در ایران، اینرودز یکی از معدود خودروهای کلاس ون با قابلیت حمل بار است. محصول بهمن موتور، قیمت اقتصادی و پیشرانهی کممصرف دارد.
بازار کشور ما برخلاف بسیاری از مناطق جهان، توجه چندانی به ونهای بزرگ و اندازه متوسط ندارد. اگر به ترکیه یا نواحی مختلف اروپا سوار کنید، متوجه خواهید شد که انواع ون، بسیار پرفروشتر از وانتها هستند. خصوصا برای حمل بار و جابهجایی لوازم در سطح شهر، مزیتهایی پرشماری برای ون نسبت به وانت وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
طراحی ون اینرودز بهمن موتور
ون اینرودز بهمن موتور براساس دانگ فنگ C35 مونتاژ میشود. از نظر ظاهری، میتوان این مدل را در کلاس ون، متعادل و عامهپسند توصیف کرد. اینرودز با طول ۴۵۰۰ عرض ۱۶۸۰ و ارتفاع سقف ۲۰۰۰ میلیمتر، همراه فاصله محورهای ۳۰۵۰ میلیمتر تولید میشود. طرفین بدنه، دو در کشویی نصب شده است تا جابهجای بار برای استفادهکنندگان اینرودز بهبود یابد. درب پنجم پشت خودرو هم، با ارتفاع بسیار خوب به سمت بالا باز میشود. اینرودز بهمن موتور، ۵ هزار لیتر فضای بار مفید از کف تا سقف بدنه فراهم میکند.
اینرودز خودروی کار است و طبیعتا فاقد داشبورد لوکس و صندلی چرم عرضه میشود. ترمز دستی اهرمی و استارت با کلید، دیگر موارد موجود در کابین هستند. اینرودز کولر و بخاری دارد که البته باتوجه به پیشرانهی ضعیف، عملکرد عالی در تابستانهای ایران ندارد. نصب نمایشگر لمسی و دوربین پارک برای دید عقب، نکات مثبت در اینرودز بهمن موتور هستند.
پیشرانه و مشخصات ون اینرودز بهمن موتور
اینرودز بهمن موتور همراه پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیبعی تولید میشود تا قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر تولید کند. بهمن موتور اینرودز، فقط با سیستم دیفرانسیل عقب و جعبهدندهی دستی ۵ سرعته تولید میشود.
این خودرو، میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. زمان لازم برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ون بهمن موتور اعلام نشده است اما با توجه به وزن خالص ۱۲۸۵ کیلوگرمی خودرو، احتمالا در حالت بیبار میتواند ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.
افزایش قیمت ون بهمن اینرودز
شرکت بهمن موتور به تازگی قیمت ون محبوب اینرودز را با ۱۶۰ میلیون تومان افزایش داده و به ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان رسانده است. درحالیکه هزینه این خودرو به صورت نقدی در بازار، ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان بیشتر نیست، احتمالا قیمت جدید صرفا برای فروش اقساطی اینرودز، مورد توجه خریداران قرار گیرد.
وضعیت قیمت | مبلغ (تومان) |
---|---|
قیمت قبلی کارخانه | ۹۶۷,۰۰۰,۰۰۰ |
افزایش قیمت | ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰+ |
قیمت جدید کارخانه | ۱,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
قیمت در بازار | ۸۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ |
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴همینجوری کسی نمیخرید بعد بهمن موتور گرانترش کرده ،😳مگه داریم.😂😂😂
احسان پاکیاری
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بله داریم منطقی به غیر از پول کندن از مردم دراین مملکت وجود ندارد توسط خودرو سازان
فاتح
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴فعلآ که اونیکه داره رومردم حکمرانی میکنه یه مشت ازخدابیخبر دلال که هیچ رحم و مروتی درونشون نیس ،خودروسازای بی مروت هم ازاین قماشند، مافیای قدرتمندی که هیچکس حریفشون نیس ،بارها رهبری بهشون تذکر داده انگار نه انگار، جالبه نه!!!
رضا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴من طرفداری از کسی نمیکنم ولی دقیقا در ایران مافیای فساد اقتصادی زیاد هست و گوششون نه به رهبر و نه به هیچکس نیست
علی شکیبا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴بزرگان و نیاکان ما سفرش کردهاند
سزای گران فروش نخریدن است
صباجان
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ ظلمی و ظالمی پایدارنیست
میلان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مطمئن باشید فروش امسال اینرودز دو یا سه برابر میشه . طبیعی که تو ایران هرچی گرونتر بشه مردم بیشتر هجوم میارن واسه خرید
وانت مزدا دوکابین سال ۸۷ فقط ۱۴ میلیون بود . فروش عادی بود . تو اون سال ۱۸ میلیون اعلام کردن و تو ۲ هفته به اندازه ۲ سال فروش کرد و به ثبتنامی کشیده شد تا اینکه جلوی گرونی گرفتن و بازم فروش کم شد
روح الله
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آشغالهای چینی را در کشور مونتاژ می کنند و به ریش خلق الله می چسبانند لعنت خدا بر شما که ارزش ملت ایران را به صفر رساندید
بزرگمهر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشین چینی به خوبی ژاپنی و آلمانی نیستند، اما آشغال هم نیستند و بهتر از ارابه های مرگ خودروسازان داخلی هستند. مشکل قیمتهاست که ۳ الی ۴ برابر در ایران عرضه میشود. اینرودز ۳۰۰ میلیونی را بالای ۱ میلیارد عرضه میکنند. برای همین مدلهای ۱۴۰۰ هم روی دستشان مانده.
مسعود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با این جثه زور وانت پراید ازش بیشتره ۱۰۴ اسب شد قدرت برای ماشین باری
نیما
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ملت همیشه در صحنه ببنید چه استقبالی بکننند ، هرچه گرون تر استقبال بیشتر ، ما ملتی هستیم متفاوت از کل ملتهای دنیا ، طرح مادران ، فرزند آوری رو هم از شرایطش بذارید مردم بیشتر استقبال می کنند.
محمود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خودرو رو گرون میکنن و خودشون از خودشون خرید میکنن یهو یک هیجان خرید کاذب و بازار گرمی و تبلیغ دروغ و فریب و دغل راه میفته و ایرانی قول میخوره و میاد تو میدان. به همین سادگی …
فاتح
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مافیای خودرو توی ایران بقدری قدرتمنده که حتی اجازه نمیده ما خودمون خودرو بسازیم، مگه طرح خودروی هیبریدی از یه جوان ایرانی نبود؟ مگه یه عده جوان خودرویی بمراتب با کیفیت تراز سمند نساخت که بگفته خودشون نماینده شرکت سیتروئن سوله اونارو پلمب کرد ،مگه خودرو باسوخت آبی یه جوان نساخت ،خب نمیزارند ،حمایت هم نمیشند، این مافیا بقدری قدرت داره که تهش میترسند ازشون.
اصغر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بازار رانتی که رقابتی وجود نداره میشه این
کوروش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه دلار بیست درصد ارزون نشده؟این دیگه چه مدلشه؟واقعا هیچ قانونی در اقتصاد ترکیدۀ ایران صادق نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی دلار ۵۰ تومن بود این ماشین ۹۰۰ میلیون فروخته شد
امیر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴لطف کن وقتی خبر نداری از چیزی حرف نزن.اونموقع قیمت کارخانه این ماشین حدود ۷۰۰ بود.
پاتریوت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴درسته میگن دیفرانسیلش خیلی زود داغ میکنه و به زوزه می افته؟
محمدرضام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه بدون واسگازین باشه یا واسگازین اون دستگاه بیشتراز۲۵هزار کیلومتر راه رفته باشه بله همینجوره که شما میگید..اگه واسگازین هر خودرویی به موقع تخلیه و تعویض بشه هیچ مشکلی نداره🙏
محمود
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴من 15ساله یه ال90دارم تا حالا واسگازینش عوض نشده
احمد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴در تاریخ بنویسید ازبس خودرو سازها پررو شدن ماشینی که کسی نمیخره و هیچ کارایی مفیدی نداره بجای حذف و کاهش قیمت .برعکس افزایش قیمت داره با وجود کاهش ۳۵درصدی دلار .ایک فقط تو ایران قابل مشاهده هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کامنت بالاتر جواب شما داده شد
قیمت ون بهمن موتور در تاریخ بنویسیم؟
رامین کریمی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام جناب اشتری عزیز . خدایی محصولات ایران خودرو و سایپا داغونن و ملت برا یه دنا پلاس اتومات یک و دویست سیصد پول میدن ولی اینو دیگه به قولی کجای دلمون بزاریم نه قدرتش نه گشتاورش به یه ون درست حسابی نمیخوره این مدل ونها واسه مسافر زدن یا کارخانجات که پرسنل دارن یا اشخاصی که دوست دارن وسایل داخلش بزارن برن مسافرت و کمپ حداقل باید گشتاور ۲۰۰ نیوتن به بالا داشته باشه که مجبور نشی تو سر بالایی دوستانتون را پیاده کنید. این ون بیشتر از ششصد ارزش خرید نداره با این مشخصات و اون دیفرانسیل وانت کارا که داغونه
محمدرضام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴تف به زاتِ بی زاتتون.یه مشت دزد برای ما شدن مسئول. دزدان دریایی کارائیب کاسبیشون اونجا خراب شده کوچ کردن اومدن تو این مملکت🤦♂️خدا نابودتون کنه که اصلا فکر جون و امنیت مردم نیستید فقط فکر جیب خودتون هستید.خودروهای بنجول و بیکیفیت میدید دست مردم با قیمتها خون پدران دیوثتون..خدا نسلتون منقرض کنه امیدوارم خداریشه ظلم بخشکونه..خدا مگذره از همه مسولین دزد.اگه خدا جای حق نشسته حق مردم از زیر ناخن خودتون و عزیزانتون تو آمریکا و کانادا واسترالیا هرجاهستن بکشه بیرون..هی بشینید بگید آه دل مردم ایران بود.👊👊👊👊
لیاقت مردم ایران خیلی بیشتراز اینهاست نه این حلبیها چُسَکی.
مهندس مکانیک
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ارزش ۸۰۰-۹۰۰ملیونی نداره مثل کل ماشینها در ایران
سید
۷ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه کسی گول این ترفندها را نمیخوره مردم فهمیدن کجا چه خبره.
Milad Moradi
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جون میده واسه کمپ. البت نهایت 500 میارزه.
ناصر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴قیمت همون ۵۰۰ تومان اول خوبه گران فروش باید چیزی ازش نخری دلار هم که امد پایین شما هم بکش پایین اگه دلار روی قیمت ها تاثیر داره
یکی از همین ملت گرفتار
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴برای سایپا و ایران ناسیونال فقط وقتی دلار گران میشه مهمه که افزایش قیمت بدن ولی وقتی قیمت دلار پایین میاد گویا خوابند…تا امسال میرسلیم و امثال اون تو خودرو سازی سهیم هستند نه کیفیت بالا میرود و نه قیمت پایین میاد…کسی که خودش تویوتا سوار میشود و به مردم پیشنهاد پراید میدهد…لعنت خدا بر شیادین