بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و i4 تولیدی، نسخه‌ای تمام الکتریکی از سری 4

حدود یک سال پس از معرفی کانسپت i4، حالا ب‌ام‌و رسماً نسخهٔ تولیدی این سدان تمام الکتریکی را معرفی کرده است. البته کانسپت مذکور بیشتر یک پروتوتایپ نزدیک به تولید بود و به همین دلیل ب‌ام‌و وعده داده بود که نسخهٔ تولیدی ۸۵ درصد به نسخهٔ کانسپت وفادار خواهد ماند. حال می‌بینیم که باواریایی‌ها به این وعده عمل کرده‌اند زیرا i4 تولیدی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای الکتریکی از همان کوپهٔ سری ۴ است که دو در به عقب آن اضافه شده و می‌توان آن‌را پیش‌نمایشی از سری ۴ گرن کوپهٔ جدید دانست.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، i4 از همان جلوپنجرهٔ بزرگ و بحث‌برانگیز سری ۴ استفاده می‌کند که البته در اینجا مسدود بوده و به‌عنوان پوششی برای سنسورهای مختلف خودرو عمل می‌کند. در پروفیل جانبی خودرو اما اضافه شدن درهای عقب تنها تغییری نیست که به سری ۴ صورت گرفته زیرا i4 برای بهبود جریان هوا به دستگیره‌های در مخفی یا اصطلاحاً بیرون‌آی هم مجهز شده است. البته این دستگیره‌ها صرفاً اختصاص به i4 نداشته و در سری ۴ گرن کوپهٔ آینده هم مورداستفاده قرار خواهند گرفت. سپرهای بازطراحی شده، تریم‌های آبی‌رنگ و حذف اگزوزها در عقب نیز دیگر ویژگی‌های هستند که i4 را از سری ۴ متمایز می‌کنند.

ب‌ام‌و فعلاً مشخصات فنی کامل i4 را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که این خودرو با قدرت‌های مختلف موتور و اندازه‌های مختلف باطری که بُردی تا ۵۹۰ کیلومتر را طبق معیارهای WLTP (طبق معیارهای EPA تا ۴۸۰ کیلومتر) را فراهم می‌کنند، از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. قوی‌ترین نسخهٔ i4 که احتمالاً حرف M را در نام خود خواهد داشت، ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. غیر از این موارد، ب‌ام‌و فعلاً هیچ مشخصات دیگر و همین‌طور هیچ تصویری از داخل i4 منتشر نکرده است.

بااین‌وجود، ازآنجایی‌که i4 شباهت زیادی به سری ۴ دارد، انتظار می‌رود طراحی داخلی آن‌هم با همتای درون‌سوزش یکسان باشد. در هفته‌های آینده نیز جزئیات و مشخصات بیشتری از این سدان الکتریکی آلمانی منتشر خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایوب

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    آخه مگه این لامصب برقی نیست؟!
    جلوپنجره به این بزرگی میخواد برا چی؟!
    حالا که اینجوریه دوتام اگزوز بزارن واسش، از این بی منطق تر نیست که
    یه دفعه بکشن از رو کاپوت و سقف ببرن وصلش کنن به اسپویلر عقب

    موافقم 37
    مخالفم 21
    1. S

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      یک زمانی عاشق طراحی های بنز و بی ام و بودم ولی الان حالم از قیافشون بهم میخوره?

      موافقم 25
      مخالفم 27
      1. Hadi

        ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        واقعاً طراحی عقب و بدنه زیبایی داره چراغای جلوش هم خوبه و مشخصات فنی خوبی هم داره…
        ولی اون جلو پنجره بد جور ترکیب ماشینو ریخته به هم ،بدجور… !
        اگه یک جلو پنجره کوچک تر و استاندارد داشت خیلی ظاهرش بهتر میشد…
        الان مثل این دختر های 15 ساله ی عقده ای شده که رفتن دماغشون رو سربالا عمل کردن و گند زدن به ریخت خودشون…

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. امیررضا

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      ایوب خان چرا جوش میاری؟ بی‌ام‌و خیلی روی حفظ اون جلوپنجره تاکید داره. ربطی هم نداره که درون‌سوزه یا برقی چون طبق متن اگه خونده باشی متوجه میشی کلی سنسور توشه. طراحیش به نظر بنده هیچ ایرادی نداره خیلی هم اساسی و طبق اصوله برای اونایی که “قراره بخرن” ساخته شده یعنی خریداران محصولات بی‌ام‌و.

      موافقم 18
      مخالفم 6
      1. ایوب

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (142 ديدگاه)

        امیر رضا حداقلش اینه که اگه این جلوپنجره زشتم نباشه نسلهای قبلی خیلی زیباتر بودن پس قطعا یه پسرفت تو طراحیه
        اهمیتی نمیدم که طراحیشونو خواستن مدرن جلوه بدن، این دلیل نمیشه با یه طراحی ضعیف تر از گذشته آینده رو سرویس کنی
        آره متفاوته طراحیش مثل مدلای موی مردونه که موهاشونو تیغ تیغی میکردنو بنفشو صورتی و آبی رنگ میکردن!
        اونم متفاوت بود ولی تصور کن دیوید بکام موهاشو اون مدلی میکرد که مثلا میخوام مدرن و متفاوت بنظر بیام!
        داستان سنسور اینام دلیل نیست توجیه هست، حالا باز خوبه نگفته من خودمم جمعه صبح دیدمش
        وگرنه اگه به سنسود بود تسلا و لوسید و حتی خود i8 هم سنسور دارن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Audi s8

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      فکر می کردم طراحی اش خیلی بهتر از اینی که هست باشد آخه کانسپتشو دیدم جذاب بود اما بی ام و ix خیلی شبیه به کانسپتش بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ولی بی ام و هر چی باشه باز بی ام و هست ….

    من که بدم نیومد از طراحیش ….

    دوستان طراحی میخوایید ببینید ، امروز رونمایی نسل جدید پژو ۳۰۸ هست ….فوق العاده هست …یکی دوتا عکس جاسوسی دراومده ازش ….

    موافقم 14
    مخالفم 24
  3. Amir

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    اگزوز نداره ولی با خط های آبی جاشو نشون دادن
    ولی از سری چهار کوپه خوشگل تره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    واقعا چه به سر طراحی های بی ام و اومده

    موافقم 11
    مخالفم 8
  5. mahan

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    امروز رفتم سوار ماشین بشم برم به این فکر میکردم یادتونه 10 سال پیش بی ام و 530 چراغ اژدهایی اومده بود چه ذوقی داشتیم و هر وقت می نشستیم برامون احساس تازگی و لذت خاصی داشت هنوزم قشنگه واقعا.این طرح های جدید هم قشنگند ولی به اندازه قدیما ماندگار نیستن و نمی تونند راننده رو سر ذوق بیارند.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. زیزیگولو

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4783 ديدگاه)

    یه رقیب آلمانی جدی و سرسخت واسه تسلا۳

    موافقم 17
    مخالفم 25
  7. behnam1012

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (984 ديدگاه)

    کاش بی ام و
    این جلو پنجره رو مختص خودروهای الکتریکیش میذاشت

    موافقم 7
    مخالفم 4
  8. میثم

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هر روز زشت تر از دیروز

    موافقم 17
    مخالفم 22
  9. akrh78

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    جلوپنجره به این میاد همونطور که به ix میومد
    در کل خوبه مشخصات خوبی هم داره

    موافقم 15
    مخالفم 8
  10. Benz309 1974

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    سری ۴ گرن کوپه کی معرفی میشه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بزودی

      موافقم 2
      مخالفم 2
  11. ماکان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (768 ديدگاه)

    سلام . من خیلی دوست دارم که بی ام و X8 را هم تا جایی که امکان دارد زودتر ببینم .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. محمد مختاری آذر

    ۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظر این جلو پنجره هیچ مشکلی ندارد و خیلی هم زیبا هستش وبه نظر بنده اصلی ترین مشکل بی ام و طراحی کابین داخلی بد و تکراری
    همچنین لانچ کنترل نامناسب هستش این بی ام و های جدید هم ساید ویو زیبا و هم عقب زیبا دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا