مسئولیت کامل آئودی در زمان تصادف خودروهای خودران

جمعه 24 شهریور 1396 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
2018-Audi-A8-Traffic-Jam-Pilot-Review-17
آئودی با عرضه اولین خودروی خودران سطح 3 به بازار حرکت شجاعانه‌ای را انجام داده است؛ اما بهترین خبر برای مصرف‌کنندگان اینکه خودروساز محبوب آلمانی...
تبلیغات

آئودی با عرضه اولین خودروی خودران سطح 3 به بازار حرکت شجاعانه‌ای را انجام داده است؛ اما بهترین خبر برای مصرف‌کنندگان اینکه خودروساز محبوب آلمانی تأیید کرده در زمان وقوع تصادف مسئولیت کامل را بر عهده خواهد گرفت.

نسل جدید آئودی A8 دارای تکنولوژی رانندگی خودکار برای عمل کردن در ترافیک است. این ویژگی به راننده‌ها امکان فعال کردن سیستم، چشم برداشتن از جاده و تمرکز روی کارهای مهم‌تر را می‌دهد.

تکنولوژی خودران سطح 3 مشکلات قانونی و مسئولیت زیادی را برای خودروسازان در پی داشته و باعث شده آئودی دستورالعمل‌هایی را برای اطمینان از عملکرد بی‌عیب سیستم اتخاذ کند.

رئیس بخش توسعه رانندگی خودکار آئودی گفت که این تکنولوژی هم‌اکنون وارد محصول شرکت شده و آئودی ریسک مسئولیت آن را قبول کرده است.

او گفت:

زمانی که سیستم بکار گرفته شود، اگر راننده سیستم پایلوت را به‌صورت صحیح بکار گیرد و خودرو در زمان تصادف در کنترل باشد، راننده به موسسه بیمه‌ای خود مراجعه کرده و بیمه کارهای مربوطه را انجام داده و سپس ما هزینه آن را به بیمه پرداخت می‌کنیم.

داخل سیستم کنترل خودران A8 یک رکوردر داده‌ای وجود دارد که بی‌وقفه فعال شدن، غیرفعال شدن و داده‌های حسگرها را ضبط می‌کند. این رکوردر همچنین اطمینان حاصل می‌کند که در زمان وقوع تصادف ادعای راننده درست بوده و البته شرکت می‌تواند چنین ادعایی را بررسی کند.

به منظور آشنایی با سطوح مختلف سیستم‌های خودران در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

در سیستم‌های سطح 1 و 2 راننده همیشه باید کنترل خودرو را در دست داشته باشد. برخی از سیستم‌ها شامل کروز کنترل راداری، اتوپایلوت تسلا، ترمز نیمه‌خودکار و... در این طیف قرار می‌گیرند.

در سیستم سطح 3 راننده قادر است کنترل کامل را به دست خودرو بسپارد. راننده همچنین می‌تواند چشمان خود را از جاده برداشته و نیازی به توجه ندارد. خودرو کنترل شرایط رندوم را در اختیار داشته و البته راننده تنها در زمانی مسئولیت خواهد داشت که سیستم نیاز به دخالت راننده را هشدار دهد.

یک پله بالاتر به سطح 4 می‌رسیم که خودرو قادر است از صفر تا 100 رانندگی را انجام دهد.

نهایتاً در سیستم خودران سطح 5 شاهد خودرویی خواهیم بود که فاقد غربیلک فرمان و پدال‌ها می‌باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.