بنتلی

بنتلی از کانتیننتال GT و GTC S با استایل اسپرت‌تر رونمایی کرد

بنتلی از سری S خودروهای کانتیننتال GT و GTC رونمایی کرد. این خودروها روی طراحی اسپرت و لذت رانندگی تمرکز دارند. اگر به یاد داشته باشید چند هفته قبل نیز تریم آژور این محصولات برای تمرکز روی رانندگی راحت و ریلکس معرفی شدند. خودروهای یاد شده باعث گسترش سبد محصولات S می‌شوند چراکه قبلاً نیز شاهد رونمایی از بنتایگا S و فلایینگ اسپر S با تغییرات ظاهری ملایم، صدای تولیدی پرطنین‌تر و شاسی اسپرت بوده‌ایم. البته این خودروها در بحث قوای محرکه تغییری نداشته‌اند.

بنتلی کانتیننتال GT و GTC S به لطف تریم مشکی براق بدنه، رینگ‌های جدید و نشان S روی گلگیرهای جلو از برادران استاندارد خود متمایز می‌شوند. بدنه این خودروها از کروم مشکی در جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب، ورودی‌های هوای جانبی، دیفیوزر عقب و چهار خروجی اگزوز سود می‌برند. تنها استثنا از این نظر نشان‌های بنتلی هستند که همچنان ظاهر کرومی براق خود را حفظ کرده‌اند. مهم‌تر اینکه رینگ‌های جدید ۲۲ اینچی با ظاهر مشکی براق یا ساتین به همراه کالیپرهای ترمز قرمز در این خودروها بکار رفته‌اند. البته خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۱ اینچی با طراحی سه پره را نیز انتخاب کنند. این رینگ‌ها مختص مدل‌های S هستند.

کابین نیز طرح منحصربه‌فرد دو رنگ را دارد و پوشش دینامیکا روی فرمان، دسته‌دنده، پشت‌سری‌ها و… دیده می‌شوند. چرم ویژه‌ای نیز روی بالشتک‌ها، درب‌ها، پانل پشت آمپرها و کنسول مرکزی کار شده است. صندلی‌های اسپرت این خودروها از دوخت سفارشی و نشان S سود می‌برند. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به پلاک‌های نورانی، گرافیک جدید نمایشگر مرکزی و نشان S روی داشبورد اشاره کرد.

اگرچه واژه S معمولاً به نسخه‌ای اسپرت تر از خودروها اشاره می‌کند اما کانتیننتال GT و GTC S از نظر پرفورمنس بهبودی نداشته‌اند. این خودروها فقط با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه می‌شوند و دلیل این کار احتمالاً جلوگیری از اشتباه گرفتن آن‌ها با نسخه ۱۲ سیلندر اسپید بوده است. نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودروها قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری تولید می‌کند و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای می‌شود. تنها تغییر در این بخش صدای پرطنین‌تر پیشرانه به مدد نصب اگزوز اسپرت است. تریم S این خودروها به‌صورت استاندارد از سیستم آنتی رول فعال ۴۸ ولتی دینامیک راید بنتلی سود می‌برد، سیستمی که هندلینگ و راحتی سواری را بهبود می‌بخشد.

بنتلی قیمت کانتیننتال GT و GTC S را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود این خودروها اندکی گران‌تر از نسخه‌های استاندارد ۸ سیلندر باشند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. هاتف

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بنتلیی که ۱۲ سیلندر نباشد بنتلی نیست، والسلام

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۲
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      بنتلی رو مردم بخاطر اصالت و مجلل و لوکس بودن دوسش دارن فکر نکنم تعداد سیلندر اهمیت چندانی داشته باشه

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
    2. RezaRs

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (142 ديدگاه)

      مولسان هشت سیلندر ۶.۷۵ لیتر
      Am I joke to you?

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. javadhy

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (304 ديدگاه)

        مولسان واقعا حیف شد که دیگه تولید نمیشه و بله اون موتوری که ذکر کردین واقعا یک انجین شاهکار بود که برای خودروی فوق لوکسی مثل مولسان فوق العاده مناسب بود(البته تاریخچه ساخت این موتور به خیلی عقب تر برمیگرده)آخرین چیزیم که بگم اینه فقط بدونین که توی ۱۷۵۰ rpm ،هزارو صد نیوتن متر گشتاور تولید میکنه و رد لاینشم ۴۵۰۰ تاست

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  2. JDM lover

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و با اصالته

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. Behnam1012

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چقدر شیک و با وقار
    آنچه همه خوبان دارند تو همه یک جا داری دلبر 😍

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  4. تحت پیگرد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مثل قبلیه چه فرقی کرد

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  5. TML BN

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (595 ديدگاه)

    چرا این جلوپنجره هر سال داره بزرگتر میشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  6. آدمیزاد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    تو ماشین های اسپرت فوق لوکس فقط رولز رویس ریث حرف اولو میزنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
    1. Nima

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      Dawn

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. javadhy

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (304 ديدگاه)

      ماشین اسپرت … رولزرویس!!!!

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. javadhy

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (304 ديدگاه)

    توی این کلاس گرندتورر اسپرت لوکس بنتلی ترکیبی از هردورو به بهترین نحو ارائه میکنه منتظر نسخه supersport این نسل با قدرت فرای ۷۰۰ اسب هستم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. Alive man

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ادم نمیتونه فرق ی بنتلی کانتیننتال ۲۰۱۰ و با ۲۰۲۲ متوجه شه، ماشالله همه یه شکل

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا