مرحلهٔ مقدماتی، گروه سدانهای الکتریکی، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین پورشه تایکان و تسلا مدل S
مجموع آراء: 1116
آراء تسلا: 518
آراء پورشه: 598
پیروز دوئل: پورشه تایکان با کسب 53 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
تسلا مدل S | پورشه تایکان |
پورشه تایکان | |
آئودی E-Tron GT | کارما GS-6 |
؟ | |
لوسید ایر | مرسدس بنز EQS |
؟ |
آئودی E-Tron GT
تاریخ معرفی: نمایشگاه مونیخ 2021
پلتفرم: J1 گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 572 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 8 سال یا 160 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی چشمگیر، کابین شیک و دوستدار محیطزیست، ارائهٔ نسخهٔ قدرتمند RS با شتاب فوقالعاده، سواری و هندلینگ مناسب، سیستم کاربردی احیای انرژی ترمزها
نقاط منفی: برد نسبتاً کوتاهی که توان رقابت با تسلا را ندارد، قیمت گران، فضای سر کم در صندلیهای عقب، فرمان بسیار سبک
چکیده: آئودی E-Tron GT خودروی الکتریکی اسپرت عالی و شیکی است ولی از تسلا مدل S گرانتر است و برد زیادی هم ندارد
کارما GS-6
تاریخ معرفی: فوریهٔ 2021
پلتفرم: E-Flex جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: 7.0 از 10
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 90 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 7 سال یا 130 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: موقعیت رانندگی اسپرت، حالت لانچ بسیار سرگرمکننده، طراحی جذابی که به یک کوروت چهاردر شبیه است و هیچگاه قدیمی نمیشود، خودرویی خاص که مشابه آن در خیابانها نیست، قیمت ارزانتر از قبل
نقاط منفی: کابین تنگ و خفه، صدای ناخوشایند پیشرانهٔ بنزینی، شتابی که در حد خودروهای تمام الکتریکی همقیمت نیست، صندوق بار بسیار کوچک
چکیده: GS-6 دیگر مثل فیسکر کارما خودروی پیشگامانه و نوآورانهای نیست اما هنوز هم یک سدان هیبریدی ژنراتوری چشمگیر و جذاب است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| آئودی E-Tron GT | کارما GS-6 |
قوای محرکه | دو موتوره الکتریکی | دو موتوره الکتریکی |
قدرت | 530 اسب بخار | 535 اسب بخار |
گشتاور | 640 نیوتن متر | 745 نیوتن متر |
ژنراتور بنزینی | ندارد | 1.3 لیتری I3 توربو |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.6 ثانیه | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.9 ثانیه | 12.6 ثانیه |
توقف از 96 | 35.3 متر | 32.0 متر |
شتاب جانبی | 0.92 جی | 0.96 جی |
حداکثر سرعت | 245 کیلومتر/ساعت | 200 کیلومتر/ساعت |
پیست Figure-8 | 24.5 ثانیه | 24.9 ثانیه |
باطری | 93.4 کیلووات ساعت | 24.6 کیلووات ساعت |
ظرفیت باک | ندارد | 38 لیتر |
مصرف انرژی | 25.5 کیلووات ساعت | 30.0 کیلووات ساعت |
مصرف سوخت | ندارد | 9.0 لیتر |
برد الکتریکی | 385 کیلومتر | 100 کیلومتر |
برد کلی | 385 کیلومتر | 530 کیلومتر |
وزن | 2310 کیلوگرم | 2310 کیلوگرم |
توزیع وزن | 49 به 51 جلو/عقب | 46 به 54 جلو/عقب |
طول | 4,989 میلیمتر | 5,064 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,898 میلیمتر | 3,160 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 340 لیتر | 170 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 4 نفر |
قیمت | 103,895 دلار | 85,700 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11106070