درگ قدبلندها: آکورا RDX، آئودی SQ5 و جنسیس GV70
فکر کردن به درگ شاسی بلندها شبیه این است که به فکر قرار دادن کیفهای زیاد در سوپرکارها بیفتید. البته که شما میتوانید این کار را انجام دهید اما خب ضرورتاً عملی منطقی نخواهد بود. شاسی بلندهای سریع زیادی در بازار حضور دارند و حتی برخی از آنها قدرت فراتر از 300 اسب بخار را نیز تولید میکنند؛ اما خب فاکتور وزن را نباید فراموش کرد.
امروز میخواهیم مسابقه درگ جنسیس GV70، آئودی SQ5 و آکورا RDX را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. همین اول قصه هم میتوانید عقب بودن آکورا از رقبا را ببینید چراکه این خودرو کمرمقترین پیشرانه را بین سه خودرو دارد. ما به دنبال پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربو بودیم که در حالت عادی قدرت 272 اسبی و گشتاور 380 نیوتون متری تولید میکند اما این RDX قویتر بوده و قدرت و گشتاور آن به 314 اسب بخار و 461 نیوتون متر رسیده است.
پیشرانههای SQ5 و GV60 دو سیلندر بیشتر از رقیب ژاپنی داشته و خب این به معنی حجم بیشتر هم خواهد بود. نیروگاه 3 لیتری آئودی خروجی 349 اسبی و گشتاور 500 نیوتون متری داشته اما نیروگاه بزرگتر جنسیس با حجم 3.5 لیتر حداکثر قدرت 375 اسب بخاری و گشتاور 530 نیوتون متری را ارائه میکند. البته باید به این نکته اشاره کرد که جنسیس با وزن 2019 کیلوگرمی سنگینترین خودروی درگ است.
آکورا وزن 1826 کیلوگرمی داشته درحالیکه وزن آئودی به حدود 1945 کیلوگرم میرسد. RDX همچنین ارزانترین خودروی این رقابت بوده و خب به نظر نمیرسد که خطر جدیای برای دو رقیب دیگر باشد. در اولین مسابقه شاهد استارت افتضاح SQ5 هستیم و در طرف مقابل GV70 پیش افتاده و نشان میدهد علیرغم وزن بالاتر هنوز هم سریع است. در مسابقه دوم آئودی استارت بهتری داشته اما هنوز هم نمیتواند در برابر جنسیس قد علم کند.
آکورا همانگونه که انتظار میرفت کندترین خودرو میباشد. در درگ سوم این SQ5 است که اوضاع را از ابتدا در دسترس گرفته و معکوسهای GV80 بجای سبک کردن دندهها سریعاً باعث عقب افتادن میشود. به نظر میرسد این یک واقعه کاملاً عجیب بوده و احتمالاً به خاطر خطای راننده رخ داده است. آخرین درگ نیز برنده این چالش را معرفی میکند و خب قطعاً این خودرو آکورا نیست. SQ5 عملکرد خوبی داشته اما نهایتاً باید گفت GV70 مانع بزرگی در سر راه این قدبلند آلمانی میباشد.