بی ام و

اعتراف ب‌ام‌و به عدم تقاضا برای سری ۶ گرن توریزمو در اکثر بازارها

ب‌ام‌و سری ۶ گرن توریزمو دیگر در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود و به نظر می‌رسد حالا دلیل این اقدام ب‌ام‌و مشخص شده است. هرچند نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این خودرو همچنان در اروپا عرضه می‌شود اما ب‌ام‌و به‌تازگی اعتراف کرده است که سری ۶ گرن توریزمو با استایل بحث‌برانگیز خود مطابق سلیقهٔ همه نیست. رئیس طراحی این شرکت «آدریان ون هویدنوک» اخیراً در مصاحبه‌ای با اتوکار گفته است که در مناطق خاصی برای سری ۶ گرن توریزمو تقاضای قدرتمندی وجود دارد اما در بازارهای دیگر به‌هیچ‌وجه جذاب و پرفروش نیست. این موضوع کاملاً قابل‌درک است زیرا آمیخته‌ای از یک هاچ‌بک بزرگ، یک استیشن و یک سدان چیزی نیست که همه دوست داشته باشند خصوصاً در اروپا و آمریکا.

به گفتهٔ هویدنوک، سری ۶ گرن توریزمو در چین فروش بالایی دارد اما خریداران در بزرگ‌ترین بازارهای اروپا مثل انگلستان، آلمان و ایتالیا بیشتر به سری ۵ سدان یا استیشن علاقه دارند. بااین‌حال به نظر می‌رسد حداقل فعلاً تقاضا در چین برای ادامهٔ حیات سری ۶ گرن توریزمو کافی باشد. این ماشین به‌تازگی مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی هم قرار گرفته که و ویژگی‌هایی مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ب‌ام‌و برخوردار شده که هردو از طریق نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، همهٔ مدل‌های سری ۶ گرن توریزمو در همهٔ بازارها به سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز هستند که پیشرانهٔ درون‌سوز را همراهی می‌کند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف این خودرو ۱۱ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتورهای قبل از فیس‌لیفت دارد و همچنین مصرف سوخت آن‌ها هم کاهش یافته است. ب‌ام‌و سری ۶ گرن توریزمو مدل ۲۰۲۰ هم‌اکنون در اکثر کشورهای اروپایی قابل خریداری است و قیمت پایهٔ آن در آلمان از ۶۲,۸۰۰ یورو آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5759 ديدگاه)

    قابل پیش بینی بود
    خودشونم اعتراف کردن

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۳۲
    1. M3csl

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (93 ديدگاه)

      بازم همین که مثل سدان های شورولت و فورد

      درشو گِل نگرفتن و به زباله دان تاریخ نپیوسته غنیمته

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱۶
      1. ali (chevy nova)

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5759 ديدگاه)

        عه
        جدی میگی؟؟؟؟

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳۱
      2. عرفان

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (479 ديدگاه)

        وقتی نسل بعدیش نمیاد ینی اینم رفت تو دفتر تاریخ

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
  2. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    زیباست ولی هر کسی پول خریدنشو نداره

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۶
  3. Ahmad

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1151 ديدگاه)

    چینی ها سلیقشون هم با کل دنیا متفاوته

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
    1. nikzad

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (281 ديدگاه)

      شاید حرف شما کمی درست باشه اما یکی از دلایلی که در چین فروش خوبی داره اینکه چین تقریبا دو هفتم جمعیت جهان رو داره به همین دلیل صلیقه های زیادی هم اونجا هست چون افراد یک ملت قرار نیست که شبیه هم باشند.

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
  4. کافر مقدس

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چقدر ناز دارن خارجی ها . البته نازشون حاصل سالها خودرو با کیفیت خریدن هست که رسما خریداران خودرو در اروپا و آمریکا سطح بالایی از درک و ماشین شناسی رو دارن برای همین محصولاتشونم برای عرضه به همین مشتری ها اینقدر با کیفیت هست و کمپانی ای نمیتونه قسر در بره مثل ما

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  5. SS

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (571 ديدگاه)

    خیلی زیبا و البته گرون!
    افکت سه بعدی چراغ در عکس اول خیلی جالبه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  6. ارشیاsvj

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    شبیه x4 که سدان شده باشه.
    قبل فیس لیفت خوشگل تر بود.

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  7. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    چینیها کلا به سدان لوکس علاقه نسبتا بالایی دارند

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    آخر رقابت درون شرکتی بیمر این ماشینو به این وضع رسوند…
    با اومدن سری۸ ضربه بزرگی به این ماشین وارد شد…
    اگه ب ام و میخواد این ماشینو زنده نگه داره باید مثل قبل به مدل کوپه، کانورتیبل و فست بک تبدیلش کنه…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  9. حسین دهمرد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2021 ديدگاه)

    یه باله ی عقب کم داره البته یه کوچولوی متعارف که چسبیده باشه به صندوق. الان زیادی شوتینگ بریک شده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  10. Dna

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (179 ديدگاه)

    بی ام و لطفا نسل بعدی I8

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  11. Me

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ولی همچنان برای ما عزیزِ

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. بهنام

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (741 ديدگاه)

    نمای جلوش رو دوست دارم

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  13. مهدی موتورز

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    سوال این بروز شده همون سری ۶ نادر فقیه زادس؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. بهنام

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اره

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  14. سورنا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    تو بیا ۶٣٠ کروک رو دوباره تولید کن ببین چقدر فروش میره لامصب هنوزم زیباسسسسسسسسسست

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. مرتضی

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    واسه خانواده ها از سری ۵ بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  16. net

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1905 ديدگاه)

    صندوق عقبش کشیده نیست کسی نمیخره

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  17. رضا

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من این فضای کاربردی استیشن ها رو با حس اسپرت هاچبک ها و ظاهر شکیل سدان ها با هم داره
    شاید تبلیغات براش خوب انجام نشده ولی به مراتب جذاب تر از استیشن ها هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  18. Milad AMG

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    چیه این بابا
    طرف سری ۵ رو ول کنه اینو بخره؟؟
    مگر اینکه خل باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  19. محمد

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    بی شخصیت هست این سری ۶ جدید
    سری ۶ قدیم تکلیفش با خودش روشن بود
    اما این یکم شتر گاو پلنگه
    طراحیش برای سری ۶ که داداش کوچیک سری۸ هست مناسب نیست
    کسی که سدان بخواد قطعا میره سراغ سری ۵

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا