نگاهی به آلپینا B12 5.7 کوپه، فراری 812 دهه 90!
هر فردی که طرفدار ب ام و سری 8 کد E31 باشد قطعاً در دل خود جایگاه خاصی را برای آلپینا B12 5.7 کوپه در نظر گرفته است. این خودرو بسیار کمیاب بوده زیرا فقط 57 دستگاه از آن تولید شده است.
نیروبخش این خودرو که بر پایه مدل 850CSi بنا شده پیشرانه 12 سیلندر ب ام و با کد S70B56 بوده است. این نیروگاه آهنین حجم 5.7 لیتری داشته و از جمله تغییرات صورت گرفته در آن میتوان به ورودی هوای اصلاح شده، میللنگ و یاتاقانهای ارتقا یافته و سیستم اگزوز طراحی شده توسط آلپینا اشاره کرد.
این نسخه ویژه که در تصاویر مشاهده میکنید از رنگ قرمز و نشانهای خاص آلپینا سود میبرد. B12 5.7 کوپه همچنین به کاپوت فیبر کربنی به همراه ورودیهای هوا و مجرای مرکزی مجهز شده است.
در یکی از تصاویر میتوانیم کابین را نیز ببینیم که اگرچه همهی بخشها را نشان نمیدهد اما در آن میتوانیم گیربکس 6 سرعته دستی ساخت کمپانی گترگ را تماشا کنیم. تنها 25 دستگاه از آلپینا B12 5.7 کوپه به گیربکس دستی مجهز بوده است. بقیه مدلها از گیربکسهای شیفت ترونیک استفاده کردهاند و همین نشان شیفت ترونیک نیز در بخش عقب مدلهای یاد شده نصب شده است.
در کابین این خودرو همچنین تریم چوب و دستهدنده چوبی و پوشش چرم آنتراسیت و دوخت های آبی و سبز دیده میشوند.
اما نیروگاه 12 سیلندر یاد شده قدرت 410 اسب بخاری و گشتاور 570 نیوتون متری تولید میکند که برای یک گرندتورر در سال 1992 رقم احساسبرانگیزی است. در واقع این خودرو را میتوان فراری 812 سوپرفست زمان خود دانست.
اما از نظر پرفورمنس باید گفت آلپینا B12 5.7 کوپه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.8 ثانیهای و حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعتی داشته است.