بی ام و

قدرت‌نمایی بی‌ام‌و X3 M کامپتیشن 2022 در اتوبان!

سال پیش بود که نسخه فیس لیفت بی‌ام‌و X3 M کامپتیشن با تمرکز روی استایل و تکنولوژی بهتر معرفی شد. همچنین برخی تغییرات نیز در زیر کاپوت رخ داد جایی که پیشرانه ۶ سیلندر خطی این خودرو به میل‌لنگ سبک‌وزن M3 و M4 مجهز شد. البته این فیس لیفت کمی زود انجام شد زیرا X3 M کامپتیشن خودروی نسبتاً جدیدی است و حدود ۲ سال پیش روانه بازار شده است. احتمالاً دلیل این کار هم تمایل بی‌ام‌و برای هماهنگ شدن این خودرو با نسخه‌های غیر M بوده است.

طرفداران این خودروساز می‌دانند که X3 M و X4 M اولین محصولات بی‌ام‌و هستند که از پیشرانه توئین توربوی S58 استفاده می‌کنند. این نیروگاه آهنین همچنان قدرت ۵۱۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما گشتاور آن با افزایش ۵۰ واحدی به ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. حاصل این بهبود نیز ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای است.

AutoTopNL به دنبال محک زدن این شاسی‌بلند پرفورمنس بوده است و به همین خاطر سری به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت زده است. طبیعتاً این تست در آلمان انجام شده است جایی که خبری از محدودیت سرعت در برخی بزرگراه‌ها نیست. این خودرو همانند آنچه ژرمن‌ها ادعا کرده‌اند به ‌شتاب ۳.۸ ثانیه رسیده است و در مدت‌زمان ۱۳.۳۴ ثانیه نیز از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت گذر کرده است.

X3 M کامپتیشن ۲۰۲۲ در صورت استفاده از پکیج M راننده سقف سرعت بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. البته رقیب این خودرو یعنی AMG GLC 63 حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. مشتاقیم ببینیم با عرضه M3 تورینگ در ماه‌های آینده مشتریان همچنان X3 M کامپتیشن را انتخاب خواهند کرد یا خیر. این خودرو به خاطر مرکز ثقل پایین می‌تواند چابک‌تر از شاسی‌بلند بی‌ام‌و باشد. همچنین این استیشن جذاب از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی بی‌ام‌و سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4867 ديدگاه)

    این یه ماشینی هستش که تو رده ی ماشینای نیم شاسی کلاس متوسط اسپرت هستش که بر پایه پویایی و چابکی و دقت تو فرمون پذیری تولید میشه

    موافقم 12
    مخالفم 0
  2. سپهر

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    فیس لیفت ۲۰۲۲ ایکس تری و ایکس فور فوق العاده شده

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. Jdm باز

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بسیار خوشگل و پر قدرت و جذاب

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. Clean energy (صیانت!)

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی هست و شیک
    ولی به نظرم اگه یکم چراغاش (جلو) بزرگتر بود یکم منطقی تر می بود و بیشتر به جلوپنجره و هیکل ماشین میومد
    الان یکم کوچیکه به هیکلش نمیاد

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. onegold

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    من بیشتر محیط اطراف برام جلب توجه کرد.کنار جاده های ما تا چشم کار میکنه نایلون در حال رقصیدنه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. مهردادکمال

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1820 ديدگاه)

    تا سدان های زیبای پرفورمنس هست چرا بایست مشتری به سراغ کراس اور!!! سدان زیباتر هندلینگ عالیتر، ارودینامیکتر، ارزانتر و کم مصرف تره سوالی است که من هیچ جوابی براش ندارم

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. Porsche 911

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    این فیس لیفت خیلی به روی x3 نشسته و خیلی به نظرم جذابش کرده
    خیلی این ماشین رو دوست دارم چون یه کراس اوور با فضای بار زیاد و خانوادگی هست و پرفورمنس خوبی هم داره و کیفیتش هم که نیاز به تعریف نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا