منهارت RQ 900، یک آئودی RS Q8 قلدر با بهایی گزاف!

چهارشنبه 16 تیر 1400 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
MANHART_Performance_RQ900_01
آئودی RS Q8 یکی از شاسی بلندهای پرقدرت و با ابهت در بازار است اما زمانی که فردی به دنبال قدرت بیشتر باشد چه کار باید کند؟ خب این فرد می‌تواند به...
تبلیغات

آئودی RS Q8 یکی از شاسی بلندهای پرقدرت و با ابهت در بازار است اما زمانی که فردی به دنبال قدرت بیشتر باشد چه کار باید کند؟ خب این فرد می‌تواند به یکی از مشهورترین تیونرهای بازار یعنی منهارت مراجعه کرده و پاسخ خوبی دریافت نماید. این شرکت اقدام به معرفی مدل تولید محدود RQ 900 کرده که قدرتی در حد لامبورگینی اوروس داشته و از ظاهری استثنایی سود می‌برد.

منهارت RQ 900 بیش از یک سال پیش در فاز توسعه قرار داشته و رندرهایی از آن منتشر شده بود. امروز منهارت اقدام به رونمایی کامل این خودرو کرده است.

RS Q8 در حالت استاندارد از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با خروجی 591 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متر سود می‌برد. منهارت قدرت این نیروگاه را به 905 اسب بخار و گشتاور آن را به رقم فوق‌العاده‌ی 1180 نیوتون متر رسانده است. به این ترتیب محصول منهارت قوی‌تر از محصول رقبایی همچون منصوری، ABT و MTM می‌باشد. در واقع این دومین RS Q8 تیون شده سریع در بازار پس از محصول 996 اسب بخاری ویلز اند مور است.

به منظور دستیابی به چنین قدرتی منهارت اقدام به برنامه‌ریزی دوباره ECU و استفاده از ورودی کربنی، اینترکولر ویژه، کیت پرفورمنس توربو و خروجی‌های اسپورت با مبدل‌های کاتالیتیک کرده است. این شرکت همچنین گیربکس اتوماتیک شاسی‌بلند آئودی را برای هماهنگی با گشتاور عظیم پیشرانه ارتقا داده است. منهارت اشاره‌ای به پرفورمنس این خودرو نکرده اما انتظار می‌رود RQ 900 به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه و سقف سرعت 305 کیلومتر در ساعتی نسخه استوک باشد.

از نظر بصری این خودرو گیراتر شده است. گرافیک طلایی در سراسر بدنه با رنگ مشکی تضاد زیبایی ایجاد کرده‌اند. از جمله قطعات جدید بدنه می‌توان به گلگیرهای پهن‌تر، اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب دوبل و دیفیوزری جدید اشاره کرد. سیستم اگزوز جدید این خودرو نیز دارای سوپاپ‌های فعال و چهار خروجی 100 میلی‌متری با پوشش سرامیک یا کربن است.

رینگ‌های بزرگ کلاسیک لاین منهارت با ابعاد 24 اینچی نیز به شدت جلوه می‌کنند. سیستم تعلیق استوک RS Q8 نیز 30 تا 40 میلی‌متر پایین آورده شده و البته سیستم ترمز ارتقا یافته نیز در دسترس مشتریان می‌باشد.

در بخش داخلی عناصر طلایی‌رنگ روی داشبورد، کنسول مرکزی، درب‌ها و فرمان خودنمایی می‌کنند. منهارت کف‌پوش‌های خاص خود و پوشش چرم جدیدی را به همراه تریم های تزئینی به کابین اضافه کرده است.

اگر مالک RS Q8 هستید و می‌خواهید خودروی خود را به منهارت RQ 900 تبدیل کنید باید 22500 یوروی اضافی برای پرفورمنس، 24900 یورو برای کیت بدنه، 839 یورو برای گرافیک بدنه، 9900 یورو برای رینگ‌ها، 831 یورو برای کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، 8437 یورو برای سیستم اگزوز و 29900 یورو برای تغییرات کابین بپردازید؛ بنابراین در کل این تغییر وضعیت 67409 یورو هزینه در بر خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.