بامو Z4 M40i دالر، جایگزین افترمارکتی Z4 M!
تست داینوی جدید بامو Z4 M40i را احیاناً دیدهاید که خبر از قدرت بیشتر این خودرو در مقایسه با اعداد رسمی اعلامی میداد اما این امر باعث نشده طرفداران این شرکت آلمانی از تصمیم بامو در عدم تولید Z4 M کامل ناراحت نشوند. ولی همیشه راههایی برای دستیابی به قدرت بالاتر وجود داشته و کمپانیهای تیونینگ میتوانند قدرت و گشتاور بیشتری را از قلبهای آهنین خودروهای کارخانهای به دست آورند.
بامو Z4 M40i زمانی که خط تولید کارخانهی مگنا اشتایر اتریش را ترک میکند از پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 382 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری استفاده میکند اما اگر این قدرت برای شما کافی نیست پس میتوانید به گاراژ تیونر آلمانی دالر مراجعه کنید. کیت مرحله 1 این شرکت باعث ایجاد قدرت 402 اسبی و گشتاور 620 نیوتون متری شده و البته باعث حذف محدود کننده سرعت هم میشود؛ اما کیت مرحله 2 خروجی را به 435 اسب و گشتاور را به 640 نیوتون متر میرساند.
متأسفانه دالر هیچگونه اشارهای به پرفورمنس این مدلها نداشته اما قطعاً این خودرو شتاب بهتری در مقایسه با شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.4 ثانیهای نسخهی استاندارد خواهد داشت. احتمالاً سقف سرعت خودرو نیز بالاتر از 250 کیلومتر در ساعت مدل استاندارد خواهد بود.
این رودستر اسپورت آلمانی بجای خروجیهای اگزوز استاندارد از چهار خروجی گرد M سود میبرد. یک اسپویلر لبهای نیز به سپر جلو اضافه شده درحالیکه رینگهای استوک نیز جای خود را به رینگهای 21 اینچی دالر و لاستیکهای میشلین دادهاند.
تکمیل کنندهی تغییرات اعمال شده در این خودرو پایین آوردن فنرهای سیستم تعلیق است. مشتریان البته میتوانند سیستم تعلیق قابل تنظیم از نظر ارتفاع را سفارش دهند. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به بادگیر شیشه، سیستم تعلیق بهتر و... اشاره کرد.