دوئل آئودی A4 آلرود و اوپل اینسیگنیا کانتری تورر
امروز در یکی دیگر از قسمتهای دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کراس استیشنها میپردازیم. در دوئل قبلی این گروه فولکسواگن پاسات آلترک در برابر سوبارو اوتبک قرار گرفته که مجموعاً 1303 عدد رأی از شما دریافت کردهاند. طی این دوئل پاسات آلترک موفق شد با کسب 960 رأی یا 73 درصد از کل آراء پیروز شده و مجوز راهیابی به مرحلهٔ بعدی را دریافتت کند درحالیکه اوتبک با کسب تنها 303 رأی از دور رقابتها خارج میشود. حال امروز در آخرین دوئل گروه کراس استیشنها، آئودی A4 آلرود در برابر اوپل اینسیگنیا کانتری تورر قرار میگیرد.
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ولوو V90 کراس کانتری | آئودی A4/A6 آلرود | اوپل اینسیگنیا کانتری تورر |
مرسدس بنز E کلاس آلترین | ؟ | ||
فولکسواگن پاسات آلترک | سوبارو اوتبک | پژو 508 RXH | تویوتا ونزا |
فولکسواگن پاسات آلترک | تویوتا ونزا | ||
آئودی A4 آلرود
آئودی برای اولین بار نام آلرود را در سال 1999 مطرح کرد. در این سال سازندهٔ آلمانی کراس استیشنی را با نام آلرود معرفی نمود که در اصل همان نسل دوم A6 آوانت بود که تغییراتی در آن ایجاد شده بود تا به کراساوورها شبیه گردد؛ بنابراین آئودی به همراه ولوو از نخستین شرکتهایی محسوب میشوند که به کلاس کراس استیشن پای نهادند. نسل دوم آلرود نیز در سال 2006 معرفی گردید که بر اساس نسل سوم A6 آوانت ساخته شده بود. در این نسل اما این خودرو با نام A6 آلرود به بازار عرضه شد. سپس به دلیل موفقیت سری آلرود، دو سال بعد آئودی برای اولین بار نسخهٔ آلرود A4 را هم معرفی کرد. این خودرو بر اساس نسل چهارم A4 آوانت ساخته شده بود و بنابراین تعداد اعضای خانوادهٔ آلرود آئودی به دو خودرو افزایش پیدا کرد که در رقابت ما عضو کوچکتر یعنی A4 آلرود شرکت کرده است. این خودرو هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که بر اساس نسل پنجم A4 آوانت ساخته شده است. A4 آلرود مانند هر کراس استیشن دیگری، ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و همهٔ مدلهای آن نیز بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند. تنوع پیشرانههای این خودرو کمتر از نسخههای سدان و آوانت A4 است اما بااینحال هنوز هم در لیست سفارش آن سه موتور مختلف قرار دارد که شامل نمونههای چهار سیلندر بنزینی، چهار سیلندر دیزلی و شش سیلندر دیزلی میشود. نمونهٔ موردنظر ما در این دوئل به موتور اول مجهز است که 255 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد.
اوپل اینسیگنیا کانتری تورر
در دوئل دوم این دور از رقابتها، اوپل اینسیگنیا در برابر اشکودا ساپرب قرار گرفت و در آنجا به تاریخچهٔ این خودرو پرداختیم؛ بنابراین در این دوئل صرفاً به بررسی مدل کانتری تورر میپردازیم. با افزایش محبوبیت کراساوورها و بهتبع آن کراس استیشنها، اوپل نیز تصمیم گرفت نسخهٔ کراس استیشن اینسیگنیا را تولید کند. بدین ترتیب این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2013 با نام کانتری تورر معرفی شد؛ اما بهتازگی نسل دوم اینسیگنیا معرفی شده و با فاصلهٔ کوتاهی بعدازآن نسخهٔ کانتری تورر این نسل هم معرفی شد. این خودرو هم بر اساس نسخهٔ استیشن اینسیگنیا شکل گرفته است. همچنین برای اولین بار اینسیگنیا کانتری تورر توسط برند بیوک در ایالاتمتحده هم با نام ریگال TourX عرضه شده است که اولین استیشن بیوک پس از دو دهه محسوب میشود. البته در آمریکا فقط نسخهٔ کراس استیشن اینسیگنیا عرضه میگردد و نسخهٔ استیشن معمولی آن در این کشور قابل خریداری نیست. اینسیگنیا کانتری تورر با سه پیشرانهٔ مختلف شامل 1.5 لیتری بنزینی، 2 لیتری بنزینی و 2 لیتری دیزلی به بازار عرضه میشود که جهت هماهنگی با رقیب آلمانی در رقابت ما با قویترین موتور خود یعنی 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی شرکت کرده است. این موتور 260 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند؛ اما برخلاف آلرود، تمامی تیپهای کانتری تورر به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز نیستند و فقط این موتور بهصورت استاندارد و موتور 2 لیتری دیزلی بهصورت سفارشی با این سامانه ارائه میشوند.
مشخصات فنی
آئودی A4 آلرود | اوپل اینسیگنیا کانتری تورر | |
پیشرانه | 2 لیتری 4 سیلندر | 2 لیتری 4 سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | 255 اسب بخار | 260 اسب بخار |
گشتاور | 370 نیوتن متر | 400 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 6.1 ثانیه | 7.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 245 کیلومتر/ساعت | 245 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 7.9 لیتر (ترکیبی) | 8.9 لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | 58 لیتر | 62 لیتر |
طول | 4.75 متر | 5.00 متر |
فاصلهٔ محوری | 2.82 متر | 2.83 متر |
وزن | 1580 کیلوگرم | 1624 کیلوگرم |
حجم صندوق بار | 505 لیتر | 560 لیتر |
قیمت | 37,820 پوند | 25,635 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9847559]