آئودی R8 GT2 XGT تیونینگ ABT با قیمت 652 هزار دلار رونمایی شد
آئودی با تولید 333 دستگاه از R8 GT دیفرانسیل عقب کاملاً خبرساز شد. اگر فکر میکنید این خودرو به اندازه کافی گیرا نیست پس بهتر است نگاهی به محصول جدید ABT بیندازید که نسخهای وحشیتر از R8 GT محسوب میشود. این خودرو که XGT نام دارد در واقع یک خودروی مسابقهای برای جاده به شمار میرود زیرا لباس R8 GT2 را بر تن کرده است. معرفی این خودرو به معنی ادامه حیات R8 است زیرا ارباب حلقهها 99 شاسی را به ABT تحویل خواهد داد تا XGT تولید شود.
درست همانند R8 GT دیفرانسیل عقب که ذکر شد، ABT XGT نیز نیروی پیشرانه 10 سیلندر را به چرخهای عقب میفرستد. البته این نیروگاه آهنین قدرت بیشتری دارد به گونهای که پیشرانه 5.2 لیتری آئودی هماکنون 630 اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه قدرت مدل استاندارد به 612 اسب بخار میرسد. حذف سیستم کواترو و استفاده از فیبر کربن باعث شدهاند وزن خودروی یاد شده به 1400 کیلوگرم برسد که 170 کیلوگرم کمتر از وزن R8 GT دیفرانسیل عقب است.
ABT میگوید ماهها منتظر چراغ سبز مقامات ردهبالا برای تولید این خودرو مانده و توسعه آن نیز دو سال طول کشیده است. در واقع برای تولید این هیولای جدید 40 نفر باید مجوزهای مربوطه را صادر میکردند. ذکر این نکته نیز مهم است که خودروی موردبحث یک سوپرکار با ظاهری شبیه خودروی مسابقهای نیست بلکه در واقع یک خودروی مسابقهای با پلاک تردد در معابر عمومی است. ABT میگوید تفاوتهای چندانی بین XGT و آئودی R8 LMS GT2 وجود ندارد و هر خودرو به خاطر آپشن های مشتریان متفاوت خواهد بود.
با ورود به داخل کابین شاهد رول کیج کامل و فرمان مشابه GT2 مسابقهای خواهید بود. به دلیل اینکه ABT به دنبال تولید محصولی جادهای است به همین خاطر دوربین دید عقب، قفل مرکزی و ترمزدستی را به خودرو افزوده و البته از پشت آمپرهای دیجیتالی استاندارد سود برده است. به همین خاطر کنترلهایی نیز برای سیستم تهویه مطبوع، چراغهای راهنما و آینههای برقی وجود دارند.
شرکت موردبحث همچنین تغییراتی در سیستمهای مدیریت گرما، نرمافزار، ترمز و سوخترسانی اعمال کرده است. به این لیست باید سیستم اگزوز جدید را نیز اضافه کرد که استانداردهای لازم را پاس میکند. بسته به زاویه بال عقب خودرو، حداکثر سرعت آئودی R8 GT2 XGT شرکت ABT به 310 کیلومتر در ساعت میرسد. خودروی یاد شده در 4 رنگ استاندارد عرضه خواهد شد اما امکان انتخاب رنگهای دیگر نیز وجود دارد. رینگهای 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب به همراه لاستیکهای پیرلی پی زیرو تروفئو R و باک سوخت 83 لیتری جزو دیگر ویژگیهای هیولای جدید ABT هستند. برای خرید این خودرو باید حدود 652 هزار دلار هزینه کرد.
شایان ذکر است ABT تنها یک تیونر برای آئودی محسوب نمیشود و از سال 2000 تاکنون در بیش از 300 مسابقه DTM حضور داشته است. این شرکت پیروزیهای متنوعی به دست آورده و در کارنامه خود بیش از 250 پودیوم را ثبت کرده است. ABT در سال 2024 با آئودی و ردبول جهت حضور با دو دستگاه R8 LMS GT3 evo II در مسابقات DTM همکاری خواهد کرد.