بنتلی

معرفی بنتلی بنتایگا اسپید جدید با پیشرانه V8 توئین توربو بجای W12

بنتلی بنتایگا اسپید جدید پیشرانهٔ W12 قبلی را کنار گذاشته و بجای آن از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

بنتلی پس از خداحافظی با موتور افسانه‌ای W12 خود که بیش از دو دهه زیر کاپوت محصولات مختلف این برند خودنمایی می‌کرد، سراغ پیشرانهٔ کوچک‌تر V8 رفته است. درنتیجه، نسخهٔ جدید بنتایگا اسپید هم حالا موتور ۶ لیتری W12 را کنار گذاشته و به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی قدرتمندی مجهز شده است. بنتایگا اسپید جدید با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، ۱۵ اسب بخار بیشتر از مدل W12 قبلی تولید می‌کند ولی گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری آن ۵۰ نیوتن متر کمتر از مدل قبلی است.

اگرچه این شاسی‌بلند در مقایسه با رقبایی مانند آستون‌مارتین DBX S، فراری پوروسانگوئه، دوج دورانگو هلکت، لامبورگینی اوروس SE و پورشه کاین توربو E-Hybrid که همگی عضو باشگاه ۷۰۰ اسب بخاری‌ها هستند، کمی عقب‌تر است اما پرفورمنس قابل‌توجهی دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه از مدل W12 سریع‌تر است. علاوه بر این، حداکثر سرعت خودرو هم با ۵ کیلومتر افزایش به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. یکی از دلایل این موضوع، کاهش وزن به ۲۴۶۵ کیلوگرم درنتیجهٔ حذف موتور سنگین W12 است که حدود ۴۳ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی است.

بنتلی برای افزایش چابکی، سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را به این مدل اضافه کرده است. ترمزهای کربن سرامیکی به‌صورت آپشن ارائه می‌شوند اما تنها درصورتی‌که خودرو با رینگ‌های عظیم ۲۳ اینچی اسپید سفارش داده شود. حالت رانندگی اسپرت نیز ارتقا یافته و کمک‌فنرها ۱۵ درصد سفت‌تر از بنتایگا V8 S شده‌اند. پاسخ‌دهی فرمان نیز تیزتر شده تا تجربه رانندگی جذاب‌تری ارائه دهد. بنتلی مدعی است که با وجود حذف W12، صدای موتور V8 همچنان رانندگان را مجذوب خواهد کرد. سیستم اگزوز اسپرت استاندارد، صدایی گیرا تولید می‌کند و برای علاقه‌مندان به صدای خشن‌تر، اگزوز تیتانیومی با چهار خروجی (به‌جای دو خروجی استاندارد) به‌صورت آپشن در دسترس است.

تغییرات ظاهری بنتایگا اسپید جزئی اما هدفمند هستند. علاوه بر رینگ‌های ۲۳ اینچی مذکور، چراغ‌های جلو و عقب تیره‌تر شده‌اند و امکان سفارش سقف مشکی براق یا مات هم وجود دارد. داخل کابین، تزئینات کرومی استاندارد می‌توانند با رنگ تیره جایگزین شوند تا حس اسپرت‌تر القا شود. روکش صندلی‌ها نیز با رنگ‌ها و طرح‌های دوخت جدید به‌روزرسانی شده‌اند. بنتلی اعلام کرده که به دلیل قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی، دوران موتورهای بنزینی خالص در این برند رو به پایان است. بنتایگا تنها مدل تمام بنزینی باقی‌مانده در سبد محصولات بنتلی است زیرا سایر مدل‌ها هیبریدی شده‌اند. به‌زودی، بنتلی اولین خودروی الکتریکی خود را هم در قالب یک شاسی‌بلند کوچک‌تر از بنتایگا معرفی خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. 🇩🇪هیتلر»

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بنظرم تا رولزرویس کالینال هست چرا باید اینو سوار شد؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 81
    1. Foad

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگر خود طرف بخواد رانندگی کنه قطعا بنتایگا
      اگر بر عکس کالینان .

      موافقم 43
      مخالفم 2
    2. net

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3910 ديدگاه)

      جالب نیست ماشین های لوکس اشرافی یا فوق لوکس رولز رویس و بنتلی کراس اور تولید کنند

      موافقم 6
      مخالفم 36
      1. ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6357 ديدگاه)

        نه

    3. مردیم از خوشی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1498 ديدگاه)

      بنتلی قیمتش نصف هست
      به نظر خیلی طراحی کابینه بهتر هست
      و محصولاتش اسپرت تر از رولزرویس هستند رانندگی هیجان انگیز تری دارند

      موافقم 33
      مخالفم 2
    4. جرمی کلارکسون

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1105 ديدگاه)

      رولز رویس یکی میخره که راننده شخصی داره و میخاد تو آرامش باشه
      بنتلی برای اونی که میخاد همراه راحتی از رانندگی و سرعت هم لذت ببره

      موافقم 27
      مخالفم 2
    5. علی Shelby

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (790 ديدگاه)

      رولزرویس فقط لوکسه
      ولی این اسپرت لوکسه
      رولزرویس بدرد اونایی میخوره که یه راننده شخصی دارن و هیچ لذت رانندگی نداره
      ولی این برا اونایی که میخوان خودشون برونن و لذت ببرن در حالی که ماشینشون زیبا و لوکسه

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. GENERAL CORVETTE

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (188 ديدگاه)

        رولز رویس کالینان و گوست رو هم میشه بدون راننده استفاده کرد
        لیموزین که نیستند

        موافقم 3
        مخالفم 2
    6. حمیدرضا حقی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خوب نسبت به اون ارزونتره و شیکتر هست و قابل درکه که همه دوستش نداشته باشن ولی مناسب خاص پسند هاست من که عاشقشم ولی اولویت بارولزرویس هست .

    7. Mohammad

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (298 ديدگاه)

      ببخشید روی کامنت شما بی دلیل ریپلی میکنم میخوام پیامم بیاد بالاتر )
      یعنی چی این کارا ؟ تا کعی افزایش حاشیه سود ؟ مسخره بازیه کاش نخرن تا بنتلی و بقیه شرکت ها این سیاست اشتباه رو بذارن کنار

  2. M

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    لوکس اسپرت جونم

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. net

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3910 ديدگاه)

      اشرافی اسپرت یا فوق لوکس اسپرت نه لوکس اسپرت. طراحی بیرونی طراحی داخلی ماشین اشرافی یا فوق لوکس کمی حالت اسپرت داشته باشه جالب نیست مثل طراحی داخلی و طراحی بیرونی این ماشین که کمی حالت اسپرت داره . این ماشین کراس اور بنتلی باید طراحی داخلی و طراحی بیرونی ساده و سنگین مثل رولزرویس کالینان میداشت

      موافقم 1
      مخالفم 3
    2. حمیدرضا حقی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فوق العاده هست البته چراغ عقبش رو میشد خوشگل تر طراحی کرد ولی کلاً عالیه

  3. O

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دیفیوزر در بخش عقب باید مشکی می‌بود همرنگ بودن منجر میشه که سریع خط و خش بگیره و سنگریزه های زمین بهش بخوره و خرابش کنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. حمیدرضا حقی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینجور ماشینا رو باید کاور کنی عین گلس گوشی که از قیمتش نیوفته و فکر نکنم اونی که اینو میخره هزینه کاور براش مشکل باشه خدا وکیلی قشنگه

  4. bi Turbo

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (213 ديدگاه)

    حیف شد موتور W12 رو هم از دست دادیم.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. amirmohammadja79

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    بنظرم باید بیشتر روی بحث راحتیش کار میکردن تا پرفورمنس
    کسی که بنتایگا میخره یه ماشین لوکس و راحت میخواد نه یه ماشین بزرگ و سریع
    کسی که شاسی بلند سریع بخواد میره سراغ پورسانگوئه یا اوروس یا ….

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2535 ديدگاه)

      بنتلی ، برخلاف تصور عموم مبنی بر یک برند لوکس بودن ، تاریخچه‌ی غنی‌ای در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد و در دنیای موتور اسپرت نیز حضور پررنگی دارد …

      از قهرمانی‌های متعدد در مسابقات لمان 24 ساعته تا حضور در رقابت‌های بلانک‌پین GT سریز ، بنتلی در طول سال‌ها توانسته است نشان دهد که علاوه بر تولید خودروهای لوکس ، در دنیای سرعت نیز حرفی برای گفتن دارد …

      تاریخچه‌ی بنتلی در موتور اسپرت :

      مسابقات لمان 24 ساعته :

      بنتلی در طول تاریخ ، 5 بار در مسابقات لمان 24 ساعته به قهرمانی دست یافته است (1924، 1927، 1928، 1929 و 1930) …

      این موفقیت‌ها نشان از تمرکز اولیه بنتلی بر دنیای سرعت و مسابقات اتومبیل‌رانی دارد …

      بنتلی اسپید 8 :

      در سال 2003 ، خودروهای بنتلی اسپید 8 رتبه‌های اول و دوم کلاس LMGTP را در مسابقات لمان 24 ساعته به دست آوردند …

      پس از این موفقیت ، بنتلی از حضور در لمان کناره گرفت …

      بنتلی کنتیننتال GT3 :

      امروزه ، بنتلی با مدل GT3 کنتیننتال در مسابقات استقامت حضور دارد …

      مدل 2019 این خودرو دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری با 550 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور است و در رقابت‌های بلانک‌پین GT سریز و برخی مسابقات فصلی انگلستان حضور دارد …

      بنتلی نه تنها در مسابقات استقامت ، بلکه در رقابت‌های دیگر نیز حضور دارد و در طول سال‌ها توانسته است در مسابقات مختلف به موفقیت‌هایی دست یابد …

      بنتلی با توسعه‌ی خودروهای اسپورت مانند کنتیننتال GT3 ، نشان داده است که علاوه بر تولید خودروهای لوکس ، در دنیای سرعت نیز حضور پررنگی دارد …

      حضور بنتلی در مسابقات مختلف ، به این برند کمک کرده تا از نظر فنی و مهندسی ، دانش و تجربه زیادی کسب کند و در تولید خودروهای خود از آن بهره ببرد …

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. amirmohammadja79

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        بله درسته ولی این چندساله بنتلی بیشتر شرکتی بوده که خودروهای لوکس میساخته نه اسپرت وگرنه کسی منکر تاریخچه بنتلی نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
  6. amir

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با توجه به ارتقای فنی فلاینگ اسپور و کانتیننتال انتظار بیشتری از بنتلی داشتم،هرچند فلسفه تولید این ماشین یه چیز دیگش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. رامتین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3430 ديدگاه)

    چراغهای عقب را میشه تغییراتی داد.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. حمیدرضا حقی

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چراغ عقبش رو(فقط) انگار سایپا طراحی کرده😂😂😂😂ولی بقیه اش فوق العاده است

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. net

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3910 ديدگاه)

        این مدل چراغ عقب برای ماشین لوکس اشرافی بد هست. چراغ عقب باید قرمز باشه و این رنگ چراغ عقب بنتلی بد هست

        موافقم 1
        مخالفم 2
  8. P

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (303 ديدگاه)

    جای شکرش باقی که داخلش تلویزیونی نکردن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. yektachafi

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ماشینای خارجی سفیدشون قشنگ نمیشه
    حالم از سفید بهم میخوره
    بنتلی باید سبز کله غازی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. NIKAN-JAAAAAAAAAAG

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    W12 نباشه کنسله…

  11. محمد حسین

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خب همه دوستانی که نظر دادید کدوم بهتره یا رانندگی با کدوم ماشین بهتره دیگه پاشید میخوام پیک نیک رو خاموش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا