بنتلی بنتایگا اسپید جدید پیشرانهٔ W12 قبلی را کنار گذاشته و بجای آن از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
بنتلی پس از خداحافظی با موتور افسانهای W12 خود که بیش از دو دهه زیر کاپوت محصولات مختلف این برند خودنمایی میکرد، سراغ پیشرانهٔ کوچکتر V8 رفته است. درنتیجه، نسخهٔ جدید بنتایگا اسپید هم حالا موتور ۶ لیتری W12 را کنار گذاشته و به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی قدرتمندی مجهز شده است. بنتایگا اسپید جدید با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، ۱۵ اسب بخار بیشتر از مدل W12 قبلی تولید میکند ولی گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری آن ۵۰ نیوتن متر کمتر از مدل قبلی است.
اگرچه این شاسیبلند در مقایسه با رقبایی مانند آستونمارتین DBX S، فراری پوروسانگوئه، دوج دورانگو هلکت، لامبورگینی اوروس SE و پورشه کاین توربو E-Hybrid که همگی عضو باشگاه ۷۰۰ اسب بخاریها هستند، کمی عقبتر است اما پرفورمنس قابلتوجهی دارد بهگونهای که ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که نیم ثانیه از مدل W12 سریعتر است. علاوه بر این، حداکثر سرعت خودرو هم با ۵ کیلومتر افزایش به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. یکی از دلایل این موضوع، کاهش وزن به ۲۴۶۵ کیلوگرم درنتیجهٔ حذف موتور سنگین W12 است که حدود ۴۳ کیلوگرم سبکتر از مدل قبلی است.
بنتلی برای افزایش چابکی، سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب را به این مدل اضافه کرده است. ترمزهای کربن سرامیکی بهصورت آپشن ارائه میشوند اما تنها درصورتیکه خودرو با رینگهای عظیم ۲۳ اینچی اسپید سفارش داده شود. حالت رانندگی اسپرت نیز ارتقا یافته و کمکفنرها ۱۵ درصد سفتتر از بنتایگا V8 S شدهاند. پاسخدهی فرمان نیز تیزتر شده تا تجربه رانندگی جذابتری ارائه دهد. بنتلی مدعی است که با وجود حذف W12، صدای موتور V8 همچنان رانندگان را مجذوب خواهد کرد. سیستم اگزوز اسپرت استاندارد، صدایی گیرا تولید میکند و برای علاقهمندان به صدای خشنتر، اگزوز تیتانیومی با چهار خروجی (بهجای دو خروجی استاندارد) بهصورت آپشن در دسترس است.
تغییرات ظاهری بنتایگا اسپید جزئی اما هدفمند هستند. علاوه بر رینگهای ۲۳ اینچی مذکور، چراغهای جلو و عقب تیرهتر شدهاند و امکان سفارش سقف مشکی براق یا مات هم وجود دارد. داخل کابین، تزئینات کرومی استاندارد میتوانند با رنگ تیره جایگزین شوند تا حس اسپرتتر القا شود. روکش صندلیها نیز با رنگها و طرحهای دوخت جدید بهروزرسانی شدهاند. بنتلی اعلام کرده که به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی، دوران موتورهای بنزینی خالص در این برند رو به پایان است. بنتایگا تنها مدل تمام بنزینی باقیمانده در سبد محصولات بنتلی است زیرا سایر مدلها هیبریدی شدهاند. بهزودی، بنتلی اولین خودروی الکتریکی خود را هم در قالب یک شاسیبلند کوچکتر از بنتایگا معرفی خواهد کرد.
🇩🇪هیتلر»
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بنظرم تا رولزرویس کالینال هست چرا باید اینو سوار شد؟؟؟
Foad
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اگر خود طرف بخواد رانندگی کنه قطعا بنتایگا
اگر بر عکس کالینان .
net
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جالب نیست ماشین های لوکس اشرافی یا فوق لوکس رولز رویس و بنتلی کراس اور تولید کنند
۱۲ خرداد ۱۴۰۴نه
مردیم از خوشی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بنتلی قیمتش نصف هست
به نظر خیلی طراحی کابینه بهتر هست
و محصولاتش اسپرت تر از رولزرویس هستند رانندگی هیجان انگیز تری دارند
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۴رولز رویس یکی میخره که راننده شخصی داره و میخاد تو آرامش باشه
بنتلی برای اونی که میخاد همراه راحتی از رانندگی و سرعت هم لذت ببره
علی Shelby
۱۲ خرداد ۱۴۰۴رولزرویس فقط لوکسه
ولی این اسپرت لوکسه
رولزرویس بدرد اونایی میخوره که یه راننده شخصی دارن و هیچ لذت رانندگی نداره
ولی این برا اونایی که میخوان خودشون برونن و لذت ببرن در حالی که ماشینشون زیبا و لوکسه
GENERAL CORVETTE
۱۲ خرداد ۱۴۰۴رولز رویس کالینان و گوست رو هم میشه بدون راننده استفاده کرد
لیموزین که نیستند
حمیدرضا حقی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴خوب نسبت به اون ارزونتره و شیکتر هست و قابل درکه که همه دوستش نداشته باشن ولی مناسب خاص پسند هاست من که عاشقشم ولی اولویت بارولزرویس هست .
Mohammad
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ببخشید روی کامنت شما بی دلیل ریپلی میکنم میخوام پیامم بیاد بالاتر )
یعنی چی این کارا ؟ تا کعی افزایش حاشیه سود ؟ مسخره بازیه کاش نخرن تا بنتلی و بقیه شرکت ها این سیاست اشتباه رو بذارن کنار
M
۱۲ خرداد ۱۴۰۴لوکس اسپرت جونم
net
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اشرافی اسپرت یا فوق لوکس اسپرت نه لوکس اسپرت. طراحی بیرونی طراحی داخلی ماشین اشرافی یا فوق لوکس کمی حالت اسپرت داشته باشه جالب نیست مثل طراحی داخلی و طراحی بیرونی این ماشین که کمی حالت اسپرت داره . این ماشین کراس اور بنتلی باید طراحی داخلی و طراحی بیرونی ساده و سنگین مثل رولزرویس کالینان میداشت
حمیدرضا حقی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴فوق العاده هست البته چراغ عقبش رو میشد خوشگل تر طراحی کرد ولی کلاً عالیه
O
۱۲ خرداد ۱۴۰۴دیفیوزر در بخش عقب باید مشکی میبود همرنگ بودن منجر میشه که سریع خط و خش بگیره و سنگریزه های زمین بهش بخوره و خرابش کنه
حمیدرضا حقی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اینجور ماشینا رو باید کاور کنی عین گلس گوشی که از قیمتش نیوفته و فکر نکنم اونی که اینو میخره هزینه کاور براش مشکل باشه خدا وکیلی قشنگه
bi Turbo
۱۲ خرداد ۱۴۰۴حیف شد موتور W12 رو هم از دست دادیم.
amirmohammadja79
۱۲ خرداد ۱۴۰۴بنظرم باید بیشتر روی بحث راحتیش کار میکردن تا پرفورمنس
کسی که بنتایگا میخره یه ماشین لوکس و راحت میخواد نه یه ماشین بزرگ و سریع
کسی که شاسی بلند سریع بخواد میره سراغ پورسانگوئه یا اوروس یا ….
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۴بنتلی ، برخلاف تصور عموم مبنی بر یک برند لوکس بودن ، تاریخچهی غنیای در مسابقات اتومبیلرانی دارد و در دنیای موتور اسپرت نیز حضور پررنگی دارد …
از قهرمانیهای متعدد در مسابقات لمان 24 ساعته تا حضور در رقابتهای بلانکپین GT سریز ، بنتلی در طول سالها توانسته است نشان دهد که علاوه بر تولید خودروهای لوکس ، در دنیای سرعت نیز حرفی برای گفتن دارد …
تاریخچهی بنتلی در موتور اسپرت :
مسابقات لمان 24 ساعته :
بنتلی در طول تاریخ ، 5 بار در مسابقات لمان 24 ساعته به قهرمانی دست یافته است (1924، 1927، 1928، 1929 و 1930) …
این موفقیتها نشان از تمرکز اولیه بنتلی بر دنیای سرعت و مسابقات اتومبیلرانی دارد …
بنتلی اسپید 8 :
در سال 2003 ، خودروهای بنتلی اسپید 8 رتبههای اول و دوم کلاس LMGTP را در مسابقات لمان 24 ساعته به دست آوردند …
پس از این موفقیت ، بنتلی از حضور در لمان کناره گرفت …
بنتلی کنتیننتال GT3 :
امروزه ، بنتلی با مدل GT3 کنتیننتال در مسابقات استقامت حضور دارد …
مدل 2019 این خودرو دارای پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری با 550 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور است و در رقابتهای بلانکپین GT سریز و برخی مسابقات فصلی انگلستان حضور دارد …
بنتلی نه تنها در مسابقات استقامت ، بلکه در رقابتهای دیگر نیز حضور دارد و در طول سالها توانسته است در مسابقات مختلف به موفقیتهایی دست یابد …
بنتلی با توسعهی خودروهای اسپورت مانند کنتیننتال GT3 ، نشان داده است که علاوه بر تولید خودروهای لوکس ، در دنیای سرعت نیز حضور پررنگی دارد …
حضور بنتلی در مسابقات مختلف ، به این برند کمک کرده تا از نظر فنی و مهندسی ، دانش و تجربه زیادی کسب کند و در تولید خودروهای خود از آن بهره ببرد …
amirmohammadja79
۱۳ خرداد ۱۴۰۴بله درسته ولی این چندساله بنتلی بیشتر شرکتی بوده که خودروهای لوکس میساخته نه اسپرت وگرنه کسی منکر تاریخچه بنتلی نیست
amir
۱۲ خرداد ۱۴۰۴با توجه به ارتقای فنی فلاینگ اسپور و کانتیننتال انتظار بیشتری از بنتلی داشتم،هرچند فلسفه تولید این ماشین یه چیز دیگش
رامتین
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چراغهای عقب را میشه تغییراتی داد.
حمیدرضا حقی
۱۲ خرداد ۱۴۰۴چراغ عقبش رو(فقط) انگار سایپا طراحی کرده😂😂😂😂ولی بقیه اش فوق العاده است
net
۱۳ خرداد ۱۴۰۴این مدل چراغ عقب برای ماشین لوکس اشرافی بد هست. چراغ عقب باید قرمز باشه و این رنگ چراغ عقب بنتلی بد هست
P
۱۲ خرداد ۱۴۰۴جای شکرش باقی که داخلش تلویزیونی نکردن
yektachafi
۱۳ خرداد ۱۴۰۴ماشینای خارجی سفیدشون قشنگ نمیشه
حالم از سفید بهم میخوره
بنتلی باید سبز کله غازی باشه
NIKAN-JAAAAAAAAAAG
۱۳ خرداد ۱۴۰۴W12 نباشه کنسله…
محمد حسین
۱۳ خرداد ۱۴۰۴سلام خب همه دوستانی که نظر دادید کدوم بهتره یا رانندگی با کدوم ماشین بهتره دیگه پاشید میخوام پیک نیک رو خاموش کنم