سوپرکارهایی که در نوربرگرینگ نمیتوانند حریف آئودی RS3 جدید شوند
آئودی RS3 جدید بهتازگی با ثبت تایم 7 دقیقه و 40.7 ثانیه در نوربرگرینگ، رکورد سریعترین خودروی کامپکت این پیست را شکسته است. البته وقتی فکر میکنیم که پورشه 911 GT2 RS با کیت پرفورمنس منثی همین مسیر 13 مایلی را بیش از یک دقیقه سریعتر طی کرده، دیوانه کننده خواهد بود اما بااینحال نمیتوان دستاورد RS3 را نادیده گرفت زیرا رکورد این ماشین در جهنم سبز از بسیاری از سوپرکارهای چند سال اخیر سریعتر بوده است. حال در این مطلب قصد داریم این سوپرکارها را معرفی کنیم. اینها تا همین چند سال پیش سریعترین خودروهای بازار بودند اما حالا در نوربرگرینگ از سدان کامپکت 400 اسب بخاری آئودی کُندتر هستند.
فراری 599 GTB
تایم: 7 دقیقه و 47 ثانیه
هرچند فراری خودروهای خود را در نوربرگرینگ آزمایش میکند اما هیچگاه نمیگوید این خودروها چقدر در جهنم سبز سریع هستند و به همین دلیل هیچ لپ تایم رسمی از ساختههای فراری در این پیست وجود ندارد. بااینحال، نشریه اسپرت اتو با فراری 599 GTB تایم 7 دقیقه و 47 ثانیه را در نوربرگرینگ به ثبت رسانده که این یعنی فراری 620 اسب بخاری 7 ثانیه از آئودی کُندتر است.
لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا
تایم: 7 دقیقه و 46 ثانیه
اولین گالاردوی جادهای که روی پیست تمرکز داشت، نسخهٔ سوپرلگرا پیش از فیسلیفت بود که در سال 2007 به بازار آمد. صندلیهای اسپرت باریک و استفاده گسترده از فیبر کربن، 100 کیلوگرم از وزن این نسخه را نسبت به گالاردوی معمولی کاهش داده و قدرت آنهم با 10 اسب بخار افزایش به 530 اسب بخار رسیده بود؛ اما با همه اینها، اگر گالاردو سوپرلگرا و آئودی RS3 همزمان در نوربرگرینگ حرکت کنند، سدان آئودی 6 ثانیه زودتر یک دور این پیست را طی میکند.
آئودی R8 V10
تایم: 7 دقیقه و 44 ثانیه
آئودی R8 اولیه با پیشرانهٔ V8 خودروی جذابی بود اما با داشتن تنها 420 اسب بخار قدرت بهاندازه کافی سریع نبود که بتواند در نوربرگرینگ تایم زیر 8 ثانیه را ثبت کند. دو سال بعد اما نسخهٔ V10 این خودرو با پیشرانهٔ 525 اسب بخاری لامبورگینی گالاردو با همان راننده تایم 7 دقیقه و 44 ثانیه را ثبت کرد که 21 ثانیه نسبت به نسخهٔ V8 بهتر بود اما هنوز هم 4 ثانیه از RS3 کُندتر است.
بوگاتی ویرون
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
همانطور که آئودی باافتخار اعلام کرده است، تایم RS3 در نوربرگرینگ با بوگاتی ویرون اولیه برابر است. البته هیچکس نمیگوید که پیست مسابقه زیستگاه معمول ویرون است اما همینکه یک سدان کامپکت با DNA مشترکی با سئات لئون 90 اسب بخاری توانسته سریعترین و گرانترین خودروی چند سال پیش را مغلوب کند دستاورد بزرگی است.
لامبورگینی مورسیهلاگو LP640
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
گاو خشمگین سنت آگاتا با وجود 360 اسب بخار قدرت کمتر، دقیقاً همزمان با ویرون یک دور نوربرگرینگ را طی کرده است. مورسیهلاگو LP640 به پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 با 640 اسب بخار قدرت مجهز بود درحالیکه مورسیهلاگوی اولیه از نسخهٔ 6.2 لیتری این موتور با 580 اسب بخار قدرت استفاده میکرد.
پورشه 911 GT3 نسل 997.2
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
پورشه 911 GT3 کنونی یک دور جهنم سبز را زیر 7 دقیقه طی میکند اما 10 سال پیش GT3 نسل 997.2 که با 435 اسب بخار قدرت یکی از اصلیترین سلاحها برای پیست محسوب میشد، در نوربرگرینگ تایمی مشابه آئودی RS3 جدید ثبت کرده بود.
مرسدس بنز SLR مکلارن
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
بله SLR حدود 20 سال سن دارد اما این افسانه آلمانی همراه با پورشه کاررا GT و فراری انزو، برترین سوپرکارهای اوایل دههٔ 2000 بودند. نیروگاه V8 سوپرشارژ 626 اسب بخاری این ماشین همراه با ترمزهای کربن سرامیکی و اسپویلر عقب که بهعنوان ترمز هوایی هم عمل میکرد، در سال 2004 تایم 7 دقیقه و 40 ثانیه را برای SLR مکلارن به ارمغان آوردند که در آن زمان تایم چشمگیری محسوب میشد.
مرسدس بنز SLS AMG
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی با 570 اسب بخار قدرت، گیربکس 7 سرعته دوکلاچه ترنساکسل که توزیع وزن بهینهای را فراهم میکند و شاسی آلومینیومی، مرسدس SLS را به سوپراسپرت بسیار توانمندی تبدیل کرده بودند اما یک دهه بعد، این ماشین نمیتواند از یک سدان کامپکت سریعتر باشد.
پورشه کیمن GT4
تایم: 7 دقیقه و 40 ثانیه
پورشه کیمن GT4 یکی از لذتبخشترین خودروهای دنیا برای رانندگی در پیست است. بااینحال، نسل قبلی این خودرو با وجود برخورداری از پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت با 385 اسب بخار قدرت، نمیتواند در نوربرگرینگ سریعتر از آئودی RS3 باشد.