تا چند روز دیگر بزرگترین نمایشگاه خودروهای کلاسیک دنیا یعنی تکنو کلاسیکا اسن برگزار خواهد شد و بسیاری از خودروسازان خصوصاً آلمانیها که در خانهٔ خود شاهد برگزاری این رویداد بزرگ هستند، برنامههای زیادی جهت نمایش محصولات کلاسیک خود در تکنو کلاسیکا را تدارک دیدهاند. پس از آئودی، مرسدس بنز و اوپل که محصولاتی که قرار است در این نمایشگاه به نمایش درآورند را معرفی نموند و ما هم آنها را در پدال منعکس کردیم، حال نوبت بامو است که مانند هموطنانش محصولات خود در تکنو کلاسیکا ۲۰۱۷ را معرفی کند.

بهاحتمالزیاد غرفهٔ بامو در تکنو کلاسیکا امسال بزرگترین غرفه خواهد بود چراکه این برند اصیل آلمانی در نظر دارد ۱۲ خودرو از گذشتهٔ خود شامل جشن چهلسالگی سری ۷، سیسالگی پیشرانههای دوازده سیلندر و سالگرد سیمین سال معرفی رودستر Z1 را در این میعادگاه به نمایش درآورد. همچنین غرفهٔ بامو طراحی تزئینی استثنایی هم خواهد داشت که نمایی از نوآوریها و فناوریهای تاریخ این شرکت را به بازدیدکنندگان نشان میدهد. بنابراین همانطور که اشاره شد، بامو در تکنو کلاسیکا امسال درمجموع ۱۲ خودرو از دورههای مختلف تاریخ خود از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۹۵ را به نمایش درخواهد آورد.

پرچمدار بامو یعنی سری ۷ که هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد، در تکنو کلاسیکا تاریخچهٔ برجستهٔ خود را با نمایش هفت نمونهٔ گوناگون به بازدیدکنندگان نشان خواهد داد. تعدادی از این خودروها عبارتاند از نسل دوم سری ۷ طراحیشده توسط طراح مُد «Karl Lagerfeld»، ستارهٔ فیلم جیمز باند «فردا هرگز نمیمیرد» ۱۹۹۷، پروتوتایپی از یک سری هفت بنام ۷۶۷Li که مجهز به پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر است (برای اطلاعات بیشتر از این خودرو میتوانید به مطلب «بامو ۷۶۷Li، تنها بامو ۱۶ سیلندر تاریخ» مراجعه کنید) و جدیدترین و بالاترین نسخهٔ سری هفت یعنی مدل M760Li XDrive.

حدود ۳۰ سال پیش، در سال ۱۹۸۷ نخستین پیشرانهٔ دوازده سیلندر ساخت آلمان بعد از جنگ جهانی دوم توسط بامو معرفی شد. این موتور که در مدل ۷۵۰i مورداستفاده قرار گرفت، ۵ لیتر حجم داشت و ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. ۷۵۰i پدر ۷۶۰Li XDrive امروزی محسوب میشود که امروزه مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 با ۶۱۰ اسب بخار قدرت است.

همچنین ۳۰ سال پیش بامو رودستر Z1 را معرفی کرد که پدربزرگ Z4 کنونی محسوب میشود. Z1 یک خودروی دونفرهٔ موتور جلو-وسط با درهای کشویی، شاسی فولادی و بدنهٔ پلاستیکی بود که بهعنوان جانشین معنوی مدل افسانهای بامو ۵۰۷ ارائه شده بود؛ اما علاوه بر اینها، بامو از برندهای دیگر خود یعنی مینی، رولزرویس و بامو موتورسیکلت هم محصولاتی را در تکنو کلاسیکا ۲۰۱۷ به نمایش درخواهد آورد.

مجید
۱۴ فروردین ۱۳۹۶به نظر من جای ۲۰۰۲tii افسانه ای و صد البته M5 جاودانه از نسل E39 (اگر نباشند) واقعا خالیه!!!!!!!!!در کل سلطان باواریا برای من با این مدل ها تو ذهنم ثبت شده!!!!!!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
M3 فقط E46
M5 فقط E39.
Abbas us.c
۱۴ فروردین ۱۳۹۶Bmw 767li v16با ۶.۷لیتر ۴۰۸ اسب بخار تولبد میکنه!!!!
موستانگ ۶۹ کبرا جت v8 7لیتر ۴۱۰اسب بخار رو داینو میزنه!!!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
این BMW فقط یک مدل آزمایشی بود و کلاً یه دونه ازش ساختن. ” کارل هاینس لانگه ” ، رئیس این پروژه ، رویای ساخت BMW با ۱۶ سیلندر که Benz مثل اون رو نداشته باشه ، داشت. همین و بس. نمیخواست رکورد شتاب و سرعت بزنه.
.
در ضمن ، هر کسی که ۲ خط از دنیای خودرو سواد داشته باشه میدونه تعداد سیلندر ملاک نیست.
مقایسه ی موستانگ ۱۹۶۹ کبرا جت با BMW مدل ۱۹۸۶ از اساس اشتباهه
.
اما تا اونجایی که من میدونم و ویکی پدیا نوشته BMW از ۱۶ سیلندر ۶.۷ لیتری ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور و ۴۰۸ اسب بخار قدرت گرفته.
اما فورد از موتور ۷ لیتری ۸ سیلندر ۵۹۷ نیوتن متر گشتاور و ۳۵۰ اسب بخار قدرت گرفته.
.
بحث داینو و … هم بماند واسه وقتی که اطلاعات رسمی و موثق در دسترس نباشند.
Abbas us.c
۱۴ فروردین ۱۳۹۶مورد اول قبول
اما درمورده مورد دوم باید بگم که من داشتم موتورای دوتا رو باهم مقایسه میکردم نه خودرو هارو دوما ۳۳۵ اسب بخار دروغه و واقعیش ۴۱۰اسب بخاره و تو همین سایت پدال و بقیه سایتای خارجی خبرش هست اتفاقا باید خدمتتون عرض کنم کسی که دنبال پیشرانه تنفس طبیعی هست تعداد سیلندر هم باید در نظر داشته باشه وگرنه لامبورگینی بیمار نی که دوازده سیلندر میزنه!!
Madjid
۱۴ فروردین ۱۳۹۶.
تعداد سیلندر مهمه ، اما نه واسه مقایسه ی قدرت و گشتاور که شما نوشتی موستانگ ۸ سیلندر فلان و BMW با ۱۶ سیلندر فلان…
۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۳۰۰ اسب بخاری هم داریم ، ۶ سیلندر تنفس طبیعی ۸۰۰ اسب بخاری هم همینطور.
حجم خیلی مهم تره و همومطور که میبینی ماستنگ ۷ لیتره و ب ام و ۶.۷ لیتر.
.
در ویکی پدیا با منابع موثق و معتبر قدرت اون ماستنگ رو ۳۵۰ اسب بخار نوشته بود.
منبع ما سایت ها و مجلات معتبر هستند.
.
موفق باشی.
Abbas us.c
۱۵ فروردین ۱۳۹۶الان پورشه ۹۱۱ gt3rs درصدر ۶سیلندر ها قرار داره با ۵۰۰اسب بخار اینم بگم باعث خحالت برای کمپانی که از موتور ۱۲سیلندر ۳۰۰اسب بخار بکشه بیرون کشیدن ۳۰۰ اسب بخار از یه موتور ۱۲ سیلندر مربوط به دهه های ۳۰و۴۰ هستش که برای قدرت بیشتر مجبور بودن از تعداد سیلندر بیشتری استفاده کنن واینم خدمتتون عرض کنم که برای مثال اگر از یه موتور ۸سیلندر با ۷لیتر حجم ۵۵۰اسب بخار تولید میکنه میشه ازیه موتور ۱۰سیلندر همون قدرتو با ۵الی ۶لیتر گرفت به دلیل اینکه تعداد سیلندر بیشتر میشه محفظه هر سیلندر حجم کمتری پیدا میکنه در نتیجه کورس پیستون کمتر میشه و انفجار درون سیلندر زودتر انجام میشه ودر نتیجه همون قدرتو با تعداد سیلندر بیشتر و حجم موتور کمتر تولید میکنه واما درمورد اون موستانگ باید عرض کنم که اکثر ماشین های کلاسیک امریکا قدرت موتورشون توسط کارخونه دروغ اعلام شده به دلیل قوانین الایندگی و بحران نفتی برای مثال یکی از دوستان خودم کامارو زد۲۸ ۱۹۷۸داره خوده قدرت موتوری که کارخونه اعلام کرده ۱۷۰اسب بخاره ولی روی داینو نزدیک ۲۴۰اسب بخار فقط تو چرخا بود!!نه تنها کامارو بلکه پونتیاک ترنس ام چارجر و چلنجر همی و…هم همینطور هستن موستانگ کبرا جت هم همونطور که من گفتم تو سایت پدال هم مطلبش موجود هست .
روز خوش
(Daniel (just E46
۱۴ فروردین ۱۳۹۶از قدیم الایام گفتن که:
اسب بخار برای تبلیغ
گشتاور برای پیروزی