آئودی RS Q8 منصوری؛ شاسی‌بلندی که لامبورگینی اوروس را شرمنده می‌کند!

سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1404 - 11:41
مطالعه 4 دقیقه
Audi-RS-Q8-Mansory-12
منصوری با تیونینگ آئودی RS Q8، شاسی‌بلندی با 1000 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن ‌متر گشتاور خلق کرده که حتی از لامبورگینی اوروس SE هم قدرتمندتر است.
تبلیغات

نسخه به‌روزر شدۀ RS Q8 که سال گذشته معرفی شد، عنوان قدرتمندترین مدل بنزینی تاریخ آئودی اسپرت را به خود اختصاص داد. نسخه پرفورمنس این شاسی‌بلند با 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن ‌متر گشتاور، رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند نوربرگ‌رینگ را هم از پورشه کاین ربود؛ اما منصوری، تیونر آلمانی معروف، این اعداد را کافی ندانسته و RS Q8 را به سطحی دیوانه‌وار ارتقا داده است. نسخه منصوری RS Q8 حالا 1000 اسب ‌بخار قدرت و 1250 نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند که 360 اسب بخار و 400 نیوتن متر بیشتر از مدل استاندارد است! این اعداد نه‌تنها از پروژه قبلی منصوری روی RS Q8 با 780 اسب بخار قدرت پیشی می‌گیرند، بلکه لامبورگینی اوروس SE با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی 800 اسب بخاری را هم پشت سر می‌گذارند.

برای دستیابی به این اعداد خیره‌کننده، منصوری دست به تغییرات گسترده‌ای در پیشرانه زده است که شامل استفاده از توربوشارژرهای ارتقاءیافته با توربین و کمپرسور بزرگ‌تر، تقویت یاتاقان‌ها، اصلاح سنسورهای فشار بوست، فیلتر هوای اسپرت، ارتقاء سیستم اگزوز و اینترکولرهای جدید می‌شود. منصوری هنوز شتاب و حداکثر سرعت این نسخه را اعلام نکرده اما با توجه به اینکه RS Q8 پرفورمنس و اوروس SE در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند، انتظار می‌رود نسخه منصوری سریع‌تر باشد. حداکثر سرعت RS Q8 استاندارد 305 کیلومتر بر ساعت و اوروس هیبریدی 312 کیلومتر بر ساعت است و بنابراین احتمالاً منصوری سقف سرعت را بازهم بالاتر برده است.

طراحی منصوری RS Q8، مانند همیشه، پر سروصدا و جنجالی است. بدنه به رنگ مشکی مات با تزئینات زرد، کیت بدنه تهاجمی و قطعات فیبر کربنی، ظاهری خشن و لوکس ایجاد کرده است. اگرچه این سبک ممکن است برای برخی بیش‌ازحد شلوغ به نظر برسد اما ترکیب مشکی و زرد برای طرفداران تیونینگ‌های جسورانه جذاب خواهد بود. در داخل کابین، تم زرد روشن در همه‌جا از کف‌پوش‌ها و روکش‌های چرم گرفته تا تزئینات داشبورد دیده می‌شود و قطعات فیبر کربن در کنسول مرکزی و فرمان هم ویژگی‌های داخلی را تکمیل کرده‌اند. این طراحی پرزرق‌وبرق، کابین RS Q8 را به یک فضای پارتی مانند تبدیل کرده که یا عاشقش می‌شوید یا از آن متنفر خواهید شد!

منصوری هنوز قیمت این نسخه را اعلام نکرده اما با توجه به تغییرات گسترده در پیشرانه، بدنه و کابین، انتظار می‌رود قیمتی نجومی داشته باشد. RS Q8 استاندارد پرفورمنس قیمتی حدود 130 هزار دلار دارد، بنابراین نسخه منصوری احتمالاً به محدوده 200 هزار دلار یا بیشتر نزدیک خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.