قویتر شدن آئودی RS Q3 اسپورتبک با جادوی ABT
به جرات میتوان گفت ABT از تصمیم آئودی اسپورت برای گسترش سبد محصولات خود کاملاً خرسند است. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت RS Q3 اسپورت بک است که یک کراس اوور کامپکت بوده و شاید همانند دیگر محصولات از این دست از بحران هویت رنج میبرد. اگرچه شکل خودرو باعث ایجاد سؤالات زیادی میشوند اما درباره نیروگاه آهنین آن انتقادی وجود ندارد.
پیشرانه 5 سیلندر این خودرو گزینهای نایاب در عصر کنونی بوده و بنابراین ما هنوز هم از بهکارگیری این نیروگاه آهنین در خودروهایی همچون RS3، TT RS و RS Q3 خوشحالیم. ABT مدتی است که روی این پیشرانه کار میکند و بنابراین جای تعجبی ندارد که این شرکت برنامهی ارتقایی خود برای جدیدترین عضو خانواده RS را نیز اعلام کرده است.
با استفاده از واحد کنترل پیشرانه ABT، آئودی RS Q3 هماکنون قدرت 440 اسبی و گشتاور 520 نیوتون متری تولید میکند که افزایش مطلوبی را نسبت به قدرت و گشتاور 400 اسبی و 480 نیوتون متری نسخه استاندارد نشان میدهد. این قدرت بیشتر خود را در پرفورمنس نشان میدهد به گونهای که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو در 4.3 ثانیه ثبت شده که حاکی از بهبود دو دهم ثانیهای است. سقف سرعت نیز از 250 به 285 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
ABT همچنین با نصب رینگهای جدید 20 اینچی دستی بر سر و روی RS Q3 کشیده است. این رینگها سبکتر از نسخههای استاندارد بوده و باعث بهبود جذابیت بصری خودرو نیز شدهاند. با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان رینگهای 21 اینچی را نیز سفارش داد.
ABT بیشتر مشتریان اروپایی را هدف گرفته زیرا RS Q3 و نسخه اسپورت بک آن وارد آمریکا نخواهند شد. البته نسل جدید RS3 سدان قرار است در آمریکا عرضه شود و از همین پیشرانه استفاده کند.