خودروهای چینیگروه بهمن

ون اینرودز بهمن موتور / دانگ فنگ C35؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت در ایران

شرکت بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱، یک مدل ون چینی را برای بازار ایران رونمایی کرد. این مدل، براساس دانگ فنگ C35 مونتاژ می‌شود.

دانگ فنگ در بازار ایران، با عرضه‌ی H30 کراس توسط ایران خودرو شناخته شد. بهمن موتور، مونتاژ چند مدل خودرو چینی مثل بسترن B30 از شرکت فاو (FAW) و هاوال H2 را سال‌ها قبل آغاز کرد و هم‌اکنون، دانگ فنگ iX5 را با نام دیگنیتی، پیش‌فروش می‌کند. علاوه‌بر مدل‌های خانوادگی، کامیون و کشنده‌‌های سنگین دانگ فنگ هم در جاده‌های ایران وجود دارند.

دانگ فنگ، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است. این مجموعه، سال ۱۹۶۸ تاسیس شده و تا امروز، عنوان مهم‌ترین سازنده‌ی کامیون و کشنده‌‌ی بازار چین را در اختیار داشته است. بخش کامیون‌سازی ولوو سوئد (Volvo Trucks) حدود ۴۵ درصد از سهام دانگ فنگ را در اختیار دارد و رنو تراکس فارانسه هم، با شرکت چینی همکاری دارد.

بهمن خودرو دیگنیتی

تیراژ تولید دانگ فنگ برای صنعت خودروسازی چین قابل توجه است و به عدد ۳/۵ میلیون دستگاه در سال می‌رسد؛ اما از نظر صادرات و نزدیکی به کیفیت مورد نیاز بازار جهانی، کمی پایین‌تر از برندهای مشهور مثل جیلی، چری، بی‌وای‌دی و هاوال و سایک موتورز (مالک MG) قرار دارد. بسیاری از محصولات نیسان، پژو، سیتروئن، رنو، هوندا و کیا، توسط دانگ فنگ در چین مونتاژ می‌شوند.

مدل‌های اختصاصی دانگ فنگ در بازار چینی، تنوع بسیار خوبی دارند. هاچبک‌های کوچک شهری، سدان‌های مختلف با ابعاد متفاوت و انواع شاسی‌بلند با برند دانگ فنگ تولید می‌شوند. چند مدل خودرو برقی هم با برند دانگ فنگ وجود دارند.

نمای اصلی ون اینرودز بهمن موتور

سری C در محصولات دانگ فنگ به خودروهای کلاس ون MPV اختصاص دارد. این مدل‌ها، با ابعاد و بدنه‌ی متنوع، علاوه‌بر چین در اندونزی و تایوان هم مونتاژ می‌شوند. ظاهر خودروهای کلاس C دانگ فنگ از سال ۲۰۰۹ تاکنون تغییر اساسی نداشته اما بهبود در پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و تمام برقی ارائه داده است. ون دانگ فنگ C در سه مدل C35 برای حمل بار، C36 برای ۸ مسافر و C37 برای ۱۲ مسافر ساخته می‌شود. همچنین C31، C32، C51 و C52 به شکل وانت (کامیونت) هم وجود دارند.

طراحی بدنه و ظاهر بیرونی بهمن موتور اینرودز / دانگ فنگ C35

الگوبرداری از فورد ترانزیت به وضوح در نمای اصلی اینرودز دیده می‌شود. جلوپنجره‌ی فلزی همراه خطوط افقی و چراغ‌های عمودی با حالت مثلثی در بالا، مهم‌ترین مشخصه‌ی دانگ فنگ C35 هستند. این خودرو در نمونه‌ی رونمایی شده توسط بهمن موتور، سپر تمام پلاستیک سیاه دارد؛ اما نمونه‌های ساخت چین با سپر فلزی هم‌رنگ بدنه نیز تولید می‌شوند.

بهمن موتور اینرودز دانگ فنگ
در نمای جانبی،شیشه‌ی بزرگ برای سرنشین جلو نصب شده است تا همراه با اندازه‌ی باریک ستون اصلی (A) دید مناسب برای راننده به اطراف فراهم شود. قاب پنجره‌های پشت کاملا بسته و آینه بغل پلاستیکی است. این خودرو ظاهرا، با رینگ‌های ۱۴ اینچ و تایرهای ۱۸۵ میلی‌متر تولید می‌شود.
در نمای پشت، دانگ فنگ C35 تفاوت‌های جزئی با ون‌های بازار جهانی مثل فورد ترانزیت دارد. چراغ‌های عمودی با کمی انحنا در پایین، سادگی قیمت عقب و نمای جانبی را بهبود می‌دهند. چند خط ساده هم برای حجم‌دهی به ورودی پشت کابین استفاده شده است. در مدل رونمایی شده توسط بهمن موتور، علاوه بر سپر عقب، ستون‌های انتهای بدنه نیز پلاستیک سیاه هستند.

بهمن موتور اینرودز دانگ فنگ
از نظر ظاهری، می‌توان دانگ فنگ C35 را خودرویی متعادل و عامه‌پسند در کلاس ون توصیف کرد. این مدل، با طول ۴۵۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۸۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۲۰۰۰ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۳۰۵۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

طراحی داخلی و نمای کابین بهمن موتور اینرودز / دانگ فنگ C35

با ورود به کابین اینرودز ، پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت استفاده شده برای فرمان و داشبورد، نمایان می‌شود. این خودرو مجهز به نمایشگر لمسی و دوربین پارک است اما هیچ دکمه‌ای برای کنترل تجهیزات، روی فرمان وجود ندارد. از دیدگاه نگارنده، کیفیت مواد استفاده شده برای داشبورد در تصاویر موجود از دانگ فنگ C35 مونتاژ چین، بسیار بهتر از اینرودز بهمن موتور به نظر می‌رسد که البته این موضوع، ممکن است به دلیل نوع عکاسی و ادیت باشد!

بهمن موتور اینرودز دانگ فنگ
ترمز دستی اهرمی و صندلی‌های ساده، دیگر موارد آزار دهنده برای دانگ فنگ C35 هستند. تمام مدل‌های این خودرو در بازار چین، استارت کلیدی دارند و نصب نمایشگر لمسی، یک آپشن سفارشی محسوب می‌شود. نسخه‌ی مونتاژ بهمن موتور، حتی باری تودری‌ها نیز، مواد پلاستیکی سخت و ارزان‌قیمت دارد.
طرفین بدنه، دو در کشویی نصب شده است تا جابه‌جای بار برای استفاده‌کنندگان اینرودز ساده باشد. در اصلی پشت خودرو هم، با ارتفاع بسیار خوب به سمت بالا باز می‌شود. دانگ فنگ C35 بهمن موتور، ۵ هزار لیتر فضای مفید از کف تا سقف بدنه فراهم می‌کند.
باتوجه به اینکه اینرودز، فاقد شیشه‌ی عقب است، نصب آینه در وسط شیشه‌ی جلو عجیب به نظر می‌رسد.

پیشرانه و تجهیزات فنی بهمن موتور اینرودز / دانگ فنگ C35

اینرودز بهمن موتور همراه پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر تنفس طبیبعی تولید می‌شود تا قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو در بازار چین، قوای محرک ضعیف‌تر، شامل بنزینی و دیزلی ۱/۲ لیتر هم دارد. دانگ فنگ C35 تمام برقی، ۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتارو تولید می‌کند. وزن قابل حمل برای این ون، ۷۲۵ کیلوگرم اعلام شده است.

نمای داشبورد ون اینرودز بهمن موتور
بهمن موتور اینرودز، فقط با سیستم دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته تولید می‌شود. این خودرو، میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. زمان لازم برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ون بهمن موتور اعلام نشده است اما با توجه به وزن خالص ۱۲۸۵ کیلوگرمی خودرو، احتمالا در حالت بی‌بار می‌تواند ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بهمن موتور اینرودز / دانگ فنگ C35

از کیفیت مواد داشبورد و قیمت نهایی اینرودز ، نمی‌توان انتظار آپشن‌های ویژه در موارد رفاهی و ایمنی داشت. این خودرو، فاقد گیربکس اتوماتیک است اما نمایشگر لمسی ۹ اینچ و دوربین پارک دارد که برای رانندگی با یک ون ۴/۵ متری، مفید خواهد بود.

نمای کابین ون اینرودز بهمن موتور
ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب مجهز به سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS، فرمان برقی، نمایشگر فشار باد تایرها TPMS، دو کیسه هوای برای سرنشینان جلو، چراغ‌های روشنایی روز و سیستم تهویه مطبوع، امکانات بهمن موتور اینرودز هستند.

قیمت بهمن موتور اینرودز/ دانگ فنگ C35 در ایران

شکی نیست که ون چینی مونتاژ بهمن موتور، ابعاد مناسب با امکانات ناخوشایند و ضعیف دارد. از سویی دیگر، قرار است اینرودز با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شود و یکی از ارزان‌ترین خودروهای مخصوص باربری در ایران باشد. این شرایط، باتوجه به قیمت پایین در مقایسه با وانت‌های کشورمان، نکته‌ی مثبت اینرودز است. هم‌اکنون در بازار آزاد، وانت زامیاد دیزلی حدود ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

نمای جانبی ون اینرودز بهمن موتور

برای افراد جویای کار و شرکت‌های فعال در زمینه‌ی حمل و نقل، هزینه‌ی خرید، مصرف سوخت و استهلاک خودرو، بیش از امکاناتی مثل گیربکس اتوماتیک، اهمیت دارد. هنوز مشخص نیست بهمن موتور اینرودز با موتور ۱۰۵ اسب بخار، تا چه میزان توانایی فنی دارد و پس از مدتی استفاده تحت فشار، هزینه‌ی تعمیرات یا لوازم یدکی آن چگونه خواهد بود.

 

نمای اصلی ون اینرودز بهمن موتور

روی کاغذ باتوجه به کمبود شدید خودروهای ون در ایران، مشکلی برای بازاریابی اینرودز بهمن موتور دیده نمی‌شود و این خودرو، حتی با پیشرانه‌ی ضعیف، قادر به جذب مشتری ایرانی خواهد بود. موفقیت یا شکست تجاری این محصول، تاثیر زیادی بر عرضه‌ی خودروهای ون در بازار غیررقابتی کشورمان خواهد داشت. شاید در آینده، اینرودز دوگانه سوز (CNG) هم توسط بهمن موتور عرضه شود؛ اما کارایی اولین مدل مونتاژ ایران، برای مصرف‌کننده اهمیت زیادی خواهد داشت.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    قیمتش نسبتا خیلی خوبه.با این رقم های فضایی که واسه هر مونتاژی یا تولد داخل از مردم بی‌حساب کتاب میگیرن

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۱۰
    1. Mad.z.Max

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1736 ديدگاه)

      از لحظه ارائه قیمت اولیه تا زمانی که واقعا دست مردم برسه، یه ۱ به اول قیمتش اضافه میشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۹
    2. ehsan.fa

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1571 ديدگاه)

      قیمتش خوبه؟؟؟؟ این لگن با کیفیت بالاتر تو چین ۸هزار دلار هست چجوری ۸ هزار دلار رو میدن ۵۰۰ میلیون؟!؟ چاقو رو صاف بکنی تو شکم خانم باردار که ۸ ماهه بارداره راحتتر از فروختن ماشین ۸ هزار دلاری به قیمت ۱۹ هزار دلار هست. چجوری دلشون میاد اینجوری بدبختمون بکنن

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۹
    3. Amard

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (448 ديدگاه)

      نمونه این خودرو تو چین حدودا پنجاه هزاریوان که با ارز ازاد حدود دویست میلیون در میاد بعد تازه شما میگی قیمتش خوبه اگه ایران‌خودرو موتور tu5 بزار روی یه ون باری پانصد میلیون قیمتش باش بازم میگی خوب

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  2. هاتف

    ۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    الان لشگر اساتید پراید سوار با شعار همیشگی “چینی آشغاله” تشریف میارن..

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۵۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (7169 ديدگاه)

      اینکه لشگر اساتید پراید سوار را گفتی ، میخواستی همان اول کار دست پیش بگیری تا مبادا کسی بگوید چینی آشغاله ، در حالی که کاملاً آشغاله !

      اما در مورد این خودرو و شرایط فعلی ایران ، بسیار خوش قیمته در حالی که همین قیمت بماند و در بازار به بالای ۷۰۰ میلیون نرسد !
      البته بعید میدونم گران شود ، چون کشور ما هیچگاه از این کلاس خودرویی استقبال نکرد !

      البته در این کلاس ، ظریب گشتاور موتور و گیربکس در دنده‌ی یک و دو مهم هست مثل وانت که اصلاً اسب بخار مِلاک نیست !!!

      همین که خودروی ساده‌ای هست ، ارزشمنده و میتونه به درد نان‌آور خانواده‌ و پدری باشد و حتی به درد اورگان‌های اداری و نظامی میخوره !

      امیدوارم روزی دوباره بازار خودرویی کشور ما زنده بشه و پُر بشه از برندهای مطرح و درجه یک تا کسی مثل ایشون نخواهد دست پیشی بگیرد جهت انکار کردن آشغال بودن چینی‌هایی که در ایران عرضه میشوند !!!

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۲۵
      1. Nima

        ۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1553 ديدگاه)

        شما که ادبى مینویسى ، لطفا روى املا هم کار کن .
        این ماشین آشغال نیس (هیچ محصولى آشغال نیس وقتى که با قیمتش قیاس بشه)
        جداى از اون شما فرض کن الان گمرک بازه . فورد ترانزیت کارگو میخواى بخرى براى کار . اون چیزى که جوابگو باشه ٣٠-۴٠ هزار دلار قیمتشه. به نظرت توان خرید چند درصد از کسایى هست که الان نیسان وانت یا مزدا یا … دارن؟
        مشکل خیلى بزرگتر از محدودیت واردات هست

        موافقم ۵۰
        مخالفم ۱۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (7169 ديدگاه)

          چشم معلم املاء !
          ادبی مینویسم ، شما مکزیکی بخون !
          دقیقاً هم آشغاله !
          با این تفاوت که در نبود کلانتر ، غورباقه هم هفتیرکش میشه !
          شما نگران قیمت بالاتر خوبان نباش ، نگران این باش که سد را بستن و قطره آب گِلی را میفروشند !

          موافقم ۲۲
          مخالفم ۵۲
        2. ایران فرانسه

          ۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          سلام بارها و بارها نوشتم اظهار نظر می بایست با دلیل و برهان و فاقد توهین و تحقیر باشه ولی متاسفانه بعضی از کاربران که از شرایط کشور انتقادهای به جایی دارند و انحصار بازار در دست چین را درست نمی دانند، لب به توهین به محصولات چین و غیر مستقیم توهین به دارندگان اونها می کنن و حتما دلشون خنک هم میشه .من خودم سالها پیش از مخالفان خودرو های چینی بودم ولی تا الان ۳ تا ماشین چینی استفاده کردم، ده سر و گردن از ماشین های از رده خارج داخلی بالاتر چندین پله از ماشین های غربی و ژاپنی و کره ای پایین تر ،بر اساس واقعیت بازار انحصاری ایران صحبت می کنیم نه بازار ابوظبی، آیا تا به حال کلیپی از شاهکارهای محصولات ایران خودرو و سایپا در خصوص خودروهای چینی دیده اید؟ آیا تا کنون در تصادفات اعلام شده بی کیفیتی خودروهای چینی( به جز کشنده هوو که اونم به دلیل دست بردن ایران خودرو دیزل در ظرفیت بارکشی اون بود) باعث تصادف شده؟ ون های دلیکا مال سال ۱۳۸۶ تا ۸۸ هستند چرا اکثرا هنوز دارند کار می کنن و به زعم دوستان متلاشی نشدن؟ اگر تو این تحریم‌های ظالمانه ( فارغ از مسبب ش) چین به ما ناوگان مترو، بی آرتی و حمل و نقل جاده ای و سواری و قطعات نمیداد الان چه اوضاعی حاکم بود؟ لابد عین هند روی سقف قطار نشسته بودیم ،مشکل ما عدم توانایی تعامل با دنیا است که اگر داشتیم چین هم در کنار سایرین و به نفع مصرف کننده ایرانی ،کالاها شو عرضه می کرد ببخشید طولانی شد

          موافقم ۴۲
          مخالفم ۱۲
      2. محمدرضا

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (579 ديدگاه)

        نوید ماشین خودت چیه؟

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (7169 ديدگاه)

          ماشینم یه فرغونِ سه پایه اوراقیه !

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۱
        2. دکتر استاپ

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (201 ديدگاه)

          منم همسن تو بودم از این سه چرخه ها داشتم
          ایشالا رفتی دبستان نمره هات بالارفت بابات برات دوچرخه میخره

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۳
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (7169 ديدگاه)

          مثل شما پول نداریم ، با یارانه زنده‌ایم !

          موافقم ۶
          مخالفم ۹
      3. مهردادکمال

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1128 ديدگاه)

        نوید جان خوب گفتی لایک

        موافقم ۴
        مخالفم ۷
    2. Hosein

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بازگشت شکوهمندانه و مقتدرانه فنر شمش را به سیستم تعلیق خودرو های داخلی تبریک عرض میکنم، به جون خودم هیچ کدومشون که گفتید این ماشین خوبه نمی دونستید تعلیق عقب این خودرو مثل پیکان فنر شمش هست. به زودی این ایده ناب به کارخانه های عظیم ایران خودرو و سایپا میرسه و به زودی شاهد تولید تارا و شاهین با فنر شمش عقب و ترمز های کاسه ای خواهیم بود،واقعا چی فکر کردین که به ۵۰۰ میلیون میگین ارزون این حداقل باید کروز کنترل تطبیقی داشته باشه تا این قیمت بیارزه با این قیافه🤒

      موافقم ۹
      مخالفم ۸
      1. SLR _ 722

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (44 ديدگاه)

        بنظرم نیاز نباشه تکنولوژی اینها به ما برسه چون فنر شمش همچنان در آریسان به قوت خود باقی هست

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. Nima

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1553 ديدگاه)

    او کاش نمونه کپى ترانزیت T350 رو حداقل بیارن
    اونا ٢-٢.٣ تن میتونن حمل کنن .
    و اى کاش موتور قریتر مثلا ٢٠٠ اسبى داشته باشن.
    خود ترانزیت هم موتورش ١٠٠-١٣٠ اسبه ولى دیزله! و به جاش گشتاور بسیار خوبى داره.
    دوام بهترى هم داره. به راحتى ۵٠٠ هزار تا کار میکنن موتوراى ترانزیت.
    واقعا اگر بوذن وجودشون نعمته توى ایران
    اما متاسفانه چینى میاد که رقیب T250 فورد به سختى هستن!

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
    1. Nima

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1553 ديدگاه)

      آقا نوید ، اون “عاقا” که نوشتى توهین بزرگى بود . شاید اگه معنیش رو میدونستى نمیگفتى ! (البته فکر نمیکنم بدونى!)
      به هر حال دیگه هیچ صحبتى باهات ندارم.

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
  4. Amard

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    این ام پی وی پنجاه هزار یوان معادل دلار ازاد دویست میلیون تقریبا قیمتش تو بازار چین اما چون بازار انحصاری ما شامل مهندسی ظالمانه اس ماشینهای چینی دو برابر حتی سه برابر قیمت به مردم میفروشند اما ما خودمون هم مقصریم که اعتراض نمیکنیم به این شرایط بد

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
  5. حسین

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    از نظر ایمنی میشه گفت خوبه(البته در عکس)ولی از نظر باربری ضعیف تشریف دارن و به پای نیسان آبی خودمون نمیرسه،و از نظر موتوری گند زدن،البته از بغل تصادف کنه همه بار داغون میشه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  6. میثم

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    ولوو مالک سهام دنگ فنگ هست یا دنگ فنگ مالک سهام ولوو

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. حسین

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (91 ديدگاه)

      بخاطر اینکه ولوو سرپا بمونه چند درصد از سهامشو به چینی ها فروخت البته سوئدی ها نمیزارن آشغال تولید کنن،بلکه به صورت مداوم خط تولیدو چک میکنن.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۶
      1. ناشناس

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        هشتاد و دو در صد سهام ولوو کارز که سواری تولید می‌کنه مال شرکت جیلی هست ولی ولوو تراکس که بخش کامیون ، اتوبوس و ماشین آلات ساختمانی هست شرکتی جداست که هشت و دو دهم سهام اون هم مال جیلی هست و این شرکت صاحب ماک و سهامدار خیلی از شرکتهای کامیون سازی بزرگ مثل رنو تراکس و دانگ فنگ و … هست.

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  7. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    تو بازار چین خیلی ارزونتر از این قیمت هست
    قدرتش هم که کمه
    ایمنیش هم خوب نیست
    کابین هم تعریف چندانی نداره

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  8. al-ml-kh

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اینجوری که راننده سرویس میشه بخواد یه وولوم کم و زیاد کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا