چشم اندازگروه بهمن

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی داخلی

دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

عکس دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوان‌پسند و سقف شیب‌دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی‌سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می‌خواهد با برند خاص خود کاملاً به‌گونه‌ای متفاوت رفتار نماید.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود می‌برد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مه‌شکن روی سپر و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده می‌شوند.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مدل‌های دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسل‌کننده رنج می‌بردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.

 

دیگنیتی پرستیژ

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می‌شود. در نهایت چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می‌گیرند.

آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرستیژ

با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه می‌شویم. سایر قسمت‌های کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلی‌فایر و کیلومتر شمار دیجیتالی می‌شود.

عکس داخل و داشبورد دیگنیتی پرستیژ

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو GDIموتور
یورو ۶bاستاندارد آلایندگی
۶ سرعته اتوماتیکگیربکس
۲۳۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰حداکثر قدرت موتور
۳۶۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰حداکثر گشتاور
مستقل مک فرسون/مستقل چند میله‌ای (مالتی لینک)تعلیق جلو/عقب
رینگ آلومینیومی ۲۴۵/۴۵R20رینگ و تایر
برقیفرمان
جلو و عقب دیسکی ABS+EBDترمز
۴۷۶۰*۱۸۷۵*۱۶۵۵ میلی‌مترطول*عرض*ارتفاع
۲۸۳۰ میلی‌مترفاصله بین دو محور
۱۸۰۰ کیلوگرموزن خالص
۷۰ لیترظرفیت باک سوخت
۷۸۰ (۱۴۲۰) لیترحجم صندوق (در صورت تا شدن صندلی‌ها)
سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسه‌های هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و توان ۱۵۰ وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۰ جهت به همراه گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت به همراه گرم‌کن، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در ۷ رنگ و…امکانات و تجهیزات

 

قیمت دیگینیتی پرستیز

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
دیگنیتیپرایم۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتیپرستیژ۱,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰---

رقبای دیگینیتی پرستیز

ازآنجایی‌که دیگنیتی در سگمنت کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد، بایستی منتظر رقابتی داغ بین این خودرو، فونیکس FX و چانگان Uni-T باشیم. طبق اعلام گروه بهمن، دیگنیتی پرستیژ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

 

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    فقط اون چهار تا اگزوزش😂😂
    یه موتور دو لیتری گذاشتن روش جو‌گیر شدن

    موافقم ۱۰۸
    مخالفم ۳۷
    1. Dian

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (305 ديدگاه)

      البته مرسدس هم رو c43 و cla45 که موتورشون ۲ لیتریه ۴ تا اگزوز گذاشته
      البته موتور ۴۰۰ اسبی بنز اصلا با این قابل مقایسه نیست…

      موافقم ۶۴
      مخالفم ۷
      1. هیچکس

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (117 ديدگاه)

        البته موتور این با موتور ۴۰۰ اسبی بنز قابل مقایسه نیست

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۴
    2. Avan

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      کاری به کیفیت و این جور چیزها ندارم ولی از نزدیک تو خیابان دیدمش،خودروی شیک و باابهتی است. بزرگتر و قشنگتر از عکس هاش هست

      موافقم ۷۹
      مخالفم ۴
  2. Regra loaded

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    باید جوری ماشین وارد بشه که اینا ارزون بشن و قسطی بدن به مردم بخرن ازشون
    این آشغال ها در این حد ان

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۲۴
    1. ناشناس

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون کلمه جوری رو خیلی غلیظ نوشتی با این غلظت تو ایران نمیشه بهتره خودت مهاجرت کنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Regra loaded

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    با پول دیگنتی پرایم در دبی میشه جیپ رانگلر ۲۰۲۰ با ۲۵۰۰۰هزار کیلومتر کار کرد خرید

    موافقم ۷۰
    مخالفم ۱۱
    1. محمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما برو دبی جیپ رانگلر بخر🙂

      موافقم ۴۹
      مخالفم ۴۹
      1. سلمان هدایت

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
  4. R

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (590 ديدگاه)

    شاسی بلند یعنی دو دیفرانسیل
    اینا فقط اداشو درمیارن

    موافقم ۶۶
    مخالفم ۱۸
    1. امیرمحمد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      آره واقعا
      شاسی بلند یا باید چهار چرخ متحرک باشه یا دو دیفرانسیل
      اگه این کار رو نکنی یعنی در حق ماشین و مردم ظلم کردی

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
      1. مدافع خودروی وارداتی

        ۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چهار چرخ محرک درست تره

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۴
  5. Alan.r

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چهارتا اگزوز گذاشتن یکی ندونه فکر می‌کنه موتورش V12 هستش😂😂😂

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۱۸
  6. elman

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    انقد خوبه باید با رکورد های تاپ فیول مقایسش کنیم 😂

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۹
  7. - A M I R -

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (725 ديدگاه)

    زیاد شنیدم این تیتر (قوی ترین خودروی داخلی) رو برای دیگنیتی و هربار افسوس خوردم، افتخار خودروسازی داخلی شده یک ماشین چینی که مهندسین و استعداد های ایرانی نه نقشی در طراحیش داشتن و نه حتی مشارکتی در دولوپ انجین و شاسیش. متاسفانه امثال این تیتر رو در عرصه های دیگه ای جز خودروسازی هم میبینیم.
    سطح خودروهای نمایشگاه هم انقدر سطح و حقیرانه است که حتی رغبت نمیکنم به صورت آنلاین اخبارش رو دنبال کنم، یه موقعی بالای ۲-۳ ساعت فقط تو راه بودم تا برسم به نمایشگاه!

    موافقم ۶۷
    مخالفم ۹
  8. مصطفی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    ظاهراً نویسنده مطلب خیلی به شرکت بهمن موتور ارادت دارد و زیادی دارد مطالب را هایلایت میکند. این موتور که طراحی جنرال موتورز است اولین بار در ایران و خود چین توسط شرکت سایک بر روی محصول ام جی جی اس استفاده شد که یک موتور توربو شارژ می باشد.
    حالا چرا این دوستان سعی دارند دیگینیتی را که حتی دو دفرانسیل هم نیست قویترین خودرو در ایران معرفی کنند نمی دانم. شاید فکر میکنند این موتور را خودشان طراحی کردند و دارند روی یک خودرو به اصطلاح ملی استفاده می کنند!!!
    الله علم

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲
  9. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    رنگش چیه
    قرمز گوجه ایی
    روناسی
    یا به قول جرمی کلارکسون قهوه ایی . خخخخ
    ولی من حتما مدل پرستیز همین رنگ یا سربی رو انشالله میخرم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  10. Mohsen

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من رفتم نمایشگاه اصلا مال نبود نصف بیشتر ماشیناش الان تو خیابوناس ۴تا ماشین آوردن اسمشو گذاشتن نمایشگاه.الکی پانشید اینهمه راه برید اونجا فقط وقتتونو تلف کردید.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  11. رامتین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    بنظرم کراس اور کوچک اگر مدنظر باشه بهتره تک دف باشه. نباید اینطور فکر کنید که دو دف بودن مزیته همیشه. درین مورد خیلی میشه بحث کرد!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  12. پدرام

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    داخلی ؟؟

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  13. مهدی22

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو بازه میان مدت، خیلی علاقه دارم بخرمش حداقل ظاهرش حالمو خوب میکنه
    ایشالا بتونم خرید کنم.
    هیچ وقت درک نکردم چرا ما نباید تو بازه جوونی و تاپ تایم عمرمون ماشین خوب تجربه کنیم!! مگه ما چی کم داریم از جوونای این همه کشور دورمون… افسوس…
    ما که تفریح دیگه ای جز چینی سواری نداریم
    لااقل این مدلشو سوارشیم

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
  14. Lione

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    قوی ترین ماشین مونتاژی البته چون با هیچ منطقی ماشینی که فقط لاستیکاش ایرانیه رو نمیشه ایرانی دونست

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  15. علی

    ۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خیلی مسخره و مضحکه که این همه ماشین شاسی بلند چینی توی ایران هست ولی هیچکدومشون دو دیفرانسیل که شاخصه اصلی و لازمه این قبیل ماشینهاست، نیستن. همه از دم تک دیفرانسیل هستن و اصولا هیچ فرقی با ماشین سواری ندارن و فقط برای دلبری بعضی مردم ناآگاه و جوگیر ایران ساخته و عرضه میشن.
    دوستان باور کنید بسیاری از مردم واقعا نمیدونن ماشینی که سوارن دو دیفرنسیل هست یا تک!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
    1. مهیار

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من کاری به دیگنیتی ندارم خودمم ندارمش ولی ما شاسی بلند چینی توی ایران نداریم داداش اینایی که شما میگی کراس‌اوره نه شاسی بلند شاسی میشه لندکروز ولی توی ایران هر ماشینی که بیست سانت ارتفاع داشته باشه ملت میگن شاسی بلند. ماشین کراس اور شهری که اصلا واسه آفرود ساخته نشده دلیلی نداره دو دیفرانسیل باشه حالا بعضی برندا واسه انتقال قدرت بهتر ممکنه روی کراس اور خودشون اینو بذارن اما این چیزی نیست که روی کراس اور حیاتی و واجب باشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close