درگ ناجوانمردانه آئودی S8 و مزراتی کواتروپورته!
سدان های لوکس و بزرگ به خاطر پرفورمنس خود شناخته نشدهاند اما خودروسازان هر از گاهی محصولاتی بزرگ با قدرت زیادی را روانه بازار میکنند. مشتریان هم انتظار خروجی بالا را دارند و خودروهای مزراتی کواتروپورته و آئودی S8 میتوانند این نیازها را برآورده کنند؛ اما کدامیک از این دو خودرو در مسابقه درگ پیروز خواهد بود؟ مجله کار بایرز گاید به دنبال پاسخ به این سؤال بوده است.
آئودی در روی کاغذ خودروی برتری بوده و پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آن قدرت 563 اسبی و گشتاور 800 نیوتون متری تولید میکند. ارباب حلقهها نه تنها قویتر بوده بلکه از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و نسبت به مزراتی دیفرانسیل عقب مزیتی دوچندان دارد؛ اما سدان ایتالیاییها از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو که قدرت 403 اسبی و گشتاور 547 نیوتون متری دارد استفاده میکند.
سیستم چهار چرخ محرک کواترو آئودی یکی از مهمترین فاکتورهای تمایز دو خودرو بوده و S8 با اتکا به قوای محرکه و این سیستم سریعاً از خط استارت کنده شده و مزراتی کواتروپورته را محو میکند. مزراتی در انتقال قدرت از پیشرانه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و نهایتاً چرخ های عقب به شدت تقلا میکند. این خودرو نمیتوانند همانند آئودی قدرت را به کف زمین برساند و به همین خاطر قافیه را به حریف آلمانی میبازد.
صادقانه باید گفت این درگی منصفانه نبوده و آئودی از پیشرانه قویتر و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده است. نکته دیگر اینکه مزراتی کواتروپورته خودرویی قدیمیتر بوده و سابقه معرفی آن به سال 2013 بازمیگردد. قرار است نسل جدید آن به همراه نسخه الکتریکی تولید شود و میدانیم که خودروهای الکتریکی میتوانند پرفورمنس خوبی داشته باشند.
تماشا در یوتیوب: