چشم اندازگروه بهمن

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی داخلی

خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حالا در گیرودار بحث‌ها درباره قیمت بسیار بالای لوازم یدکی این خودرو، بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوان‌پسند و سقف شیب‌دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می‌خواهد با برند خاص خود کاملاً به‌گونه‌ای متفاوت رفتار نماید.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود می‌برد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر آن و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز آن دیده خواهند شد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مدل‌های دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسل‌کننده رنج می‌بردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.

دیگنیتی پرستیژ

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می‌شود. در نهایت چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می‌گیرند.

آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرستیژ

علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلی‌فایر و کیلومتر شمار دیجیتالی می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ

احتمال می‌رود سیستم‌های ایمنی بیشتری چون ایربگ های پرده‌ای، کروز کنترل تطبیقی و ترمز خودکار همراه با سیستم کمک‌راننده ADAS در این نسخه به کار گرفته شوند.

قیمت و رقبای دیگینیتی پرستیز

درحالی‌که گران‌ترین نسخه از دانگ فنگ iX5 حدود ۲۲ هزار دلار قیمت دارد، دیگنیتی پرایم با قیمت کارخانه ۷۹۵ میلیون تومان و به‌صورت ثبت نامی با عرضه بسیار محدود در دسترس است. البته شیوه عرضه آن توسط بهمن موتور باعث شده تا قیمت این خودرو در بازار آزاد بالاتر از یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان باشد. به نظر می‌رسد که قیمت رسمی و شرکتی دیگنیتی پرستیژ هم نزدیک یک میلیارد تومان اعلام شود. زمان عرضه این خودرو نیز ابتدای سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

در حال حاضر این خودرو تنها کراس‌اوور کوپه در این کلاس در بازار ایران است و البته ازنظر قیمتی می‌تواند به مصاف رقبایی چونKMC K7 و فونیکس تیگو ۷ پرو برود.

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به نظرم چینی ها فقط برای کسی که سانتافه داره ولی دوست داره با یه ماشین دیگه مثل سانتافه رفت و آمد کنه خوب هستن نه کسی که پولهاشو جمع کرده و میخواد یه ماشین برای استفاده روزمره و زندگی بخره و هر روز کلی اینور و اونور بره .
    واسه کسی خوبه که هَشتِش گرو نُهِش نیست.

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۳۱
    1. مردیم از خوشی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (415 ديدگاه)

      چی گفتی ؟!
      اینجا ایرانه ! فقط چینی هست
      برا کسی که سانتافه داره ؟ مدل چند ؟ بلاخره درسته چینی ها در اون حد نیستند ولی بلاخره اون ها هم پیشرفت کردند و چون مدل ها روز کره ای در بازار نیستند چندان هم حرفتون درست نیست

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۲۳
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (163 ديدگاه)

        مردیم از خوشی باشه میگم تسلا بخره تو عشق کنی😂😂😂 فقط نمیر از خوشی من دوست دارم😂😂

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۲۷
        1. مردیم از خوشی

          ۲۶ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (415 ديدگاه)

          اونا که اینا لایک میکنید ! چی پیش خودتون فکر میکنید ؟ الان بحث تسلا بود

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۶
    2. Danial

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (445 ديدگاه)

      ینی کسایی که ۸شون گرو ۹شون هست ماشینا بالای یک میلیارد سوار میشن بابا دمشون گرم کاش مام ۸ و ۹مون ضرب و تقسیم بشه پس ما که پراید داریم دیگه خیلی له و داغونیم که خخخخخ اینو میخرن ملت چون دیگه ماشین بهتری تو ایران نیست به نظرت اگر همون سانتافه جدید وجود داشت تو کشور کسی سراغ اینا میرفت خب نه نمیرفت همونطور که ۵ سال پیش ماشین چینی وارد نمیشد چون بازار دست ماشین درست حسابیا بود خب الانم اگر همون وضعیت بود اسن ما نقد و بررسی همین زپرتی رو نمیدیدیم تو سایت پدال بزارن.

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
    3. مهدی

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودت فهمیدی چی گفتی

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
  2. Arshia m3csl

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جولیتا با این پول از دیگینتی خیلی بهتره زیبا تره و قدرت بهتری داره و اصالت داره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳۸
    1. پارسا عشق ماشین

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      😑

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴
      1. جناب ایکس

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        😂

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    2. SS

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (518 ديدگاه)

      در اینکه جولیتا بهتره که شکی نیست
      ولی یه نگاهی هم به قیمت قطعات و مشکلاتش بندازید
      کسی که چینی میخره “امیدوار هست” چنین مشکلاتی در خودروی صفر نداشته باشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
    3. بهرامی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      با اینکه از بچگی عاشق آلفارومئو بودم ولی حاضر نیستم جولیتا بخرم حتی در زمانی که به شکل صفر وارد کشور شد ارزش خرید نداشت. الان که دیگه یه لگن واقعیه.
      فقط موتور این دیگنیتی کل جولیتا رو می ارزه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  3. مهدی

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    چه عجب

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  4. Farzad

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2411 ديدگاه)

    پرستیژ ، چه اسم با مسمایی داره لامصب 😂

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۵
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      اونم ایرانی ها واسه پز دادن جوری پرستیژ رو تلفظ میکنن که امریکایی و انگلیسی و اروپاییش تلفظ نمیکنه😂😂 همچین از ته حلق و گلو بگن پرستیژ دارم که امعاء و احشاء شون مشخص بشه😂

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۱۱
      1. ممد هلکت سوار

        ۲۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (241 ديدگاه)

        از ریشه میخوان ثابت کنن پرستیژ دارن

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
      2. Muty

        ۲۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        از دست تو نِوید 🙂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  5. ممد ژانگولر

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    هر کی نخره 😎

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۶
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6394 ديدگاه)

    دردآور امروزِ بازار ما این چینی‌ها نیستند !

    دردآور خاطراتیست که نوشخوار میکنیم از سال‌هایی که مثل آب خوردن ۸ و ۶ سیلندرها خیابان‌ها را نورانی میکردند !
    سال‌هایی که صبح با انگیزه از خواب بیدار میشدیم!
    زمانی که دست و دلمان میرفت سمت تلفن تا حال دوستان را بپرسیم و بگوییم فلان ماشین اومد راستی خبر داری و … !
    هنوز یادم نمیره وقتی که مازراتی‌ها آمدند به عباس‌آباد و صدای نعره‌ی اگزوزشان لبخند به لب همه از پیر و جوان می‌آورد چه دارا چه ندارا !

    نمیدانم بگویم دیگر تمام شد آن روزگارانِ نزدیک یا اینکه میشه هنوز هم امیدی به بهبودی شرایط داشت( دنیای تاریک ایران ) !

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۲۱
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (525 ديدگاه)

      هست…
      و در عین حال نیست!
      یکم چ.رت شد ولی خب واقعیته
      دست به دست هم بدیم میشه به فکر خودمون باشیم نمیشه!
      جالبی اینه که سگ قبلا تک بودن الان گروهی شدن! سگ متحد شد ما هنوز نشدیم😐

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۸
    2. Avan

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      الان اینقدر ژنهای خوب و رانتخورها روی اعصاب ملت راه میرن که هر وقت کسی یه مازراتی یا بنز و … می بینه،هفت جد طرف رو می شوره می‌زاره روی بند!!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  7. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (976 ديدگاه)

    پرستیژ !!!!!!
    قوی ترین خودروی داخل !!!!!!!
    بابا رقیب قدر M5 CS نکشیمون

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۸
    1. سامورایی | 武士

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      اسمت اسم هواپیماس!!

      تو الان باید اون بالا بغاشی نه این پایین

      ولی حق گفتی

      در جاب چنین خودروی باید گفت زارت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. Arsalan

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان سلام،من خودم واقعا طرفدار هیچ کمپانی یا اصلا کشوری نیستم اما دوستان یجوری صحبت میکنن که انگار یا در یک جای دیگه ای زندگی میکنن یا اصلا از اخبار خودرو درکشور کسی خبر نداره،خب بزرگان همه میدونیم چینی ها متاسفانه قیمتشون نزدیک شده به بعضی از کره ای ها و ژاپنی ها و آلمانی های قدیمی،اما خب دوستان یکم بیشتر فک کنیم اگر یک درصد اون ماشین خراب شد آیا خدمات پس از فروش مناسبی داره،والا همه میدونن چقدر یه ایتالیایی میتونه جذاب باشه اما کی توی این گورستان ماشین باز ها شجاعت خریدش رو داره؟
    از صمیم قلب آرزو روزی رو دارم که همه بتونن ماشینی که دوستش دارن رو سوار شن،ما همه لیاقتش رو داریم.

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (72 ديدگاه)

      دقیقا به نظرم بخش خودروی ایرانی رو ببندن که اینقدر دعوا نکنن ملت

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
  9. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    رو کاغذ ماشین جذابیه ، ولی یکم بگذره ببینیم میتونه مثل اندک چینی های بازار ( مثلا جک اس ۵ فیس قدیم ) نسبتا قابل اعتماد باشه یا نه ، اگر از این نظر و موضوع خدمات و قطعات هم تامین باشه ، گزینه خوبیه به عنوان یه ماشین صفر و شرایطی ( تاکید میکنم که منظورم خودروهای صفرن چون شرایطین ) در رده قیمتی که رقبای صفرش پژو ۲۰۰۸ و سی ۳ هستن ، در کل بد نیست ولی مشکل اصلی همون قضیه اعتماده و خدمات

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  10. پدرام

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    داخلی رو خوب اومدی 🙂

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. محمد

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اول فکر کردم مال سایپا یا ایران خودروه با خودم گفتم چه عجب یه ماشین خوب دیدیم از شرکت های اشغال ساز ولی کاملا اشتباه میکردم 🤣🤣

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  11. net

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1743 ديدگاه)

    خط سفید نازک اطراف شیشه دربها که سرتاسر به یک اندازه هست خوبه.لوله اگزوز دایره ای خاکستری خوبه، دوتا لوله اگزوز دایره ای کافی بود نه ۴ تا اگزوز.سقف شیشه عقب که مثل کراس اور لامبورگینی کوتاه شده بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۱
  12. mm-yarlou

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    لکسوس nxباید جلوت سجده کنه ای بلند مرتبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  13. افشار

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (391 ديدگاه)

    پرستیژ🤦🤦🤦🤦

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  14. کوروش

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام علیکم ،
    چقدر قدر و منزلت ایرانی ها پائین اومده که خودروی درجه ۲ دانگ فنگ چینی مونتاژ بهمن موتورز (کروز) با موتور۲۰۰۰توربو ، با استهلاک بالا و پردردسر ، تحت لیسانس فیات ایتالیا و گیربکس AT هیوندایی پاورتک کره جنوبی ؛ بعنوان قوی ترین خودروی داخلی ، دست پیدا کرده است !!!!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  15. جناب ایکس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ماشین خوش تیپی و با پرستیژیه،🤣🤣🤣، ولی در حد و قیمت خودش🤣🤣🤣
    تو خیابون که میبینش با بقیه چینیا فرق داره و بهتر از نظر تیپ و ظاهر، ولی خب معلومه دربرابر خودرو های روز مالی نی

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  16. M.Kkarimi

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (659 ديدگاه)

    (( بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که آن را تبدیل/// به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد./// ))

    همین یه خط کافیه تا بغض هر ماشین باز و ایرانیی بترکه !!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. جناب ایکس

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      البته خیلی ماشین های دیگه تو کشور وجود دارن که خوبن ولی جدید نیستن. مثلا آدم نمیدونه با وجود اون ۴۵۸ پلاک ملی دلش خوش باشه یا حرص اقا زاده ها رو بخوره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  17. هاتف

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اگه به دوستان بر نمیخوره خروجی موتور دو لیترش اندازه دولیتر لکسس و کادیلاکه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  18. پارسا

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ۲۳۰ اسب برای ماشین های داخلی پیشرفت حساب میشه البته در صورتی که قیمتش نرسه به سانتافه صفر ، میری بخریش بهت میگن دیگنیتی معمولی دارن ۱.۲۰۰ میخرن اینو به شما لطف میکنیم ۱.۶۰۰ میدیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  19. علی اکبر

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه اسباب بازی بیش نیست این اعداد و ارقام هم فیکه سر چرخ نصف هم نمیده

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  20. ARMAN

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خرید ماشین چینی بالای ۸۰۰ تومن اصلا عقلانی نیست.
    حالا هر چی می خواد داشته باشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  21. فرید

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یاد گوشی های پرستیژ افتادم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  22. اصغر

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه دو دف رو وارد میکردن میارزیدواسه ماشینه شاسی تک دف خریدن کار احمقانه ایه کافیه ی جوب بیوفتی

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  23. Amir

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدی ی میلیارد بدیم ماشین چینی سوار شیم؟😐
    هعی خدا

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  24. علی اسدنیا دکترای جامعه شناسی اقتصادوتوسعه

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هوالخالق قادرمتعال ‌‌؛
    خودشیرین کننده های خودروها،افزایش دهندگان نجومی قیمت ماشین ها وبی اعتمادکنندگان مردم به فکرآیندهٔ پسابر جام باشند.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  25. آریامنش

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    کشور فروخته شد به چینی ها ، به شخصه ترجیح میدهم مثل عصر حجر زندگی کنم تا چنین خفت و خواری رو تحمل کنم که هم کشورم رو به چینی بدم هم پول زبان بسته را صرف محصولات بنجل چینی به قیمت لکسوس کنم .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  26. ZER0

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا حتی پیش پا افتاده ترین چیزها در دنیای امروز رو برای مردم ایران تبدیل به یه کالای لوکس و آرزوی دور از دسترس کردن،آخه این خودرو بی ارزش پیش پا افتاده تو کشورهای دیگه چیه که ما بخاطرش باید مجبور باشیم میلیاردی هزینه کنیم!یه کارمند یا کارگر چند سال باید هیچی نخوره و نپوشه تا بتونه همچین چیزی بگیره آخه مگه این چیه دیگه؟چیزی که همه جای دنیا به راحتی در دسترس مردمه چرا برای مردم ایران باید ناممکن باشه؟!!
    کشور فقیری هم که نیست ایران یه کشور ابرثروتمنده منتها ثروتش برای شماست و فقرش برای مردم.بی کفایت تر و بی شرافت تر از شما تاریخ این کشور به خودش ندیده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  27. علی

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    خودرویی زیبا با قدرت موتور قابل توجه

    و اپشنهای کافی نسبت به قیمت بسیار عالی است اما تو این رده قیمتی میتونید یه راو ۴ بخرید که اونم با خودتونه اینو میخواید یا راو ۴

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  28. p1a3r8s8a

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی بد قیافس مخصوصا از جلو

    موافقم ۰
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا