بی ام و

معرفی ب‌ام‌و کانسپت i4، قاتل تسلا مدل 3؟!

در سال ۲۰۱۸ ب‌ام‌و با کانسپت خبرساز ویژن iNext پیش‌نمایشی از یک شاسی‌بلند الکتریکی و پرچم‌دار داشت. این خودرو قرار است سال آینده به فرم تولیدی وارد بازار شود. هم‌اکنون باواریایی ها آماده‌ی پیش‌نمایش رقیب آینده تسلا مدل ۳ هستند. با ب‌ام‌و کانسپت i4 آشنا شوید، یک سدان لوکس، روان و کاملاً الکتریکی که پیش‌نمایشی از i4 تولیدی می‌باشد.

ب‌ام‌و کانسپت i4

با فاصله بین محوری طولانی، خط سقف فست بک و اورهنگ های کوتاه و بدنه‌ای چهار درب، ب‌ام‌و کانسپت i4 ترکیبی از طراحی اسپورت و کاربردی بودن یک گرن کوپه چهار درب است. این یک سدان با طراحی بسیار روان و صیقلی است که از خطوط شکننده و تناسبات ظریف استفاده کرده و رنگ بدنه نیز از کانسپت ویژن iNext گرفته شده است. متأسفانه این تنها عنصر طراحی‌ای نیست که از iNext گرفته شده است.

ب‌ام‌و کانسپت i4

یک جلوپنجره بزرگ اما بسته حرف اول را در نمای جلو می‌زند. از آنجایی که خبری از پیشرانه درون‌سوز نیست بنابراین نیازی به خنک‌کنندگی نبوده و جلوپنجره به عنوان پانل هوشمند برای پذیرایی از چندین حسگرها در نظر گرفته شده است. این جلوپنجره را چراغ‌های نازک و تیزی احاطه کرده‌اند. چراغ‌های عقب L شکل نیز مورد برجسته بخش پشتی هستند. آپرون عقب قابل‌توجه نیز بر راندمان آئرودینامیکی این خودرو افزوده و دیفیوزر آبی‌رنگ نیز دیگر ویژگی طراحی i4 هستند.

ب‌ام‌و کانسپت i4

کابین این خودروی مفهومی تمرکز خاصی روی راننده داشته و از صفحه‌نمایش پهن برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کند. تقریباً تمامی عملکردهای خودرو شامل کنترل سیستم تهویه در صفحه‌نمایش ادغام شده‌اند تا تعداد کنترل‌ها کاهش یابد. نوارهای برنزی نیز با کروم ترکیب شده تا ظاهر لوکسی برای کابین ایجاد کنند.

ب‌ام‌و کانسپت i4

پانل کنترل مرکزی جایگزین دسته‌دنده سنتی شده و عناصری همچون کنترلر iDrive و دکمه‌های حافظه صندلی در درب‌ها از نوع شیشه‌ای هستند. در بخش عقب کابین فضای سر و پای زیادی وجود دارد.

ب‌ام‌و کانسپت i4

صفحه‌نمایش منحنی کانسپت i4 پیش‌نمایشی از نسل بعدی سیستم‌عامل ب‌ام‌و می‌باشد. سه حالت مختلف وجود دارد که تجربه‌های کاربردی متفاوتی ایجاد می‌کنند. این حالت‌ها روی صفحه‌نمایش و گرافیک آن و همچنین نورپردازی داشبورد، درب‌ها و زیر صفحه‌نمایش تأثیر می‌گذارند. در حالت Core طراحی چهار ویجت آشنا وجود داشته و الگوی بالای ورودی‌های هوا و رنگ برنزی تکرار می‌شوند. در حالت اسپورت ویجت ها به یکدیگر نزدیک شده و دید متمرکزتری ایجاد می‌کنند. حالت Efficient نیز دارای دید کمک به راننده است که آنچه حسگرها تشخیص می‌دهند را به راننده نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و کانسپت i4

اگرچه اکثر خودروهای الکتریکی کاملاً ساکت هستند اما صدایی منحصربه‌فرد برای ب‌ام‌و کانسپت i4 توسعه یافته است. تولید کننده این صدا نیز هانس زیمر مشهور به همراه رنزو ویتاله طراح صدای ب‌ام‌و می‌باشند. این خودروساز می‌گوید صدای کانسپت i4 حس سبکی و شفافیت را ایجاد کرده و به راننده حس آزاد بودن را القا می‌کند. بسته به حالت انتخابی، صدای یاد شده تغییر خواهد یافت. برای مثال در حالت اسپورت صدای گیراتری را خواهیم شنید.

نیروبخش این خودروی مفهومی پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۵۳۰ اسب بخار است که آن را می‌توان با قدرت پیشرانه ۸ سیلندر کنونی محصولات ب‌ام‌و مقایسه کرد. باتری ۸۰ کیلووات ساعتی کانسپت i4 تنها ۵۵۰ کیلوگرم وزن داشته و حداکثر برد ۶۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند. تولید این خودرو از سال ۲۰۲۱ در سایت اصلی ب‌ام‌و در مونیخ شروع خواهد شد.

حدود ۹۰ درصد تجهیزات تولید فعلی در بخش بدنه می‌تواند با فرایند ساخت i4 هماهنگ شود اما ۱۰ درصد باقی مانده باید برای تولید این خودرو تغییر یابند. قرار بود کانسپت i4 در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ معرفی شود اما خب همان‌گونه که می‌دانید برگزاری این رویداد خودرویی لغو شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مثل این‌که طراحان ب‌ام‌و تو بحث سایز جلو پنجره، لجبازتر از اونی هستن که به حرف طرفداران این برند اهمیت بدن؛ دیگه باید عادت کنین به این سبک طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      در عجبم ، وارد بازار بشه ، چطوری یکی پول میده تسلا بخره .

      تسلا روح نداره ، نه بیرونش و نه داخلش ، اما این از bmw و اون از پورشه ، اصلاً آدم دلش نمیاد سوارشون بشه از بس که خوبند .

      تسلا یه خوبی (( داشت )) و اون هم این بود که خودش را فدای آزمایش های برقیها در بازار کرد و راه را برای بقیه خودروسازان باز کرد که بدون ترس از تحقیق و فروش وارد رقابت شوند .

      قابل توجه دوستانی که از تسلا بُت ساخته بودند ، اما نمیدونستند خودروسازان در خَفا دنبال موقعیت مناسب جهت آماده بودن مردم با این خودروها بودند تا بترکونند و تسلا این زحمت را به جان خرید ? .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        کافیه تا فوریه صبر کنی تا تسلا از پروژه Roadrunner در روز کنفرانس باتری رونمایی کنه…..

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Bilbo

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (516 ديدگاه)

          قضیه این پروژه چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. moh

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3 ديدگاه)

          @elmiraj
          نمیدونم کامنت منو میبینید یا نه. من مدتهاست این سایتو میخونم و همیشه کامنتهای شمارو میخونم واقعا عالیه
          میخواستم بگم چرا یه پیج‌ اینستاگرام یا توییتر نمیسازید در مورد اتومبیل و ما هم فالو کنیم از کامنهتا و نقدهاتو لذت ببریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Anti-nazi

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        ایشالا هروقت تونستن مصائب تولید الکتریکی در ابعاد بالارو حل کنن شما از زمین خوردن بت ما خوشحال شو(ای دی تری و ای ترون تا فروش بسیار بالای ای کیو سی)
        ینی ببین تسلا چی زده ک بعد از سه سال تازه کانسپتش اومده و تازه قراره قاتل باشه
        اونم کی یکی ک کلیه هاش خیلی باد کرده….
        شما هم کی میگی بود اون موقع ک سایبرتراک چند صد هزار پیش فروش گرفت تایکان معرفی شده بود ملت اگه خوششون میومد میرفتن سمت تایکان(البته ب حرف شما ک انتظار داری ماشین ۱۳۰ هزار دلاریو ملتی با درامد سالی ۴۰۰۰۰ بخره?)
        پس تا اون روز ک تسلا شکست بخوره شما ارزش دایملرو بی ام و رو جمع بزن ببین ب تسلا میرسه یا نه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. پارسا

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        چه بخوای چه نخوای همه خودروسازای گنده دارن میرن تو بازیی که تسلا شروعش کرده ، و وقتی بازیو خودت شروع میکنی خودتی که توش جلوتر از بقیه میتونی پیشرو باشی
        بنز موش آزمایشگاهی کسی نشد صد و خورده‌ای سال پیش
        تسلا هم نمیشه
        شروع کننده‌ها چیزایی به دست میارن که هیچ کس نداره

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (10174 ديدگاه)

          اصلاً افتخار به شروع نیست .

          همیشه گفتند مهمتر از موفقیت و پیشرفت ، یکه تازی در زمان حاله .
          بنز اگر شروع کننده بوده ، هنوز هم بهترینه ، اما شرکتی مثل رنو که بالای صد سال سابقه داره ، هنوز هم پیشروئه ؟؟؟

          مهم اینه حالا چی هستی و نه شروع کننده .

          کشور ایران هم یک روز بهترین جای دنیا برای زندگی بود با تمدنی کُهَن و با اصالت اما حالا چی … ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      طراحی جدید جلو پنجره که ترکونده نشانه بلعیدن دنیای خودرو توسط bmw است
      هر چی بزرگتر باشه بیشتر میبلعه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      بزارید اونایی که قاتل تسلا بودن و تسلا رو ضربه فنی کردند از بیمارستان مرخص بشن بعد بگید….
      هر موقع به بازار اومد و بردش مثل تایکان واقعی بود و قیمتش هم عین تایکان پایین بود و تونست از این دو لحاظ و پرفورمنس مثل مدل 3 باشه اون موقع بگید….همچنین تازه این اولشه و به زودی مدل 3 با باتری 100 kwh و برد بسیار بیشتر به علاوه شتاب احتمالا 0-60 مایل 2.5 ثانیه عرضه میشه!!!به زودی تسلا باتری های خودش رو با برد بیشتر،طول عمر 1.6 میلیون کیلومتر،ایمنی وامنیت بیشتر و قیمت احتمالا 100 دلاری به ازای هر kwh ساعت عرضه میکنه!!!(بلومبرگ پیش بینی کرده بود در سال 2023 احتمالا قیمت باتری ها به مقدار 100 دلار به ازای هر kwh میرسه)
      مسافت قابل پیمایش کانسپت i4 بر اساس استاندارد واقع گرایانه تر epa برابر با 432 کیلومتره و بردی که در بالا گفته شده(600)مربوط به استاندارد wltp هست،برد تسلا مدل 3 long range در همین استاندارد(epa) با باتری 75kw عدد 523 کیلومتر هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      Bilbo @
      به مدت یک ساله که مهندسان باتری تسلا و Maxwell ( شرکت زیر مجموعه تسلا و فعال در حوضه ابر خازن و باتری های فشرده ) به سرپرستی پروفسور Jeff Dahn ( مغز متفکر باتری یک میلیون مایل تسلا ) در حال کار روی پروژه ای سری تحت نام Roadrunner هستن که با بهره گیری از تکنولوژی الکترود خشک موفق به ساخت باتری هایی شدن که که ۴۰ درصد متراکم تر از نمونه فعلی و ۷۰ درصد ایمن تر از بهترین باتری های امروزی هست ، جالبتر از همه اینا هزینه ساخت و تولید انبوه این باتری هاست که به ازای هر کیلووات تنها ۱۰۰ دلاری برای تسلا هزینه خواهد خواهد داشت ( در حال حاظر هزینه تولید باتری برای بزرگترین سازندگان باتری ۱۳۶ دلار به ازای هر کیلووات ساعت هست ) که باعث میشه فاصله تسلا با رقبا سالها جلوتر از چیزی باشه که اکنون می میبینم…..نخستین ساخته تسلا که این باتری را دریافت خواهد کرد model S plaid خواهد بود با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت و تنها با یک پک ۱۲۰ کیلووات این توانایی را خواهد داشت که بیش از ۵۰۰ مایل را با هر شارژ طی کنه ، این ماشین تابستان امسال به بازار میاد .
      https://electrek.co/2020/02/26/tesla-secret-roadrunner-project-battery-production-massive-scale/
      .
      (( اون بالا به اشتباه نوشتم فوریه ، در حالی کنفرانس روز باتری ماه آینده و در آوریل هست ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bilbo

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (516 ديدگاه)

        آقا دم شما گرم
        امیدوارم که این به حقیقت بپیونده

        هر شرکتی که تو دنیا نوآوری داشته باشه میتونه قواعد بازی رو تعیین کنه و نوش جونش هرچی سود میکنه و ارزش سهامش میره بالاتر. شرکتی هم که بلد نیست با تغییرات جور بشه باید شکست بخوره حتی اگر کمپانی محبوب من ‌ب‌ام‌و باشه (که البته من تصور می‌کنم تو بحث برقی بودن با فاصله مشخصی بعد از تسلا دومین کمپانی پیشرو هست).

        اما تسلا باید قاپ بازار رو بدزده تو این بی رقیبی. تجربه نشون داده مردم دنیا همه چیز رو تو بعد فنی نمیبینن. مثال واضحش خودروهای پرفورمنس آمریکایی هست، فنی در حد خودرو های گرون قیمت اروپایی ولی قیمت نصف ولی مردم باز هم اون خودروهای گرون رو می‌خرن و خوب هم می‌خرن.
        مشتاقم همه کمپانی های دنیا الکتریکی ساز بشن تا قواعد بازی رو ببینم اون موقع چطور هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        البته طبق آمار دقیق تر و گزارش بلومبرگ قیمت باتری در اواخر 2019 ،156 دلار به ازای هر kwh(نه 136 دلار فکر کنم دوست عزیزم elmiraj اشتباه تایپ کرده اند و به جای 3،5 نوشته اند) و در 2023، 100 دلار و در 2024، 94 دلار و در 62،2030 دلار به ازای هر kwh میرسه.تسلا به زودی و در سال 2020 به قیمت 100 دلار به ازای هر kwh سال 2024 میرسه!تازه با برد و بازده خیلی بیشتر و طول عمر بسیار بیشتر(1/6 میلیون کیلومتر) نسبت به باتری های سایر سازندگان باتری و خودروسازان(یعنی قیمت پک باتری تسلا رودستر که حجم 200 kwh داره برابر با 20/000 دلار خواهد بود و این خارق العاده است).

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          مهدی@
          (( درسته دوست عزیز من خودم هم با اشاره شما عدد اشتباه ۱۳۶ را دیدم…..))
          .
          در سال ۲۰۱۰ هزینه تولید هر کیلووات باتری ۱۱۰۰ دلار بود در حالی این عدد برای سال ۲۰۱۹ به ۱۵۶ دلار به ازای هر یک کیلووات کاهش یافته .
          پیش بینی میشه با سرعت پیشرفت فعلی بزرگترین تولیدکنندگان امروزی باتری این هزینه در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر کیلووات می‌رسه در حالی تسلا سه سال جلو تر از بقیه با تراکم انرژی بسیار بیشتر به این عدد باورنکردنی رسیده…!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. مهدی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      فکر نکنم اونا فارسی بلد باشن که بیان پدال و نظرات بخونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خود هیتلر رازی به این شکل از جلو پنجره نیست و بعد از این . خودروی برقی احتیاجی به جلو پنجره بزرگ نداره و بیشتر باعث ایجاد نیروی منفی درگ میشه و هرچند کم باعث کاهش برد الکتریکی خودرو میشه .
    حالا مطمئنا مهندسین BMW اینو میدونن ولی برای بازخورد و ثبت امضا برای BMW این کار رو انجام میدن و من خریدار جوان پسند نمیتونم باهاش کنار بیام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      حسین عزیز
      نمیدانم شاید شما درست میفرمایید اما بحث سر رقابت با تسلا هست که خدایی حداقل این bmw یا پورشه تایکلن روح دارند ، اصالتی از طراحی دارند اما خدایی تسلا فقط تکنولوژیها رو میریزه تو ماستا .

      من نه طرفدار bmw هستم و نه برایم فرقی داره بنزینی یا برقی اما تسلا هیچ انرژی مثبتی در طراحی نداره یا در کل بگم روح نداره .

      همون پیکاپ تسلایی که رونمایی کرد برای هفت پشتشون بسته .

      دنیای امروز ، دنیای طراحی و زیباییست که باید با تکنولوژی مَچ شود ، دیدین که اگر خودرو طراحی نداشته باشه یعنی نه در فروش .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Anti-nazi

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        من نمیفهمم حتی اگه ربطم نداشته باشه باید بچسبونی ب تسلا؟؟
        طرف از بیمر ایراد میگیره تو میگی تسلا بده؟
        و دقیقا حرف شمارو هزاران خریدار با خرید مدل سه بیروح نقض کردن
        شماهم وایسا سایبرتراک بیاد بعد برای هفت پشتشون بس باشه
        اون کف خوابای وال استریت از من وشما بیشتر حالیشونه و ارزش تسلا رفته بالا بخاطر آینده فوق العاده ای ک تجار با تجربه برا خودشون از تسلا ترسیم کردن
        مردم برای خرید ی سری معیار دارن
        الان تو کلاس کراس اوور میدسایز راوفور همیشه اخره(حالا من اسم کلاس رافورو نمیدونم)
        نمرات پایینی میگیره از خبرنگارا و غیره ولی ب حرف اینا نیست
        ملت چیزای دیگه ای براشوت مهمه ک میرن راوفورو میخرن و فروش بالاش رو تضمین میکنن
        تسلا هم اینو خوب میدونه ی کارخونه ای ک بیست سالشم نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hamidreza

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        @Navid0098
        من نمیدونم شما از کجا میفهمید چه ماشینی روح داره و دیگری نه
        ببینید همه چی اصالت نیست درسته اصلات مهمه ولی اگه اونطور حساب کنیم ایرانخودرو هم خیلی وقته تاسیس شده پس اصیله
        من از تسلا بدم نمیاد ولی اگه پول داشته باشم میرم تایکان میخرم اما نمیگم تسلا بده و… شما داری تعصبی صحبت میکنی همونطور که میگید مک لارن روح نداره!
        گناه یه شرکت چیه که دیر تر از بقیه تاسیس شده شما و بعضیای دیگه دارید چشم رو همه چی میبنید
        من به شخصه تنها مدل زیبای تسلا رو مدل s میدونم اما شما دارید منکر توانایی ها و دستاورد های تسلا یا برخی شرکت های دیگه میشید نمیشه نتیجه گرفت یه شرکتی که قدیمی تره و ماشین های خوبی ساخته همه محصولاتش عالین و بی عیب (منظرم bmw نیست کلی عرص کردم)
        حتی برخی طرفدار های تسلا هم تعصبی عمل میکنند و این از اونجایی سرچشمه میگیره که برخی افراد طرفدار شرکت های قدیمی تر طرفدار های تسلا و خودش رو میکوبند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Anti-nazi

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      هیتلر ک اتریشی بود
      المان حتی یدونه هیتلرم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من طراحیی کلی این ماشین رو دوست دارم. سبک جلوپنجره اش هم باید کم کم بهش عادت کرد، اما هیچوقت از یه خودروی الکتریکی خوشم نمیاد، حتی از ب ام و یا پورشه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Bilbo

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من نمیتونم از نظرات مردم تو سایتها برداشتی برای شکست حتمی این طراحی داشته باشم، به خوبی یادمه که نظرات بعد از کانسپت ایکس 7 و اون طراحی جلو پنجره غول اساش چطور بود. ولی سری هفت فیس لیفت و ایکس هفت و ایکس پنج با جلو پنجره غول آسا اومدن تو بازار و خب نه تنها خوب فروختن که جو عمومی عاشق ابهت حاصل از این تغییر هم شد.
    کمپانی میدونه که سهم بزرگی از مشتری هاش بهش ایمان دارن و این تغییرات تو ذهن اونها انقلابی نیست و می‌خرن، وقتی هم که جو برای خریدن حاکم بشه، بقیه هم تحت تاثیر قرار میگیرن.
    الان نکته مهم قیمت گذاری ماشین هست. اگر بتونه در بحث قیمت تسلا رو به چالش بکشه بنظرم اوضاع یکه تازی تسلا کاملا تحت الشعاع قرار میگیره که البته بسیار کار سختی هست. البته ب‌ام‌و با i3 و ‌i8 تو ذهن مردم ذهنیت برقی و خوب بودن رو خیلی خوب جا انداخته و 150 هزار فروش این رو به خوبی نشون میده. ب‌ام‌و زودتر از همه لوکس سازهای دنیا متوجه تهدید تسلا شده بود. اونقدر دو مدلش خوب بودن و مدل‌های بنزین و دیزلش پرسود که در دو بازار داشت خوب کار می‌کرد و تحقیقاتش در مورد برقی ها رو جلوتر می‌برد. تا اینکه محدودیت های بازار اروپا در مورد خودروهای بنزینی وضع شد. اونجا بود که باید روند تغییر می‌کرد و نتیجه همه این تحقیقات با سه مدل iX3, iX, i4 در سال 2021 قرار هست به رخ جهان کشیده بشه. iX اگر طبق شایعات و خبرها باشه، به معنای حقیق کلمه پرچمدار خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M3csl

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    خارِ چشمِ دشمنان چشم تنگ،،

    افتخار ما به آن بی انتهاست.

    هر محصول آلمانی که معرفی میشه انگار یه عده رو دارن توی روغن داغ تفت میدن یا انداختنشون تو بشکه قیر داغ…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (952 ديدگاه)

      خدا نکشت
      تفت دادنشون تو حلق دشمنان صدر اسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ALIREZA

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    m3csl عزیز فعلا بوی سوخته از طرف آلمانیا و طرفداراشونه البته تیتر مطلب هم بهش اشاره کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ALIREZA

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    قاتل تسلا مدل 3 ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    برید کنار قاتل مدل۳ وارد میشود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به به چه خودرویی شده
    حالا بی ام و به صورت جدی بعد از i8 و i3 که پیش نمایش خودروهای آینده نگرانه بود با i4 که به نظرم زیباترین خودروی الکتریکی هست یک رقیب قدر برای مدل 3 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کاوه

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جلوپنجره فاجعه. فاجعه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    نکته اینجاس که با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی به این برد رسیده. خیلی خوبه. EQC با همین سایز باتری ۳۴۵ کیلومتر میره. مدل S با باتری ۹۰تایی، حدود ۴۵۰ تا

    کسی می‌دونه اون تونل کف ماشین توی ردیف عقب توجیهش چیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      Model S long range plus با باتری ۱۰۰ کیلووات و 518 اسب بخار قدرت ، طبق آزمایش جدید EPA توانایی پیمایش ۶۲۸ کیلومتر……
      و model S performance هم با باتری ۱۰۰ کیلوواتی و ۷۹۴ اسب بخار قدرت توانایی پیمایش 556 کیلومتر را دارن ( که البته این مدل هنوز توسط EPA تست نشده )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        حرفم برد نیست، بازدهی رو میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          مسافت قابل پیمایش کانسپت i4 بر اساس استاندارد واقع گرایانه تر epa برابر با 432 کیلومتره و بردی که در بالا گفته شده(600)مربوط به استاندارد wltp هست،برد تسلا مدل 3 long range در همین استاندارد(epa) با باتری 75kw عدد 523 کیلومتر هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          به نکته خوبی اشاره کردی. ممنووووون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. MAHDI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مدیر عامل جدید ب ام و زیپس چه خوشتیپ هستش!!!! خخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Saman

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    ب ام و ماشین خوب و جالبی ساخته ولی من تسلا رو ترجیح میدم. خدائی تسلا یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. JDM

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    شوما اون شوفاژ دیواری ای که انداختی جلو کاپوت رو بردار بعد شاهرگ تسلا رو بزن جیسون استتهام!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Bilbo

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (516 ديدگاه)

      یه جوری واکنش نشون میدید که انگار ب‌ام‌و بنر تبلیغاتی زده که من قاتل سری سه رو دارم می‌سازم و حالا اقتصاد زندگی شما مورد تهدید جدی قرار گرفته.
      خیلی جدی گرفتید این نبرد آلمان و آمریکا رو. هر شرکتی بد کار کنه چوبش رو میخوره چه ب‌ام‌و، چه بنز و چه تسلا.
      اگر احیانا این به قول شما شوفاژ بد باشه اونقدر ضربه میزنه به شرکت و فروشش که تو نسل بعد جمع بشه قضیش. دقیقا در مورد طراحی عجیب سایبرتراک هم مصداق داره. عموما نظرات تو سایتها منفی بود اما چی شد؟ چندین هزار خریدار ابراز تمایل کردن در چند ساعت.
      حالا باید صبر کنید نتیجه یونیک بودن این طراحی ها رو در فروش ببینید. بنظر من هم ب‌ام‌و و هم تسلا با طراحی های عجیبشون موفق میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (126 ديدگاه)

        وقتی به جا شما نوشتم شوما یعنی شوخی کردم.
        به دل نگیرید،
        ولی خب این جلو پنجره جدید و طراحی سایبرتراک هم واقعا بحث برانگیزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Bilbo

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (516 ديدگاه)

          داداش من خراب این ادبیات ریزبینانه شما شدم. بخدا با هیچ فرمولی من نمیتونستم تشخیص بدم که یه دونه واو میتونه کل منظور شما رو عوض کنه
          حالا “شوما” منو ببخشید اگه باعث رنجش خاطر شما شدم. ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. نقی معمولی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آه خدا این بازی کثیف بزرگ کردن جلوپنجره رو کی شروع کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. anti-Nazi

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      این بازی خیلی وقته شروع شده
      فقط تازگیا ب صنعت ماشین اومده (ب طور خاص جلو پنجره)
      از همون موقع ک ناصر خان دنبال بشکه های سیبیلو میگشت
      تا الان که همه پی لب پروتزین
      هر چقدر بزرگتر=القای احساس قدرت بیشتر
      بنظرم این موضوع جواب داده
      مثل اینکه حتی امریکاییا هم لب پروتزی دوس دارن که بی ام و افزایش فروش داشته اونجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    الان مقاومتی میاد و میگه بهتره شو میسازیم بی ام که کشکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mercede kaviani

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    عشق من سیترون امی برای اتوموبیل مدرن بیشتر از 60 هزار یور ارزش ندارد ونمی دهم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. ویلیامز (بنتلی)

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    طرتحی جلوی این کانسپت به نظرم خیلی بهتر از نسل جدید سری 4 هست، اون ورودی های هوای عمودی و بلند زیر چراغ های جلو یه هماهنگی خوبی با جلوپنجره بلندش ایجاد کرده
    راستی چرا چیزی از تغییر لوگو bmw نگفتید؟ این لوگویی که روی این خودرو هست لوگوی جدید bmw هست و اون زمینه مشکی حذف شده، البته من قبلی رو بیشتر دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جلو پنجره اش افتضاحه
    هرچقدر خوش بین باشید و بخوای چشمت رو به چیزهای جدید و غیر عادی عادت بدی باز هم جالب نیست .جلو پنجره اش عین دندون سگ آبی زاقارته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مانی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طرفدار‌های بیمر که ایراد میگرفتید
    دیدید خودشون فهمیدن کجا برن دزدی
    نصف شبی‌ انبار تبلتهای مرسدس رو خالی‌ کردن شیطونا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا