آئودی

آئودی RS3 جدید، سریع‌ترین خودروی کامپکت نوربرگ‌رینگ شد

پیست نوربرگ‌رینگ همچنان اصلی‌ترین مکان برای رکورد زنی خودروهای پرفورمنس جدید بازار محسوب می‌شود و این دقیقاً همان کاری است که آئودی با نسل جدید RS3 انجام داده است. این خودروی اسپرت پنج سیلندر در نسخهٔ سدان توانسته یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۴۰.۷ ثانیه طی کند و رکورد جدیدی را در کلاس خودروهای کامپکت به ثبت برساند.

این رکوردشکنی در ماه ژوئن انجام شده یعنی یک ماه قبل از اینکه نسل جدید RS3 رونمایی شود. به همین دلیل، خودروی رکوردشکن پوشش‌های استتاری دارد. پشت فرمان این سدان اسپرت راننده مسابقه و توسعه آئودی اسپرت «فرانک استیپلر» نشسته و توانست رکورد این کلاس را ۴.۶ ثانیه بهبود ببخشد. آئودی این تایم را در قسمت کامل و ۲۰.۸ کیلومتری به ثبت رسانده است. رکورد قبلی در اختیار رنو با هاچ‌بک محرک جلوی مگان RS تروفی R بود که تایم ۷ دقیقه و ۴۵.۳ را به ثبت رسانده بود.

RS3 برای این رکورد زنی از لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R نیمه اسلیک با فشار باد مخصوص برای حرکت سریع در پیست استفاده کرده است. این ماشین به صندلی‌های مسابقه‌ای و رول کیج در عقب به همراه دوربین‌های زیادی در داخل و خارج هم مجهز بوده که عملاً همه خودروسازان هنگام رکورد زنی استفاده می‌کنند. نسل جدید RS3 به پیشرانهٔ آشنای ۲.۵ لیتری پنج سیلندر آئودی مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر است. این نیرو توسط سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که در پیچ‌های سخت نوربرگ‌رینگ بسیار به این سدان کوچک کمک می‌کند.

RS3 ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در حالت استاندارد حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج پرفورمنس این عدد به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. RS3 هم‌اکنون در اروپا با قیمت پایه ۶۰ هزار یورو برای نسخه هاچ‌بک و ۶۲ هزار یورو برای سدان قابل خریداری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خب این استتارشون بخوره او سرشون ، کل ماشین مشخصه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. AMG GT R

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      دقیقا آئودی خیلی ذوق زده شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. مازیار

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    آلمانیها برای نوربرگ رینگ اونقدر عجله دارن که تا معرفی رسمی نتونستن صبر کنن و با استتار اومدن 😂

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      دقیقا وتا یه ماشین غیر آلمانی رکورد میزنه فردا صبحش یه ماشین آلمانی رکوردش رو میشکنه میگن بیا اینم سلطان جدید نوربرگ رینگ در همه کلاس ها.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. SF90 STRADALE

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    رقابت برای رکوردزنی در پیست نوربرگ رینگ هر روز داغ تر میشه _ مخصوصاً آلمانی ها که خونه خودشونه و روی این مسئله خیلی حساسن
    آئودی ، پورشه ، مرسدس بنز و BMW تست پروتوتایپ هاشون اکثراً در نوربرگ رینگ انجام میشه !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. sina

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    البت رنو همچنان سریع ترین دیفرانسیل جلوی نوبررینگ باقی موند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new RAMIN

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      خیر اقای سینا.
      سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرینگ لینک اندکو 03 سیان میباشد.

      اونی که شما میگی رنو مگان RS تروفی R هست که زمان: ۷:۴5:۱۰ در نوربرینگ ثبت کرده. البته این خودرو هاچبک هست ولی دیفرانسیل جلو هستش.

      اینم همون لینک لندکو که رکورد در نوربرینگ زده.
      https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%af-%da%a9%d9%88-03-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/
      حتی تمام فیلم رکورد زنی این خودرو در نوربرینگ ، تو یوتویب هستش.

      البته نمیدونم این تایم به طور رسمی ثبت شده یا نه. تو سایت نوربرینگ که رکورد ها رو میدیدم(قدیم) در قسمت پروتوتایپ و دیفرانسیل جلو اسمش رو پیدا نکردم.(شاید هم اسمش هست من دقت نکردم)

      ولی چه اسمش باشه یا نه باشه با توجه به منابع معتبر و صد البته فیلم رکورد زنی این خودرو در نوربرینگ فعلا این خودرو سریعترین دفرانسیل جلو نوربرینگ هست. تایمش هم زیادی عالی هست…🙄

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        ″اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد!
        سیان ریسینگ ادعا می‌کند با خودروی لینک اند کو ۰۳ دو رکورد مربوط به خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار درب را در پیست مشهور نوربرگ رینگ شکسته است. البته یک نکته‌ی مهم وجود دارد و آن اینکه ۰۳ یک پروتوتایپ مسابقه‌ای بوده و خودرویی تولیدی نیست.″
        طرف چینی فقط ادعا کرده! نگفته حتما رکورد زده! بعدشم این ماشین مسابقه اییه(بقول خودشون!😂)
        بهتره بجای سیاه نمایی و خودکشی برای یه مشت ماشین کمونیستی بچسبی به کار برق ساختمونات!
        هرچیزی زمان خودشو داره…

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. new RAMIN

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ((طرف چینی فقط ادعا کرده! نگفته حتما رکورد زده! بعدشم این ماشین مسابقه اییه(بقول خودشون!😂)بهتره بجای سیاه نمایی و خودکشی برای یه مشت ماشین کمونیستی بچسبی به کار برق ساختمونات!هرچیزی زمان خودشو داره…))

          اولا تایم 7:20:143 ثبت شده و حتی فیلم تایم رکورد زنی هم تو یوتویب موجوده. هیچ سیاه نمایی وجود نداره. حالا افرادی مثل شما که متعصب هستن و واقعیت رو قبول نمیکنن اون دیگه مشکل من نیست. دوما من به کار برق ساختمان میرسم و حداقل خدمتی میکنم. شما بهتره بری مراقب درس مشق و صد البته اون نوآ که در رویا خود داری باشی.

          بله هرچیز زمان خودش داره…
          زمان خودش نرسیده دارن میترکونن…زمانش برسه چه ها که نکن.

          حرف های من از نظر یه سری متعصب(که اون افراد سطح کره ماه رو قشنگ براتون شرح میدن و ادعاهاشون لایه اوزون رو سوراخ کرده)، از نظر اون ها نظرات من خنده داره ،ولی از واقعیت نمیشه فرار کرد.

          خلاصه 1000 مجله هم تایید کنن باز یه عده میان میگن زمین کجه…

          موافقم 1
          مخالفم 1
  5. Porsche 911

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    اولا که اون نوا رو منم دیدم ***
    دوما مسابقه ایییییییی هست متوجه نمیشییییی
    اینو؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا