی نظر من جلو پنجره رنگ مناسبی نداره مشکی بهتر بود
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲مثل همیشه افتضاح 🤢
رهام
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دقت کنید رو پلاکش نوشته عمان چقدر بدبختیم ما