مازراتی کواتروپورته در مقابل رقبای لوکس دیزلی

شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 13:24
مطالعه 11 دقیقه
Maserati Quattroporte vs luxury diesel rivals
در این پست قصد داریم ببینیم آیا مازراتی کواتروپورته دیزل می‌تواند در مقابل رقبایی چون پورشه و ب‌ام‌و قد علم کرده و گوی سبقت را از آن‌ها برباید....
تبلیغات

در این پست قصد داریم ببینیم آیا مازراتی کواتروپورته دیزل می‌تواند در مقابل رقبایی چون پورشه و ب‌ام‌و قد علم کرده و گوی سبقت را از آن‌ها برباید. اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگ‌تر خود ساخته شده است. این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز می‌شود. توان مؤثر کواتروپورته 271 اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگی‌اش 163 گرم در هر کیلومتر است و باعث می‌شود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

با این وجود کواتروپورته تنها خودروی 4 درب با ابهتی نیست که می‌شناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب می‌آیند بلکه مرز بین مدل‌های کوپه و سالن را کمرنگ‌تر کرده‌اند.

هیچ‌گاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل 3 لیتری V6 ترکیب شود. توان این خودرو 296 اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیده‌اید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز ب‌ام‌و 640d Gran Coupe با تریم M Sport که او هم با قدرت 309 اسب بخار در تست ما حاضر است.

تقابل رو در رو

قرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آن‌ها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره می‌برد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و 116 یورویی و یا سیستم تعلیق گازی 2 هزار و 525 یورویی یکی را بر گزینند. می‌توانید سیستم VDC ب‌ام‌و را با قیمت هزار و 100 بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3 هزار و 400 یورویی ترکیب نمایید.

میراث تجملی

هیچکدام از رقبا از نظر طراحی لوکس و تجملی نمی‌تواند به گرد پای کواتروپورته برسد. اولین مدل از این خودرو در سال 1963 یا یک موتور 4.1 لیتری V8 و توان مؤثر 253 اسب بخار تولید شد. پر فروش ترین مدل کواتروپورته نسل پنجم آن بود که از سال 2004 تا 2012 میلادی با کمی فیس لیفت توانست بیشترین حضور را تجربه کند.

نکات موتوری

صدای زیبا و کم از کلیدی‌ترین آیتم‌ها در استفاده از چنین خودروهای دیزلی است. صدای ب‌ام‌و واقعاً دل‌نشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن می‌آید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث می‌شود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.

کپی لینک

رأی گیری

در نهایت باید بگوییم برنده تست ما پورشه پانامرا و مهندسان آن هستند.

موتور جدید این خودرو می‌تواند توان و گشتاور بیشتری را تولید کند و موتور پانامرا دیزل می‌تواند در بین رقبا نه تنها حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه دیگر تولیدکنندگان می‌توانند از آن الگوبرداری کنند. این خودرو امکاناتش از ب‌ام‌و کاربردی‌تر است و فراموش نکنید که ارزان‌ترین خود در بین سه مدلی بود که آن‌ها را بررسی کردیم.

مکان دوم متعلق است ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه

طراحی زیبا و جذاب، موتور خارق‌العاده و کابین دوست‌داشتنی آن همگی باعث می‌شود تا 640d یک پیشنهاد خوب باشد. به علاوه، آلایندگی کم آن یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. با این وجود قیمت بالاتر و مشکلاتی که در صندلی عقب آن وجود دارد سبب شده است تا مدال نقره را به خود اختصاص دهد.

و اما رتبه سوم برای مازراتی کواتروپورته

واقعاً شرم‌آور است که کواتروپورته کار خود را در جایگاه آخر به پایان می‌رساند اما برتری‌هایی هم دارد. قابلیت‌های و امکاناتی باعث می‌شود که این خودرو مطلوب شما باشد و موتور دیزل آن نیز خوب عمل می‌کند ولی سیستم فرمان گیج و کیفیت داخلی ناامید کننده‌اش از جمله نکاتی است که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر می‌توانید سری به جدول کامل مقایسه این سه خودرو بزنید. نظر فراموش نشود!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.